/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Dynamisk hentning af filer fra ftp
Fra : soyeljefe
Vist : 426 gange
200 point
Dato : 14-11-11 10:20

Er ved, at lave et site, der har lidt blandet funktionalitet. Jeg kæmper dog med følgende problemstillinger:

Det skal være muligt, at 'bygge' en side dynamisk baseret på et brugernavn. Jeg har oprettet nogle mapper på en ftp-server, hvor et brugernavn fungerer som mappenavn. Således kan man skrive brugernavn og så bliver man guidet hen til en given mappe (sikkerhed er ikke nødvendigt her). Problemet er så, at der evt. Kan findes en undermappe med billeder. Antallet af billeder og navnene på billederne vil naturligvis variere.

Mit problem er, at jeg gerne vil kunne følgende:

   • Logge ind med brugernavn (dette har jeg fået til at lykkedes, og har også kunne se indhold i undermapper, men har ikke haft mulighed for at formatere udseendet, da jeg bare har haft åbnet dem med html, den viser bare filerne, som hvis man logger på en ftp server gennem en browser)
   • Trykke på 'billedmappen'
      ? Billeder i billedmappen vises på sitet (et script der henter billednavne i mappen?)
      ? Bygger en side (document.write()?), der viser de billeder der er i mappen, men med en formattering jeg selv vælger (CSS).

Kort fortalt: forskellige brugere skal kunne logge ind, brugernavnet giver anledning til en adresse. Indholdet på denne adresse bliver vist i browseren (med en formattering jeg selv kan styre).

Umiddelbart fornemmer jeg, at jeg ikke er langt fra løsningen, men der er nogle løse ender jeg ikke kan få til, at fungere.

Håber nogen af jer kan hjælpe, og I må endeligt gerne stille flere uddybbende spørgsmål, hvis I ikke helt kan lure hvad jeg mener.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-11-11 21:25

Den kan sagtens kortes ned til __ har du fuld adgang til din server
=
skal andre også have det = åbenbart - JA

Så skal du sikkert bare have et program, der styrer = andres indput/
muligheder for at lave om på noget = på din PC.
Og så bliver det svært...
da alle? skal have mulighed for at ÆNDRE på - din pc (mappe visning. osv)
Har du overvejet dette program.

http://www.wfshome.com/

Ellers prøv at spørg eyvind/ E.C (mener han tager mod PM´r)
Han har en lille LÆKKER sag kørende, med et par muligheder... eller tre..?

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 15-11-11 07:51

Sagen er, at jeg er ved at lave en app med Appmobi, og jeg vil gerne have mulighed for at lave et billedgalleri, hvor brugerne kun ser de billeder der er relevante for dem selv.

Jeg mener, at problemet 'hurtigt' ville kunne løses i php, men der har jeg ingen erfaring, men det kan være det er den vej jeg skal.