/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Musemarkør
Fra : ppk
Vist : 786 gange
225 point
Dato : 08-01-12 14:20

Hej

Har et problem med at min musepil på skærmen af og til ændre sig til en lodret stimplet line !

Mon der skulle være mulighed for nogen kender svaret på hvorfor dette sker ?

NB: hvis jeg vil have den på skærmen igen skal jeg genstarte

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-01-12 15:29

Snavs ?

http://www.spywarefri.dk/

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 225 point
Dato : 08-01-12 15:35

Ps. Prøv evt. : http://www.spywarefri.dk/software/superantispyware-free/

Det kunne også tænkes, at du 'blot' har lidt rod i din registreringsdatabase?

Prøv så evt Ccleaner : http://www.piriform.com/ccleaner/download

Begge ovenstående link er gratis, gennemprøvede og velansete programmer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-01-12 16:22

Det skulle vel ikke være en trådløs mus du har? For så skal du resette den.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-01-12 17:54

Hej granner01

Jo, det er en trådløs mus. Men min comp. på jobbet har også samme problem ind imellem og den har mus med ledning.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-01-12 18:34

Jeg har lige kylet et trådløst tastatur og en trådløs mus ud. Kors hvor har de drillet. Også det med at lave en streg.

Men ikonet på skrivebordet kan i bestempe situationer blive en streg. Især når maskinen tænker.

Men hvor længe har det stået på?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-01-12 22:14

granner01

Det er den begyndt på inden for den sidste månedes tid, bruger Windows 7 hvis det ændre noget.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-01-12 22:31

Jeg har også win 7.

Men eneste udvej er at bruge resetknappen, der er en styreenhed til den mus og der må være en resetknap. Den skal du trykke på.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-12 07:17

Nu er det jo normalt således, at når mouse cursor'en (mus markøren) flyttes over tekst på skærmen som kan afmærkes, så skifter mus markøren automatisk til et I-beam 'text' symbol i stedet for den sædvanlige 'default' pil. Præcis som markøren skifter til 'pointer', når den føres over et link.
Det er vel ikke blot dét som sker?

Iøvrigt er det op til programmøren af en hjemmeside, at bestemme en mus markørs udseende et givet sted på skærmen. Dette gøres i CSS med egenskaben:

http://www.w3schools.com/cssref/pr_class_cursor.asp

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 08-03-12 19:54

Tak for svaret molokyle.