/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Pengemaskinen DJ?
Fra : TheRealDeal
Vist : 915 gange
100 point
Dato : 21-01-12 17:24

Kære alle

Jeg ser med undren, Danmarks Jægerforbund vil tage penge for information om vådeskudsulykker, kan det være rigtig at vi medlemmer skal betale kr. 50- for ny information? som burde være gratis for medlemmerne.

Venlig hilsen
TRD

Kommentar
Fra : webm

Dato : 21-01-12 17:27

Alt er åbenbart muligt i det forbund...

Accepteret svar
Fra : Sandhedsvidnet

Modtaget 110 point
Dato : 21-01-12 17:31

+ næsten 40 kroner i porto

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-01-12 19:14

Så er det langt billigere ikke at knalde nabojægeren!

Forbundet har åbenbart problemer med økonomien.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-01-12 19:50

DJ har ansat forsendelsesmedarbejdere, som skal ha' 39,75 pr. forsendelse.
Ja, man tager sig til hovedet.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 21-01-12 20:44

Giv dog alle et gevær eller en pistol/revolver, hvorfor er det kun forbryderne der er bevæbnet?
alan57

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-01-12 21:05

alan, slap nu af.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-01-12 08:34

Ja

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-01-12 10:29

Tonganeseren skrev:

"Forbundet har åbenbart problemer med økonomien."

Ja det tror da fanden, når hertug Bendt von Balledoof skal have dækket sine omkostninger !!!!

ØV4
- alt

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-01-12 21:25

Jeg låner lige din tråd - kære TRD.
Jeg havde en helt igennem fantastisk oplvelse i dag, hvor sønnen og jeg var på sight seeing på reviret. Jeg kravlede op i en skydestige, som står på hjørnet af vores vestvendte største mosehul - op af et fremstående grantræ. Hele vejen rundt om hullet er der graner og piletræer.
Mens jeg sad og studerede 4 rådyr i skellet mod syd, hørte jeg en brusende lyd. Rundt om hjørnet, i høj fart, kom en flok på cirka 300 grågæs - uden at skræppe op. De kom nærmest ud af "ingenting" og var alle steder. Over mig, under mig og foran mig, og det var et syn jeg aldrig glemmer. Nogle gæs var så tæt på, at jeg kunne have grebet dem i luften, og et par gæs nåede lige at klappe lidt til granens yderste grene. Jeg tænkte ikke engang på, at jeg i virkeligheden var meget, meget tæt på at få en eller flere tunge gæs i hovedet.
Det var et så smukt og imponerende syn, at jeg udbrød et højt brøl af lutter begejstring. Gæssene var ufatteligt smukke, hurtige og elegante. Jeg kunne se alle detaljer i fjerdragten, se hvordan de manøvredede med svingfjer og halefjer - og nåede da også at "blinke" til de nærmeste gæs. Jeg vidste godt at gæs er smukke fugle, men at se dem med den hastighed og elegance - en masse af dem kun 1 meter over jorden, var næsten mere, end jeg kunne rumme.
Helt igennem fantastisk. Stadig høj af oplevelsen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-01-12 21:28

Ja det tror da fanden, når hertug Bendt von Balledoof skal have dækket sine omkostninger !!!!

ØV4
- alt

Arh! Han har da lige fået nye "dænder".

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-01-12 11:30

Jaaaa, når man ser omtalte jæger smile, forstår man bedre sætningen - "at gi' den en ekstra tand"

HH
Nu med canadierhue - den er dejlig varm.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-01-12 12:17

Men - på den anden side, kære HH, så er Ballehhof squda forbundets ansigt udadtil, og som han se ud nu, når han laver en grimasse, må der gøres et eller andet ved hans fremtoning. Det bliver en større udfordring at få ham til at se imødekommende og venlig ud, men når man kan lande en firhjulstrækker på Mars, så kan man vel også gøre noget ved Ballehhof`s fremtoning.

Tager afsted for at kigge på gæs.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-01-12 08:53

Det skulle være ganske vist !!

Balledoof er efter sigende rejst fra landet - ikke for at se på gæs men derimod et stort eftersyn af sine dænder !!! Om det er nødvendigt skal jeg ikke kunne dømme om, men da vi jo ved hvor meget hans udseende betyder for ham, er det vel overvejende sandsynligt !
Han har forsøgt hos en dansk dandlæge, men bb1's gebis, som vi jo alle ved er købt i Filipinien, er af en tvivlsom kvalitet, må han tage den tunge vej tilbage til leverandøren for justeringerne.
Omvendt giver det jo anledning til at bruge rejsen som en dannelsesrejse - og dét kunne der nok være brug for ! At han samtidig vil benytte lejligheden til at missionere for DJ og alle de fantastiske tiltag de formår i den tredie verden, sætter jo rejsen i et helt andet perspektiv - måske DJ bidrager med et økonomisk tilskud ? Mon ikke vi skal være taknemmelige, hvis han vender hjem igen, uden at have erklæret krig mod nogle af landene i regionen ?

ØV4

PS Braun skulle have sponsoreret elektriske tandbørster - mon det er sandt ?

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 25-01-12 16:07

Knudsen passer sit arbejde som skriver karl på DJ hjemmesiden, i forsvaret for ORJ, som den store mester i jagtens og politikens færdigheder Lige så snart der et medlem, ytre sin utilfredshed mod den nuværende formand, så er Knudsen der som en mis

SHV, er også gået over til Colegate

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-01-12 12:33

Han er den fuldendte "Kapo".

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-01-12 13:22

Det er ikke et særligt godt alternativ at skraberiet, at rulle sideruden ned og køre med hovedet ud af vinduet - uanset at frisk luft skulle være sundt.

Alligevel forsøgte en 54-årig mand fra Løsning sig i går morges med den model. I en blød højrekurve kom han for langt over i den modsatte vejbane og ramte en lastbil, ført af en 38-årig mand, ligeledes fra Løsning i Østjylland.

Vicepolitikommisær Allan Munkholm fra Sydøstjyllands Politi siger til Vejle

De er squ sjove - dem fra Løsning.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 26-01-12 13:36

Det med at give alle et jagtgevær eller en pistol/revolver var en joke Heidi-Ho.
Jeg bliver sku så sur når prins Henrik og venner står og skåler mens der for deres fødder ligger halvdelen af skovens dyr skudt ikke fordi de mangler mad på bordet, men for sportens skyld og der står så alle samfundsstøtterne.
Hvis man skal være helt ærlig så er der sku ikke meget sport i jagt, en and kommer hen over en og man skyder med sit jagtgevær fuglen ned, men det er jo ikke svært at ramme når man bruger 25-50 stk hagel i et skud, man skal godt nok være en klov hvis man ikke rammer den.
Det er det samme når vi taler om riffel hvor man skyder et rådyr, der skal man også være meget dårligt til at skyde, når man tager sådan en riffel op og kikker gennem kikkertsigtet virker det som om at dyret står 10 meter fra en, så at kalde det sport godt nok langt ude, jægeren sætter jo ikke noget på spil, nej bare dyrene kunne skyde igen så kan vi begynde at tale om sport.
Men det ville jo ikke gå fordi jægerne ville råbe op om at man kunne ikke have dyr der gik rundt med skarpladte våben, en jæger kunne jo komme til skade eller endnu værre han/hun kunne jo dø.
alan57

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-01-12 15:45

Hej alan57

Jeg tror ikke at ret mange jægere betegner jagt som en sport. Jagt er regulering.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-01-12 16:06

Jeg tror, vi skal bære lidt over med alan57.
Alan har -desværre, tillagt sig den uheldige vane, at misfortolke simple oplysninger.

Alan57, har i øvrigt heller ikke en skid forstand på jagt - hvilket er let at få øje på, når man læser hans indlæg igennem - men alan57 udtaler sig åbenbart gerne om emnet.

Såååeeee, alan57, den diskussion du åbenbart vil starte, er dødfødt fra starten.
Men godt forsøgt.

HH.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 26-01-12 17:05

Til allan57.

Jeg erklærer mig helt enig med Tonganeseren i, at jagt ikke må betragtes som sport !! Lad os dog kalde tingene ved rette navn, nemlig at slå ihjel - og dét at slå ihjel må ikke sammenlignes med sport !!!
Din viden om dét at skyde mangler fuldstændig det basale indblik - det er ikke "bare" at skyde, hverken med hagl eller kugle, men kræver træning, træning og atter træning. Så inden du udtaler dig så firkantet, så tænk dig om eller lad være med at kloge dig - du har jo øjensynligt ikke megen forstand på jagt, jvf. det som Heidi Ho ganske rigtigt skrev.

Til The Real Deal

Det er da medlemmernes egen skyld, at I nu bliver bonnet for materiale ! Lav dog oprør over denne pamperforening - desværre tror jeg stadig på, at intet, intet har forandret sig, siden den sidste skandale med korrupte og løgnagtige "tillidsfolk" - derfor bliver folk som Bent Ballegaard Knudsen jo også ved med at støtte de korrupte ledere - fordi de i bund og grund selv tilhører de kedelige typer som ønsker de "gamle" dage tilbage.
Derfor: Gør oprør over tingenes tilstand - jo før jo bedre - I (de normale) er nemlig flest men ved det bare ikke !! Endnu !

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Altor

Dato : 26-01-12 20:39

Så vil jeg da benytte mig af lejligheden til at erklære mig enig med Provsten.

Og jeg vil da sige at skyde en hvinand der kommer hvæsende lavt over vandet, mens prammen lystigt vipper i 6s/m vind kræver lidt mere end blot at pege, lukke øjnene og trykke af.

Og mht. oprøret, så har jeg, efter en øjnåbnende samtale med en god ven, netop meldt mig under fanerne og afventer JKF-årsmødet i min kreds, således jeg kan forsøge at blive delegeret, vælte en formand og mindske neoptismen i DJ. Jeg kan kun opfordre andre til at gøre det samme. Det er jo ikke fordi det kræver alverden.

mvh
Torben

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 29-01-12 13:40

Tak for svaret Sandhedsvidnet.