/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Drive Bay til HP
Fra : refi
Vist : 1297 gange
500 point
Dato : 21-10-11 09:54

Hvor hulan finder jeg et sådant...

Har en del maskiner hvor det er monteret men desværre IKKE i den nye (HP Pavillon Elite 533).

Pladsen er der - men "bayen/docken" mangler

Vi taler om en bay/dock til et

HP Pocket Media Drive

Jeg kan uden problemer tilslutte harddisken/media drive til komputeren med usb-stik (som også giver strøm) men det ville være nemmere blot at stikke den i "hullet" i en dock.....

Naturligvis helst fra en DANSK leverandør.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-11 09:55
Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-11 09:59
Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 500 point
Dato : 23-10-11 13:08

Ser ud til der skulle ha siddet en i , og HP levere det ved kontakt

Citat
http://h30434.www3.hp.com/t5/Desktop-Hardware/Pocket-Media-Drive-bay-for-e9290f/td-p/169636

"Can you please supply me with the part #'s for the front door assembly and the Pocket Media Drive bay assembly for a Pavilion Elite model #e9160F (NP196AA#ABA).
I believe the door assembly is #503156-ZH1 and the Pocket Media Drive bay assembly is #505092-001.
I would also like to know who to contact to purchase these items.
On cross-referencing this unit with my Pavilion Elite model #e9290f, I find that both units use the same door assembly. I'm not sure if the drive bay (#505092-001) refers to the Pocket Media Drive Bay or the Personal Media Drive Bay. It's the Pocket Media Drive bay that I require.
I also don't know if it is necessary to also purchase the interface cable #5189-1086 or if it is included in the PMD bay assembly mentioned above.
Any help you can provide in this regard will be greatly appreciated as returning the unit to the place of purchase (FutureShop-Canada) is not feasible at this time."

HP Supports reply was:

"Thank you for contacting HP Total Care.

Charles, I understand from your email that, the PMD bay is missing from your computer and you want to know from where to purchase the bazzel for it.

Charles, I have checked in our database that your PC should come with a PMD bay.

So, you no need to purchase it, If you contact the reseller regarding this issue, you can get it at free of cost only.

However, here are the parts of your PC available, but for all the parts you will be redirected to the nearest reseller."

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-11 13:22

Naaaaaaa

Det gælder vist KUN for visse maskiner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-11 13:24

Som sagt har jeg også en del maskiner (fra Vistatiden) hvor den ER monteret fra start....

men det lyder usandsynligt den ikke skulle kunne købes i "løs vægt"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-11 13:40

PS...

Det er tilsyneladende ASUS der laver dem

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 23-10-11 16:01

Tja, jeg kan ikke finde dem i DK.
Selv ville jeg kontakte HP, selv om de jo er i gang med af lukke deres PC market ned. (Derfor HP udstyr er så billigt i øjeblikket)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-11 17:42

Har kontaktet HP men ikke hørt noget endnu....

Jeg har fundet den i Canada - men den koster det 10 dobbelte inden den når DK

Pris = 150 kr - men leveret næsten 1000.....

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 23-10-11 21:05

Du har jo Part nummeret, så kontakt en Danske Internet butik som sælger HP udstyr, og bed dem om at bestille det hjem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-11 21:29

Citat
så kontakt en Danske Internet butik som sælger HP udstyr

Nemmere sagt end gjort - det er jo en sådan jeg søger.....

HP Danmark har den IKKE

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 24-10-11 09:09

Fra dit link til eBay - Så koster det 19.50$ i shipping, ialt ca 50$ - Det bliver ikke 1000 kr.?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-11 10:04

Den er BRUGT

Så kan jeg jo lige så godt "stjæle" en fra en anden af mine maskiner.....

Men det kan så også blive løsningen hvis den ikke kan findes...

Den FINDES jo til "towermodellen" - denne er SAMME tower men anden konfiguration

http://www.bhphotovideo.com/c/product/654642-REG/HP_Hewlett_Packard_AU850AA_ABA_Pavilion_Elite_e9290f_Desktop.html

Citat
Personal Media Drive bay for storageStorage

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 19-02-12 12:15

Tak for svaret JegErHer.

Vi kommer det nok ikke nærmere og problemet blev løst ved lidt "omflytning"

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 19-02-12 14:30

Tja en billigere løsning men ikke lige den du gik efter, men dog en løsning.