/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
beboer tv
Fra : steenmarkussen
Vist : 706 gange
500 point
Dato : 04-11-11 12:10

Hej ...

Hvis man vil lave beboertv i en ejendom er der så nogen der ved hvordan man gør det ?
ringer man til yousee som er vores tv udbyder.

Hilsen Steen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-11-11 12:43

Citat
ringer man til yousee som er vores tv udbyder

Ja

Kommentar
Fra : steenmarkussen

Dato : 04-11-11 13:50

ok det var så ike noget yousee havde med og gøre

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-11-11 14:59

Citat
ok det var så ike noget yousee havde med og gøre

Var det deres eneste svar ?

TDC/YouSee laver ikke meget selv, men det var dem der var inde i billedet sammen med entreprenøren herunder da vi skulle have nyt TV samt internet i Farum Midtpunkt.......og endda trukket med et sæt kabel til hver del til hver lejlighed så det i den grad var fremtidssikret.

http://www.danskkabeltv.dk/installationer

Det blev endda lavet så smart at hver enkelt beboer stod frit mht hvilken af de tre TV-pakker fra YouSee han ville bruge, det var på den anden side låst så hvis nogen ville bruge anden udbyder fik de sort skærm.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-11-11 15:04

Citat
ok det var så ike noget yousee havde med og gøre

UANSET HVEM i vælger til installation, skal YouSee godkende det så det forekommer som et besynderligt svar

INGEN må bryde ind i deres opsætning uden tilladelse.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-11 17:09

Det er vel TDC du skal have fat i, men det burde Yousee da kunne have fortalt dig

http://tdc.dk/publish.php?dogtag=o_profil_ks_yousee

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-11-11 17:49

Yousee har en aftale med ejendommen og distribution at antennesignal.

Hvis en ejendom vil at udsendt en TV kanal, skal i selv sørge for at være leverandør at signal til Yousee. Yousee vil formentlig tage sig betaling for en sådan fordeling. Alt efter jeres placering på nettet, vil der kunne komme udgifter til, separation af data fra Yousee og udstyr til at lægge jeres kanal ind i ledige frekvensområder.

Det er endvidere ikke sikkert, at de vil lægge dette ind som analogt signal, da alt over tid vil blive digitaliseret. Da de analoge kanaler fylder mere i båndbrede, vil yousee formentlig også helst have signalet digitalt.

Men det er yousee der skal kontaktes, så i får rammerne for dette projekt på plads.

Endvidere er det sjældent du kommer til at tale med en teknikker når du kontakter dem. Derfor skal du være lidt vedholdende og nærmest selv kende havnet på kompetente kontaktpersoner.

mvh Benjamin