/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Egypten/Cairo
Fra : Superfreak
Vist : 461 gange
65 point
Dato : 09-01-12 12:00

Hej alle sammen.

Jeg har fået den her skøre drøm om at tage ud og rejse alene, altså uden familie - men med min kæreste eller en veninde.
Jeg vil super gerne til Cairo, eller Egypten bare, da jeg er super interesseret i Egyptens historie, med deres faraoer, deres pyramider og alt deres gamle støv

Jeg har siddet og kigget lidt på rejser, og det er ikke så dyrt igen i vinterferien. Men jeg vil jo gerne opleve en masse ting, og jeg aner ikke hvor jeg skal begynde. Selvfølgelig skal man se pyramiderne, og man skal se Sphinxen, og man skal da også på museer!

Jeg ved bare ikke hvor meget man kan nå på en uge, for der skal vel også være tid til at gå på markeder og sådan. Hvordan kommer man rundt? Og skal gerne bo et sted hvor som er midt i det hele.

Nogen der evt. kan hjælpe lidt? Hvordan laver man en rejseplan, så man får mest muligt ud af ferien?¨¨

MVH. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 09-01-12 12:48

Ja du vil gerne bo i midten, beklager, det kan ikke lade sig gøre, for midten er nogenlunde Hugarda, og skal du så se pyramiderne er det noget med bus om aftnen og ankomst om morgenen og så fremdeles, man kan også tage pyramiderne med fly, men det koster. Det er det samme hvis du vil sydpå og se Sphinxen så er problamatiken den samme bare i en anden retning.

Du kan vælge en anden løsning, tage et flod kryds i en uge sydpå ug der er meget at se sydpå, der er meget til fornuftig pris, og så tage nogle dage i Cairo (men vær opmærksom på der er stadig urolighedder) for her er det mest Pyramiderne og kongernes dal som kan trække.

Men undersøg mange forskellige rejse arrangører, blot vil jeg ikke anbefale star tours, deres guider skal tale skandinavisk, og ingen skandinaver forstår hvad de siger, vi bad om at få det på Engelsk, men det "Måtte" de ikke. Vi opgav dem og aflyste bestilte udflugter og fandt små lokale udbydere, fik tingene billigere og bedre, så det er at anbefale.

Håber i får en god tur, gå på biblioteket og lån en turist bog om Egypten, så kan du ligesom bedre orientere dig om afstande osv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-12 14:26

Du drømmer måske også om en "aktiv" ferie, med krudt og kugler.
Som der er sagt, der er meget langt fra feristederne til pyramiderne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-01-12 14:59

Den 15.03.2009 ønskede spørgeren sig en knallert i konfirmationsgave ... ja ja håbet er lysegrønt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-12 16:21

Jammen Ans dog - er der ikke meget langt til Egypten på knallert.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 09-01-12 16:55

jo Eyvind det må man nok sige - men Ans kan vel kapre en vandcykel ved Gibraltar og cykle det lille stykke, det sparer et godt stykke vej, men det kræver nok en ekstra tank for at nå gennem ørkenen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-01-12 17:03

Hvorfor fanden skal jeg nu kapre en vandcykel ... jeg skal da ikke til "Gypten"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-12 18:30

Citat
ja ja håbet er lysegrønt
Nå undskyld - jeg troede at Ans ville med til Egypten på knallert. Og der ville jeg nok spare de penge til leje af en vandcykel, og køre rundt om middelhavet og Sortehavet.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 09-01-12 18:42

det er muhamedansk så hold dig væk