/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"fryse" billede i pauseskærm under diass
Fra : lham
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 21-11-11 14:42

WIN xp SP 3 Home Edit

Har valgt pauseskærm til diasshow hvor en "tilfældighedsgenerator" så vælger et af mine billeder der står en kort tid på skærmen.

Hvordan kan jeg "fryse" et billede for at kunne se fil og andet ( evt gemme det i en seperat mappe under Picasa )

Som det er nu sker der jo det ,at rører jeg en vilkårlig taste / nyser er jeg tilbage til det skærmbillede der var før den gik i pausemode.

Evt dårligere løsning : kan jeg ændre visningstiden for hvert billede -så jeg har en chance for at se "billeddata" ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-11 15:10

Jeg bruger denne her gPhotoShow
http://www.gphotoshow.com/gpshow_free.htm

Den kan man indstille så billeder bliver vist vilkårligt, og stoppe med Mellemrums tasten
og næste billede Enter og forrige Backspace, der kan sættest billede Sti på osv

Kommentar
Fra : lham

Dato : 22-11-11 10:16

klaudi
når jeg downloader gphotoshow får jeg en genvej. Klikker jeg på den kommer der et fuldskærmsbillede af en ørkensolnedgang -klikker jeg på den forsvinder den -hvad går det ud på ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-11-11 12:33

Ved ik' hva' du klikker på, men hvis man kikker ude til højre, der er en blå boks hvor der står

DOWNLOAD

Her kan du vælge mellem

From BrotherSoft
eller
From gPhotoShow

klik på en af dem

ved ik lige hvor du finder ørkensolnedgang!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 22-11-11 16:01

Klaudi

Har prøvet at installere Free Version fra begge de leverandører du angiver ( slettet den første før installeret den næste )
Resultatet det samme hver gang.

prøvede så at læse om funktion af program på dit link
:
"gPhotoShow is a screen saver, so after installing it you will not find any exe file"

det må være derfor ørken forsvinder bare jeg rører musen.

det viser sig ( for mig at læse ) at jeg skal fylde en special mappe med de billeder /andet jeg vil have til at køre under gphotoshow-det ønsker jeg ikke at bruge plads på( bare billeder er flere G-byte )-program skal virke på windows indbyggede pauseskærm i dias show stilling .

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-11-11 16:04

Nå, du har installeret den!

Har oversat siden "How to use"

Sådan bruger du gPhotoShow

gPhotoShow er en pauseskærm, så når du har installeret den finder du ikke nogen exe fil.
Den eksekverbare fil er gPhotoShow.scr og den finder du i din windows/system/system32 mappe eller i winnt/system32 hvis du har Windows NT.

gPhotoShow viser billeder gemt i en mappe, så første trin er at konfigurer gPhotoShow så det ved hvor dine billeder er.

Du kan konfigurere gPhotoShow på samme måde som du konfigurerer andre pauseskærme:

1.Luk alle programmer
2.Højreklik på Skrivebordet
3.Vælg "Egenskaber"
4.Vælg fanen "Pauseskærm"
5.I Pauseskærms sektionen vælger du gPhotoShow ved at bruge rul-ned-menuen og klikke på gPhotoShow
6.Klik på "Indstillinger"
7.Nu kan du vælge mappe med billeder og konfigurere alle gPhotoShow's indstillinger.
Hvis du holder musse cursoren over et punkt kan du se hjælp til dette emne.
For at tilføje en mappe til Mappe listen, dobbelt-klik på den første tomme linje i boksen,
klik på knappen til højre ("...") for at søge på pc efter mapper med billeder.
Hvis du ikke har valgt "Vælg tilfældigt billede" så bliver billederne vist i alfabetisk rækkefølge
Når du er færdig med alle indstillinger kan du klikke på "Ok"
8.I boksen "Vent" sættes forsinkelse i minutter, inden gPhotoShow starter
9.Klik "Ok"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-11-11 16:06

PS
Har en DK version af gPhotoShow hvis du er intereserret

Kommentar
Fra : lham

Dato : 23-11-11 17:40

klaudi
det går fremad, men der er stadig funktioner jeg ikke er med på-jeg ville meget gerne have den danske version du tilbyder, hvordan det så end foregår. På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 23-11-11 17:59

har sendt en pm

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 24-11-11 07:29

Tak for svaret Klaudi.

tak for din tålmodighed-nu virker det og er meget bedre end "standard win pausediasshow"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-11 07:36

var så lidt