/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
billige vinterdæk
Fra : svendgiversen
Vist : 1198 gange
76 point
Dato : 06-12-11 15:06

Jeg ved godt man ikke må reklamere i kandu, men hør nu lige min historie...

For et par år siden kunne jeg overtage min brors firmabil billigt da han gik på pension,
jeg havde lige investeret i nye vinterdæk til min Ford Focus, som jeg så solgte.

Det var til nogle af dem med anden ætnisk baggrund, der ikke må låne penge i banken,
de betalte kontant med store pengesedler, som jeg så skulle tælle,
men jeg syntes ikke at de skulle have mine kun lidt brugte vinterdæk med til den pris.

Og nu hvor jeg lige har sat vinterdæk min nye bil, ligger de fine Ford vinterdæk der stadig,
passer også til Ford Mondeo, skal jeg forære dem væk eller køre dem på losseren??

De kan afhentes billigt med stål fælge her på Skovbrynet i Sønderborg...

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 06-12-11 15:59

Der er ved at være mangel på vinterdæk.

Sæt en annonce i www.dba.dk

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-12-11 16:48

Svend, manglede du ikke en gave til fruen?

God jul

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-11 18:04

Ja, det vil da være en go' hjule-gave

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-11 17:22

Tag fælgene af og brug dækkene til sandkasse til naboens unger.

De kan også sættes i gul og gratis til et rimeligt beløb.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-12-11 02:18

http://www.hjuldata.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=68
Fælgene har samme data
Så hvis dækkene ellers har ca. samme rulle diameter, så flyt du bare dem over.
Det er let at se, hvis hjulet har ca. samme højde, så går det

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-12-11 11:41

Ford og Peugeut, som jeg har nu, har forskellige opspændinger...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-12-11 11:58

Af en eller anden grund havde jeg lige fået ind i hovedet at spørgsmålet gik ud på om de passede mellem mondeo og focus.
Men hvis din peugeot kører med 4 huls fælge, så er det bare et sæt center ringe du skal have fat i for at de passer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-12-11 12:17

Jeg har brugt dem både på Mondeo og Focus,

iøvrigt har jeg lige været i Flensborg for at få et nyt spjældhus på min Pegeut,
da jeg selv lige har monteret vinterdæk uden moment nøgle
bad jeg werkmeisteren om at spænde efter...

Og mærkeligt nok, de bolte som jeg har kørt med hele sidste vinter duede ikke,
og jeg måtte ofre ikke 200 € men 400 €...

Men jeg betalte 900 kr her i Sønderborg for ingen ting:
"Det er sandsynligvis spjældhuset, hvis det kommer igen skal du have et nyt sjældhus"

Som kostede 200 € i Tyskland, nok nærmere det dobbelte her i landet?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-12-11 12:25

At det kan svare sig at køre over grænsen for at få lavet bil har jeg hørt før
Men, holder nok ikke i længden for mig, Golf diesel fra 1989 og jeg bor i nord Jylland, vist billigst for mig selv at reparere på den, hehe..