/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvordan bruges 2 net samtidig
Fra : Tanjaa
Vist : 730 gange
200 point
Dato : 29-10-11 14:46

Min HTC mobil er koblet på en wi fi netforbindelse Stofanet 50/5, det fungerer fint,
men samtidig påstår mit mobilselskab at jeg bruger, og har brugt, data fra min langsommere
mobil net,
altså bruger data fra to forskellige netforbindelser samtidig, !
hvordan er det muligt ?
(bruges kun i hjemmet)

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-10-11 14:56

Hej Tanjaa !
Normalt slår den det mobile data net fra når der er et wifi net tilstede,men skal du være helt sikker på kun at bruge wifi uden det langsomme data net skal du gå ind i Indstilliger på din mobil telefon og under pk. trådløst og netværk fravælger du at der er x i mobilt netværk,som der står under (på min htc disere telef.) brug telefon til dataforbildelse,når wifi ikke er tilgængelig.
håber det hjælper hilsen xou

Kommentar
Fra : Tanjaa

Dato : 30-10-11 16:25

troede bare den var så intelligent at den selv valgte den hurtigste forbindelse,
det virker ret usmart at vælge en langsom hastighed, når der er en hurtigere til rådighed,
og endnu usmartere at bruge 2 forbindelser samtidig,
eller hvad ?

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 200 point
Dato : 31-10-11 16:36

jeg tror osse det har noget med telefonselskabet der godt vil tjerne lidt ekstra ved at sige at du har været på - selvom det næsten ikke er noget ; men slå den langsomme fra så er du heltsikkert fri for dem.Iøvrigt kan du ikke bruge navigatoren i htc telefonen hvis du ikke har en aktiv net - altså uden for hjemmet.

Godkendelse af svar
Fra : Tanjaa

Dato : 02-11-11 14:38

Tak for svaret xou.