/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Trådløs netværk på flere PCèr XPogVista
Fra : EiHaBr
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 05-12-11 16:02

Burde det give problemer med at forbinde 3 PCér til trådløs netværk med ruter, når den ene er gammel stationær med XP og der er 2 bærbare med Vista.
Vi har købt en usb dongle eller hvad hedder den, men den gamle maskine vil ikke koble på, er det så fordi den skal kabelforbindes og opdateres måske eller hvad.
Min "pc søn" har prøvet at arbejde med det og lavet en anden sikkerhed på dem med det hjalp ikke.
Nogen der har nogle ideer inden jeg bærer hele lortet ind til ruteren i den anden ende af huset.

Tak.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-12-11 16:10

Det bør det ikke nej. Det er dog klart at anbefale at man køre med kabel hvis man har mulighed for det.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-12-11 16:11

Har du installeret driveren til donglen?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-12-11 16:49

Og har den gamle maskine et trådløst netkort?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-12-11 16:56

Citat
Og har den gamle maskine et trådløst netkort?

Og derfor en dongle

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 05-12-11 18:11

Ja jeg kan svare ja til jeres spørgsmål, men jeg troede det måske var fordi den ikke har service pakkerne installeret.
Nu må vi se, når min hjælper har tid igen og vi kan besøge hende igen om vi kan få gang i "skidtet".

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-12-11 17:12

Det burde ikke være noget problem, at få alle maskiner på netværket, da de alle skal kommunikere via routeren.
Hvis alle kan gå på internettet, men ikke se de andre på intranettet, så er det jo sørgsmål om deling af data.
Hvis du ikke har den store viden om brugen af en router, så bør alle maskiner benytte DHCP.
Bruger du statisk IP adresser, så skal du selv holde styr på hvilken maskine der har hvilken IP-adresse.
Hvis mere end en maskine bruger en bestemt ip-adresse, så er der dømt konflikt med det samme.

Kommentar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 28-12-11 11:42

Hej,

Umiddelbart tænker jeg at det kan være den samme fejl jeg så hos en kollega. Den burde selv automatisk optage en ip. Problemet kan være den sag, at hvis du har haft en dongle taget i brug og også rodet lidt med noget forb. Gennem kabel eller trådløst, så kan den ene eller anden forbindelse være sat til "default connection". Det kan godt drille lidt. Så prøv enten at ændre det ved at højreklikke på forbindelsen eller slette den du ikke aktivt bruger.

Håber dette kan hjælpe.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-12 15:59

Er problemet blevet løst?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-07-12 21:14

Stopper med at abonnere.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 26-07-12 23:18

Ja vedkommende ven har løst problemet, hun har købt en nyere maskine før vi fik løst problemet.
Så derfor ved jeg ikke hvad der var galt.
Jeg er tilbøjelig til at tro at den ganske simpel var for svag og gammel til at kunne klare det.

Men ellers mange tak for jeres forslag.