/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
P-bøde
Fra : sannedot
Vist : 714 gange
200 point
Dato : 10-12-11 00:33

Jeg har fået en P-bøde i en privat bebyggelse fra Parkering Danmark (privat) Man skal lægge en billet i forruden man får af en beboer.
Jeg skrev 7.11.2011 men opdagede det og da han ikk havde flere billettter fik jeg en meget tyk pen og skrev så 7.12.2011. Man kan tydeligt se at den ikke er rettet fra anden dato, men på selve billetten står med småt at den er ugyldig hvis der er rettet i datoen.
Det koster ikke noget og der er ingen tidsbegrænsning, men jeg synes det er en meget emsig holdning, og når man parkerer kl. 17 kan man altså ikke læse det med småt på en meget lille billet og når han ikke havde flere, hvad kan man så gøre.
De har ikke accepteret min forklaring og har lukket sagen.
Seriøst, jeg anede ikke at jeg havde gjort noget forkert, vidste bare der skulle ligge en billet.
Kan jeg gøre mere..?
Er der flere instanser man kan klage til?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-12-11 00:42

Citat
Det koster ikke noget og der er ingen tidsbegrænsning

Øh, hvad er der så at klage over?

Kommentar
Fra : sannedot

Dato : 10-12-11 00:45

at jeg har fået en bøde, for at rette i parkeringstilladelses-billet, da jeg først skrev forkert... er det svært at læse det i mit indlæg??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-12-11 03:30

1 du beder den beboer du har besøgt om at tagekotakt til ejendomens kontor/vicevært
2 hvis det ikke hjælper er du nød til at tage kontakt til parkeringsfirmaet og klage

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 10-12-11 06:25

Det er bare at betale. Du kommer ingen steder med at klage er gå i retten.
Sådan er reglerne med P-afgifter.

vic200

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 10-12-11 07:23

Du skriver at det ikke koster noget....

Så lad da være med at betale... Eller flot dig og betal dobbelt pris, det er jo snart jul

Hilsen Hans

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-12-11 09:06

Citat
at jeg har fået en bøde, for at rette i parkeringstilladelses-billet, da jeg først skrev forkert... er det svært at læse det i mit indlæg??

Det synes jeg umiddelbart det var...

MEN hvis du har rettet i parkerings tilladelses billetten, så har du jo gjort noget strafbart og må betale...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-12-11 09:39

Sidst jeg fik en parkeringsbøde havde jeg stillet skiven 12.05 i stedet for 11.55,
men der var intet at gøre, jeg måtte af med 500 kr, og nu er det vist steget?

Så forærede min kone mig et der automatisk stiller tiden, siden har jeg ikke fået parkeringbøder,
ønsk dig sådan et til Jul...

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 10-12-11 09:57

Jeg ville skynde mig at betale, livet er for kort til at beskæftige sig med det. Som andre nævner, får du ikke medhold faktisk uanset hvad du siger. Parkeringsvagtens ord er lov. Der skal indlysende forhold til før man kan få ret, og det er så også nødigt. F.eks hvis man beviseligt har været i den anden ende af landet med sin bil, da bøden blev skrevet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-12-11 13:21

Citat
Sidst jeg fik en parkeringsbøde havde jeg stillet skiven 12.05 i stedet for 11.55,

hvordan skal det forstås, skiven skal jo altid stillet til udløbet af det kvarter du befinder dig i, altså 11:45 12:00 eller 12:15 i dit tilfælde

se § 3 her: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1573

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 10-12-11 15:30

Der er ikke noget at gøre kun at betale og kom vider du skal ikke lade en bøde ødelægge dit humør det er det ikke værd, bed den ven du besøger om at få et ekstra kort til dig.
Disse p- pladser er blevet en ren pengemaskine og der er ikke noget at gøre man har tabt på forhånd når man først er skrevet op, betal og glem det.
alan57