/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Jeg kan ikk gemme billeder. Hvorfor ??
Fra : dark_minded
Vist : 558 gange
150 point
Dato : 23-05-03 11:27

Jeg har her på det seneste ikk kunne gemme billeder på min computer. Tager jeg f.eks. print screen, og vil gemme det i paint, siger den bare "not responding" og det samme hvis jeg prøver at gemme et billede fra internettet. Det er hver gang. Jeg kører med windows XP. Nogle der kender til en løsning ???

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-05-03 11:30

Øhhh! Den har jeg ikke selv prøvet... er din HD fyldt kraftigt op? BMP fil format fylder af H til

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 23-05-03 11:33

Nej, jeg har masser af plads på min HD. Den har kun gjort det her på det seneste. Det kom omkring da jeg lave noget med en netværksprotokol, for at få mit netværk til at virke, men kan ikk huske om det også var før det.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-05-03 11:43

Hej dark_minded

Kan det tænkes, at den forsøger at gemme billedet på et netværksdrev der ikke findes ? Eller måske på et drev du ikke har adgang til ?

Prøv istedet at højreklikke på billedet i din explorer og vælg save "picture as". Noter dig herefter hvilken sti den foreslår dig at gemme billedet under.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 23-05-03 11:46

Jeg plejer at gemme dem på skrivebordet, men har også prøvet alle andre steder, og der kan den heller ikke. Den fryser nærmest lige så snart at den der "save as" boks kommer op.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-05-03 12:00

Okay, jeg har en mistanke om at det så kan skyldes dit grafikkort/drivere.
Har du problemer med at se billeder du allerede har liggende på din harddisk ? Spille spil eller lignende ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 23-05-03 12:07

Jeg kan uden problemer se alle mine gemte billeder, og alle mine spil kører også godt.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-05-03 12:18

Skrivebordet.... skidt sted at gemme (min mening)
Tror du skal lytte til srhansen
Go' weekend
Søren

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 13:10

Har du prøvet Start>Kør>skriv CMD ok, når comandopromt åbner så skriv sfc /scannow
og så sæt din win cd i drevet og tryk enter,så vil der blive lavet en scanning
for at se om du har alle de rigtige system filer og om de er i den rigtige version,bare et foreslag.

Manse9933

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 23-05-03 13:12

Du kan jo altid lave en systemgendannelse på dit system - men det er da interessant hvordan det problem opstår.
Du skriver den fryser. Er det skærmbilledet der fryser eller savepoppen ? Kan du lukke programmet eller svarer det ikke...
kan du downloade andre ting til din com?

Fortæl lidt mere, da det kan lyde som en ie fejl

Davidp

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 23-05-03 13:16

Det er kun selve save popuppen, og så det vindue hvor billedet er der fryser. Alt andet virker fint, og hvis jeg lukker det ned, kommer det med "not responding". Jeg har nu fundet ud af, at hvis jeg højreklikker på et billede, trykker "copy" og paster det ind i et gammelt billede, og så "save as" så kan den godt. Vildt mærkeligt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 13:18

Why isn't the option to save as a .jpg available? prøv at kigge på dette,måske

http://www.kellys-korner-xp.com/top10faqs.htm

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 23-05-03 13:21

Men den gemmer jo som gif fil.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 13:24

Den gemmer vel det format der er på web siden,de fleste er jpg.

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 23-05-03 13:26

Nej. Ligemeget hvad, så gemmer den i gif format. Ret irriterende faktisk.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 13:26

og hvis du læser det igennem så omhandler det også gif

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 23-05-03 13:28

Det kan godt være, det har så ikk læst. Det er lige lidt indviklet, da jeg ikk lige kender så meget til alle de der styre filer, eller hva det nu er, som man ska ændre.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 13:29

hvis du tjekker de reg nøgler der står skrevet om i articklen så kan du se om
de er sat rigtigt op

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 13:32

skriv regedit i kør og følg de linier der er skrevet om og se om de er som beskrevet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 13:36

formaterne står i alfabetisk orden

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 14:59

Du kan også prøve at gendinstallere IE hvis det andet ikke virker>
Gå ned i højre side af linket og find dette VBS script(Enable Reinstallation of Internet Explorer)og tryk på det så bliver du promtet om du vil dawnloade
det,der trykker du åbenog så går du direkte ind på>
http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp og dawnloader IE igen,er testet og afprøvet på flere af min fammilies pc'er ingen problemer overhoved.
Husk at vælge sprog.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 15:01

Hov jeg glemte lige det link hvor du skal hente scriptet på her er det>
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 15:04

Sprog under Worldwide Downloads

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 15:14

scriptet ligger på linie 114

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-05-03 16:03

Hej igen

Prøv også at slette dine temporary internetfiles under tools-> internetoptions. I exploreren altså Det kan være cachen enten er fyldt op eller uheldigt placeret.

mvh srhhansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-05-03 18:49

Win 2000
Jeg har lige lavet et Alt print screen>åbnet paint>rediger>indsæt>gem som>den foreslår .bmp men kan sættes til gif/jpg .
Mon din udklipsholder er fyldt op.
Emesen.

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 23-05-03 22:17

Hej

Jeg kan tilslutte mig "dark_minded"s oplevelse. I mit tilfælde "faldt det på plads" af sig selv igen efter en god uges tid. Jeg fandt aldrig ud af hvad der var galt.

Det har INTET med drivere, pladsmangel eller noget som helst andet at gøre.

Jeg har en mistanke til at det er en fejl i IE. At den når man beder den gemme et billede "parser" den forkert. Jeg har søgt efter problemet ved MS (technet) uden at kunne finde noget.

Det eneste jeg måske af alle ovennævnte tiltag kunne tænke mig kunne hjælpe var en AFISTALLATION og derefter en GENINSTALLATION af IE. Eventuelt med en kontrol / scanning af registreringsdatabasen.

mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 23-05-03 22:25

Lyder som om en systemgendannelse ville være det nemmeste i dit tilfælde...

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 24-05-03 23:22

Der er mange tilffælde, hvor problemet løses ved at man sletter alt i "Internet temporary-files" + den alm. "Temp" mappe i windows, samt papirkurv.
Alle 3 mapper kan blive ret store, men... hvorfor de kan give det problem kan jeg ikke svare på, bare konstatere at det sker!
Mvh. lillemig

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 15-09-03 11:16

Men det er jo ikke fordi at mapperne er fulde. Hvis i kender MSN messenger, ved i jo at man kan have et personligt billede, men dette kan jeg ikke, da den fryser