/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Cloud
Fra : pepsimax
Vist : 809 gange
60 point
Dato : 29-12-11 13:00

Hej

jeg er ved at købe en tablet
og vil gerne bruge CLOUD

jeg har ikke brug for datakræft
men kun et sted at gemme7hente mine data

hvilket sted er bedst og billigst

mvh
Pepsimax

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 70 point
Dato : 29-12-11 13:48

En hotmail konto (eller live mail som det hedder nu) giver dig gratis adgang til 25 GB gemmeplads på nettet, det kaldes Skydrive og er en af menuerne når du logger på fra din browser:
https://mail.live.com

http://www.windowslive.co.uk/skydrive

Kommentar
Fra : grow

Dato : 29-12-11 14:06

På live kan du også bruge en form for Officepakken. Jeg mener det er Google som benytter software på internettet kaldet cloud?

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 29-12-11 16:14

Jeg prøvede lige denne her http://blog.ienkoger.dk/2011/12/fa-512gb-gratis-online-backup-med-beecloud/ som en gav et tip om i sidste uge. Jeg uploadede 16 gb hjemmevideo. Det tog lang tid, spørgsmålet er selvføleglig også hvor sikre dine data er.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 29-12-11 17:01

Personligt bruger jeg Microsofts Live hvor jeg har oprettet to mailadresser. Det giver mig 2 x 25GB
til backup af mine data.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 29-12-11 17:18

Ja, men ulempen er vist, at du skal uploade fil efter fil manuelt i stedet for at uploade en hel folder

Kommentar
Fra : grow

Dato : 29-12-11 17:29

Nej marc43, jeg uploader da en hel folder af gangen? Jeg har da uploadet over 100 billeder på en gang fra samme mappe.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 29-12-11 17:52

Det skal jeg da lige kigge på som et alternativ.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 29-12-11 20:27

Hvis du vil have komplette foldere med mange filer - så er Hotmail Skydrive ikke så god - da den max. kan flytte 100 filer ad gangen.

Jeg bruger Dropbox - som virker ligesom en hvilken som helst anden folder - den har dog kun 2 GB gratis plads. Men det virker rigtigt nemt.

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 29-12-11 22:59

Tak
'for de mange indlæg

men hvad er så det bedste hvis jeg vil betale for det

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : grow

Dato : 29-12-11 23:10

Thomas_Mygind.
Det var før i tiden, nu kan du flytte over 100 filer på en gang i Skydrive.
Jeg har lige flyttet 197 filer på en gang uden besvær. Jeg benytter også Dropbox i familien til udveksling af billeder.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 29-12-11 23:16

pepsimax
Jeg benytter som sagt både SkyDrive og Dropbox med stor fornøjelse.
Hvis du henter Dropbox kan du se hvad du får mod betaling
https://www.dropbox.com/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-11 01:09

Citat
men hvad er så det bedste hvis jeg vil betale for det
det er Dropbox den er helt uden konkurrence hvad angår supportede platforme, du kan dele filer med alle slag enheder (næsten) bare de kan bruge en internet forbindelse, du kan dele filer mellem Windows og Linux computere og du kan dele filer mellem smartphones både Iphone og Android telefoner eller tablet PCer også kaldet pad efter Ipad som kan bruges til Dropbox, det kan en Android tablet PC sikkert også, træk filen over i Dropbox mappen og den kommer automatisk på alle andre enheder du har på den samme Dropbox konto:
http://www.dropbox.com/anywhere

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 30-12-11 01:16

Jeg har brugt dropbox i mange år og ja, det er er rigtig godt, hvis du kan nøjes med 2 mb.

Godkendelse af svar
Fra : pepsimax

Dato : 16-03-12 18:43

Tak for svaret o.v.n..