/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Klaus Lodberg Daugaard hvor døbt
Fra : ajohansen
Vist : 1624 gange
200 point
Dato : 28-01-12 14:44

Hej
Jeg søger efter Klaus Lodberg Daugaard, der ved folketællingen d 5 november 1930 bor hos hans moster Ane lodberg og Peter Mikkelsen i Harlev S Fremlev H Aarhus A.

jeg har fundet ham i Vejle Sct Nicolai S, Nørvang H, Vejle A kirkebog 1924-1928 opslag 27 nr 0 (3. nederst).
Han er søn af Kristiane Margrethe Lodberg (Pedersen) og Hans Valdemar Daugaard, ved ikke hvor de bor.
I Sct Nicolai kirkebog står, at han er tilmeldt og døbt, i hvert fald tilmeldt, i Esbjerg Zions S, Skast H, Ribe A kirkebog 1922-1944 jeg har set i både den for mænd og kvinder, men kan ikke finde ham.
Hvordan kommer jeg videre?
Mvh
Anne

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-01-12 15:11

- den er svær, hvorfor er han ikke navngivet på opslag 27?

http://www.geni.com/family-tree/index/6000000014551898964

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 28-01-12 16:20

Hej det er ikke ham fra geni ham jeg søger er fra 1924.
jeg tror ikke at han er født i Vejle men i Esbjerg og derfor er døbt i Esbjerg men hvornår

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-01-12 17:38

ao folketællingen esbjerg 1925
vardevej 28
opslag 27 finder du din daugaard med familie
mvh
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-01-12 17:47

Esbjerg Vor Frelser Skast Ribe Esbjerg Vor Frelser 1916 1923
opslag 185 finder du jens daugård født 1921
mvh
senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 28-01-12 18:35

Esbjerg Zion Skast Ribe Esbjerg Zion 1914 1924
opslag 235 finder du din Klaus Lodberg Daugaard,født 27 august 1924
mvh
senta

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 28-01-12 19:01

hej Senta 1000 tak skal du have, havde overset den kirkebog i zions sogn.

jeg har set på sidste kollonne under anmærkning, betyder det at de får eller har fået fattighjælp?
det kunne jo forklare hvorfor Klaus flytter hjem til hans iøvrigt barnløse moster.

Hans Valdemar kommer fra Vejle så det er vel derfor at de får besked, måske skal vejle betale til ham?

Hvad betyder Kvk 48/1922?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-01-12 19:34

du skriver
jeg har set på sidste kollonne under anmærkning, betyder det at de får eller har fået fattighjælp?
de kan evt. være flyttet til vejle hvor claus + familie er indskrevet i Sct Nicolai sogns kirkebog evt. fordi de har fået fattighjæp, jeg ved ikke hvad der står ved de andre børns dåb ,
Kvk 48/1922
er ikke sikker på hvad det betyder måske kirke værge kreds , et gæt men der er sikkert en anden der kan svare på det.
mvh
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-01-12 19:42

Vejle Sct Nicolai Nørvang Vejle Vejle Sankt Nicolai 1892 1893
opslag 12 her finder du hans valdemar daugaard født 1892
mvh
senta

Kommentar
Fra : tdauga1

Dato : 01-04-12 16:00

Det er min morfar du skriver og snakker om. Hvilke informationer søger du da om ham? Og hvilken relationen har du til ham? Og hvem er du?

De bedste hilsner
Tobias Lodberg Daugaard

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 01-04-12 16:56

Hej Tobias
Din morfar og min mor er gran- fætter/kusine og kender hinanden fra hans tid i Harlev. Min mor hedder Inger Lise Mortensen og kom fra Frederiksværk

Vi har samme tip tip oldeforældre Hans Christian Christiansen og Anne Hansdatter (Bank) Deres døtre Karen Christensen Bank (din tip-oldemor) og Karen Kirstine Christensen (min Oldemor) var søstre. Deres døtre Kristiane Margrethe Lodberg Pedersen (din oldemor) og Johanne Christensen (min mormor) var kusiner

Da vi på et tidspunkt talte om Harlevpræstegård kom min mor til at tænke på Klaus og om hvordan det var gået ham.

Hvis du skulle have lyst kan du sende mig din mail adresse og af den vej blive inviteret ind på min slægtstavle,

Med venlig Hilsen
Anne

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 01-04-12 16:57

Ps
min mor er i dag 82 år

Kommentar
Fra : tdauga1

Dato : 01-04-12 19:00

jo selvfølgelig. Min mail er tobiasdaugaard@gmail.com

Min mors mail er bld5@me.com. Hun er ret meget inde i det der stamtavler for tiden. :9

Min morfar er desværre den dag i dag død, han døde desværre af en hjerteprop tilbage i 1996.

Kommentar
Fra : Thysonsmor

Dato : 03-04-12 12:14

Jeg vil meget gerne inviteres til at se slægtstavlen

Godkendelse af svar
Fra : ajohansen

Dato : 05-06-12 17:08

Tak for svaret senta.