/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Salafascister
Fra : HunSen
Vist : 965 gange
100 point
Dato : 19-10-11 02:44

Hvordan skal Danmark behandle islamister, der på fascistisk vis modarbejder demokratiet?
Bør de ikke udvises til stater, der har den styreform, de agiterer for?

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 19-10-11 03:37

Det er en mærkelig debat synes jeg. Naturligvis skal de ikke have lov til at indføre dele af Sharialoven i Danmark. Længere er den ikke.
Det er jo bare en lille flok. De repræsenterer ikke særligt mange mennesker, heldigivs.

Så der er slet ikke noget at være bange for.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-10-11 03:43

Jo, og det pr. omgående

Desuden står de ikke til rådighedhed for arbejdsmarkedet idet de patruljerer døgnet rundt, og skal således heller ikke have nogen form for hjælp fra det offentlige.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-10-11 06:54

Der er det rigtig irritrende ved ytringsfrihed, at det er netop dem man er mest uenig med, der har brug for den!

Jeg kunne ikke være mere uenig i deres åndsformørkede, mandschauvinistiske, hykleriske, inhuman og middelalderlige vås, men det er jeg også med DFs to præstetosser, ham der Moses et eller andet der altid skulle rende rundt med et kors ved sexmesserne, osv. Men det gør det ikke (i sig selv) ulovligt at mene det, at sige deres formørkede sludder, eller at uddele pamfletter mv.

Men hvis de (hver enkelt af dem, altså) , er kriminelle, fx truer (altså ikke bare med helvede efter døden, det er vi så vant til fra religiøse tosser), lever af offentlig forsørgelse uden at stå til rådighede for arbejdsmarkedet (ligesom rockerne), begår lovovertrædelser af anden art, skal de selvfølgelig straffes, ligesom andre, evt. udvises, hvis de har begået tilstrækkelig grov kriminalitet.

Men der skal ganske meget til at udvise folk, grov kriminalitet, og man kan selvf, ikke udvises hvis man er dansk statsborger.

At jeg, og sikkert de fleste andre, undrer mig over hvad fanden de vil i vores land, hvor de kan se folk drikke alkohol (i øvrigt et ord vi har fra arabisk, det var dem der lærte os at destillere, så vi har noget at takkek dem for ), ryge hash (i øvrigt kommer det engelsk/franske ord assassin [morder] fra en muslimsk morderbande, hashishiennerne, med stumt og derved forsvundet H, hvor lederen for at opildne de unge til dødsforagt lod dem få forsmag på paradis ved at ryge hash, drikke alkohol og gå ombord i nogle af de der jomfruer, der skulle vente i paradis [vi andre behøver heldigvis ikke vente til efter døden]) osv, i stedet for at tage til saudiarabien eller yemen, hvor de har mange flere trosfæller og de "rigtige" forbud, og hvor de burde føle sig hjemme.

Noget tyder på de trods alt hellere vil blive her, måske har det noget med (lette?) penge at gøre

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 19-10-11 07:36

Send alt det lort hjem.
Havde folk da bare hørt lidt mere efter Glistrup, så havde vi ikke alt det lort her i Danmark i dag.

med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-10-11 08:34

nej de er da flinke mennesker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-11 11:30

Teil - det er da ikke mennesker.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-11 11:58

Jeg fatter ikke hvad de laver i Danmark, kan vi ikke bare sige til dem at de skal rejse hen til et sted hvor de kan få deres syge opfattelser ført ud i livet,. Men det skal IKKE være i Danmark.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-10-11 12:00

Enkelte der ser faren,i stedet at ignorere den.
http://www.dr.dk/P4/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2011/10/19/085410.htm®ional

Citat
Noget tyder på de trods alt hellere vil blive her, måske har det noget med (lette?) penge at gøre

Der er du nok inde ved sagens kerne,vagnr.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-10-11 12:04

Er spændt på at se,hvornår vores nye "handlekraftige" regering,ta`r problemet alvorlig.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1641639.ece

M.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 19-10-11 12:45

Fidusen ligger i : Danmark vil hjælpe og forsørge hele verdenen! Vi glemmer bare at dem vi ofte hjælper - er mørkets børn og de sluger med hård hånd alt hvad de kan få - og det er forståeligt nok når det er Danmark der betaler!
I Danmark syntes vi at det er så synd for de stakkels mennesker fra den tredje verden at vi hellere må få dem på kost i Danmark i stedet for at hjælpe dem i deres naturlige miljø!
Blot en betragtning,
MV2

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 19-10-11 13:00

Men de kan jo ikke gøre noget alligevel. Hugger de hånden af en dreng der stjæler, så kommer de jo i fængsel som alle andre, og forhåbentlig bliver de udvist permanent efter endt straf.

Ja det er da vigtigt nok at debattere, men det er typisk Ekstra Bladet at piske en stemning op.
Der er INTET de kan gøre, så der er jo intet at diskutere. De burde slet ikke få den pressedækning.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-10-11 14:04

Alle de "fromme" ønsker, om at kyle dem ud af landet er desværre i konflikt med en af vores vigtigste frihedsrettigheder, YTRINGSFRIHEDEN!

Hvis det de gør er i strid med lovgivning, hvis de begår socialt bedrageri, truer, osv., skal de selvf straffes, og hvis forbrydelsen er tilstrækkelig alvorlig kan de udvises (GOODBYE, fiz-fiz), men at de siger og tror på deres tosserier, er ikks strafbart, at forbyde deres organisation (hvis de har en) umuligt.

Det er snart mange gange forsøgt at forbyde rockerklubberne (og for dem er det ret klart, at der skal en god portion alvorlig kriminalitet til at stige i graderne), men vurderingen er, at den ikke holder ved domstolene, så der er ikke sket en hujende...!

Al Capone modellen ser ud til et genere rockerne, den kunne måske også bruges her, men der skal vist en del mere end socialt bedrageri for at blive udvist, og at prøve at pådutte folk ens "ideer" er vist ret langt fra terror.

Men en indsamling til billetter såde kunne rejse til de mest formørkede muslimske lande ville jeg da give et pænt bidrag til

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-10-11 14:08

Citat
Men en indsamling til billetter

det behøves ikke, vi ser jo hele tiden muslimer der rejser til hjemlandet med
alt for mange kontanter i lommen. De/vi har squ penge nok, med det danske
samfund skyder jo til, det siger vi tak for.
De lange sagsbehandlingstider som flygtinge udsættes for koster millioner, tak for
kost og logi i den tid, 10 år eller mere.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 19-10-11 14:13

Vi kan ikke smide folk ud bare fordi vi ikke er enig med dem, men der må komme et tidspunkt hvor demokratiet bruger selvforsvar, for vi kan ikke bare stå og se på at nogle få ødelægger det for de mange.
Jeg høre tit at de fleste muslimer mener noget andet end de mørkemænd, men hvor er de henne og hvorfor siger de ikke fra.
Hvis de mener at det er iorden at leve i Danmark og at de har det godt her hvorfor råber de så ikke op og prøver at gøre noget ved det.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-10-11 14:22

Jeg hører konstant DF's sekteriske, fremmedfjendske ævl, konstante angreb på musliner osv., det er efterhånde sjældent jeg hører nogen tage afstand fra det offentligt!

Det er heldigvis kun omkring 1/7 af vælgerne, der stemmer på Dansk Folkeapati, men det er givetvis en meget større andel end andelen af muslimer der er salafister, terrorister eller på andne måde imod vores samfund.

At man ønsker at ændre samfundet, med demokratiske midler, er jo netop det der er vores demokratiske rettiighed, flere og flere muslimer stemmer til valgene.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-10-11 14:33

Kællingen i DF har ikke så meget at sige for tiden, dejligt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-10-11 14:51

Citat
Kællingen i DF har ikke så meget at sige for tiden, dejligt.

Næh... det er heller ikke nødvendigt......tiden arbejder for hende.....hun kan sidde tilbagelænet i sofaen......

Til gengæld vil kællingen (for nu at blive i dit sprogbrug) fra S snart mærke taburetten,blive rødgloende....tiden arbejder,mildest talt IKKE for hende.

Du så måske ikke mit link....isåfald vil jeg da gerne genta`den:
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1641639.ece

Iøvrigt bliver det da spændende,om det mægtige Danmarks udenrigsminister Willy Sleep Valley,
kan sætte Den Kinesiske Folkerepubliks uderigsminister på plads. Villy ved jo lige nøjagtig hvad VK regeringen skulle ha`gjort,angående Tibet problemet.Så her har han jo en gylden chance.....

M.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-10-11 14:58

Jo det glæder mig at alderen m.m. indhenter kæll.. på DF
Det samme sker med kællingen Ritt Bj...
De værste kællinger i dansk historie

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-10-11 19:09

Her er vi jo så ikke helt enig:
Citat
Det samme sker med kællingen Ritt Bj...

Ritt er jo trods alt,blevet mere fornuftig,på hendes ældre dage.Lever hun længe nok,ender hun såmænd borgerligt.(Støttede heller ikke HTS).

Jeg har læst om flere,der har været kommunist,i deres ungdomsår.>SF > socialdemokrat.
Når de så bliver lidt mere moden,ser lidt mere ansvarlig på hele vort samfund,går det som regel op for dem,at de er nødt til at stemme borgerligt.

M.

Ps.: Jeg har skam selv været lidt af en rebel,i mine unge dage.Har en enkelt gang stemt Radikal.
Det var i en periode,hvor jeg var under dårlig indflydelse.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 19-10-11 19:17

syntes sku nogle af indlægene stinker af racisme

hvorfor må folk ikke være uenige, eller prøve at påvirker samfundet i en anden retning.

hvis der ikke er flertal for det bliver det ikke gennemført.

syntes alle skal have lov til at udtrykke deres holdninger, selvom jeg er uenige med dem. Det er i Lande som Kina og Putins Rusland at folk ikke må ytre sig frit, håber ikke at Danmark er på vej til at blive som Putins Rusland.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-10-11 19:51

Citat
hvorfor må folk ikke være uenige, eller prøve at påvirker samfundet i en anden retning.

hvis der ikke er flertal for det bliver det ikke gennemført.
Helt enig!

Til gengæld kniber det her:
Citat
syntes alle skal have lov til at udtrykke deres holdninger, selvom jeg er uenige med dem. Det er i Lande som Kina og Putins Rusland at folk ikke må ytre sig frit, håber ikke at Danmark er på vej til at blive som Putins Rusland.
Hvad ved du igrunden om Ruslands demokratiske fremskridt.
Fremskridt er vel trods alt ære og hæder værdig.Jeg mener da at både Rusland og Kina,er mere demokratisk end de har været de sidste 50 - 60 år. (Stalin - Mao).

Følger du i grunden med i,hvad der foregår rundt i verden.Det er så nemt at affærdige alt som racisme.Men okay,du har jo også lov til at udvikle din meningsdannelse,i fårhåbentlig positiv retning.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-10-11 20:25

Citat
syntes sku nogle af indlægene stinker af racisme

Hvor finder du tendens til racisme,i denne tråd?? Jeg vil gerne ha`det oplyst.

Er det ud fra en begrundelse om,at hvis man ikke stemmer på dit (stuerene) parti,så er man racist.
Prøv lige at bruge den øverste del af kroppen.

Til din orientering,kan jeg oplyse (de fleste ved det nok) at folketingets partier er opstillet efter en demokratisk procedure.Og har dermed ret til at udytre deres politiske synspunkter.Dog med "frihed under ansvar".

Men jeg formoder det er Hizb ut-Tahrir og ekstremisterne Salafisterne,du hentyder til.

M.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-10-11 20:32

Nu læste jeg ikke længere end til HUGO-BØRGEs indlæg:

Citat
Send alt det lort hjem.
Havde folk da bare hørt lidt mere efter Glistrup, så havde vi ikke alt det lort her i Danmark i dag

Men det er heller ikke nødvendigt, for der kan ikke siges noget mere fornuftigt end det.

Og så kunne jeg jo ikke undgå at se cimbombom's indlæg hernede i bunden:
Citat
syntes sku nogle af indlægene stinker af racisme

NEJ, men nogen herinde er racistforskrækkede

Citat
hvorfor må folk ikke være uenige, eller prøve at påvirker samfundet i en anden retning.

Her i landet har vi nogen love. Og vi har udøvende, lovgivende og dømmende magt.

Der er ingen uden behørig bemyndigelse, der ustraffet kan gå ind på eget initiativ enten at håndhæve gældende love eller selv indføre og håndhæve love, der ikke er godkendte og vedtaget i regeringen.

Og derfor skal en flok ekstremt fanatiske, religiøse "Biiiiiipp", under ingen omstændigheder have lov til at oprette zoner hvor de vil indføre deres eget ekstreme og undertrykkende lovsæt.

Sådan er det bare.

Og de skulle have haft et spark i røven, allerede da de stod og delte flyers ud og forsøgte at afholde andre muslimer fra at stemme ved det seneste folketingsvalg.

Den slags er komplet uacceptabelt i et demokratisk samfund og kan kun ses som et udtryk for foragt over den måde systemet arbejder på i Danmark, og at det er første skridt på vejen for at forsøge at tiltuske sig magt her i landet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-10-11 21:01

Klip fra:
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1641639.ece

Citat
Thorning slår kedelig Danmarksrekord
Mere end hveranden af de vælgere, der har stemt S eller SF, fortryder deres stemme. Regeringen står historisk svagt

Jeg kan jo så konkludere at vagnr og ligesindede,er uenig med over halvdelen af Rød Bloks vælgere.

En interessant iagttagelse.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-10-11 21:04

Citat
syntes sku nogle af indlægene stinker af racisme

Alt for meget får visse puttet ind under racisme, ikke mindst indvandrerne selv dækker sig meget under det når de nogle gange bliver afvist i byernes natteliv og andre episoder hvor man kritiserer dem, også fra ordensmagtens side.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-10-11 21:22

Det er faktisk rigtig trist (men ikke overraskende) at Ekstrabladet ikke kan regne, alle deres journalister må have gpet i eksamensfri skoler!

Det er også trist, men mere overraskende, at modne mennesker, der gik i skole dengang man lærte hovedregning, ikke straks genneskuer vrøvlet.

EBs underoverskrift (brødtekst) lyder

"Mere end hveranden af de vælgere, der har stemt S eller SF, fortryder deres stemme."

og i artiklen står, at 2,1 % af vælgerne har flyttet deres stemme.

Så fik S og SF tilsammen altså mindre end 4,1% af stemmerne ved valget, imponerende at de kunne få flertal sammen med R og EL S og SF fik tilsammen 34% af stemmerne, de 2,1 svarer til lidt over 6% af deres vælgere!

Jeg kan ikke blive skuffet over EB, men mosebaek, altså, du skal vist på aftenskole, du må kunne betale med de skolepenge du fortjener at få igen

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 19-10-11 21:55

det er trist at se folk der reagerer så voldsomt.

prøv og sæt jer ind i hvorfor andre tænker som de gør, og hvad grunden til det kan være.

+ at jeg tror ikke på 50% af hvad medierne siger. Som jeg kan se prøver de at piske en stemning op.

Hver gang indvandre debatten dulmer af, og man kan begynde at trække vejret normalt igen. Fyrer de en eller anden historie af.

Salafifterne har måske opbakning fra 1% af de muslimerne der lever i Danmark, så det er helt urimeligt at fremstille det som om at de repræsenterer den muslimske majoritet.

Hvis medierne ville undersøge det kunne de sikkert og finde en ekstremistisk kristent, Anders Breivik inspireret klan.

Men det betyder jo ikke at alle kristne er ekstremister.

Jeg vil opfordre til at man også omtaler minioriteter i samfundet med respekt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-10-11 22:10

Citat
Jeg vil opfordre til at man også omtaler minioriteter i samfundet med respekt.

Det vil jeg også....problemet er bare,at de ikke er en del af vort samfund...........
.....en slags selvsået ukrudt,der bør rykkes op med rodet.

M.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 19-10-11 22:16

Mosebæk jeg syntes heller ikke at du er en del af samfundet.

Men vil ikke diskuterer med dig, ellers ender det bare med at jeg synker ned på dit niveau.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-10-11 22:34

vagnr,jeg værdsætter din humoristiske sans.Og dine tal jonglering,som jeg dog tror på,indtil andet er bevist.Jeg har ikke længere valgresultatet i hovedet.(% mæssig).Men skal nok prøve at se på det,når jeg får tid og keder mig nok.

Foreløbig tar jeg mediernes dækning,for gode varer.Her er EB,jo altså ikke ene,i deres udlægning.

Men kan vi ikke konkludere,at både du og EB,er sande mestre i at "kringle" tingene.

M.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 19-10-11 22:54

Ok jeg har fortrudt den sætning hvor jeg skrev, at jeg ikke syntes du var en del af samfundet.

Jeg har udtrykt mig på en forkert måde.

Men syntes stadig du har nogle rådne holdninger om andre mennesker. Håber virkelig at du får et bedre menneskesyn en dag

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-10-11 22:55

Misebaek, du skulle prøve at læse den artikel i Altinget (som i modsætning tl EB er et seriøst medie), som EB bygger deres vrøvl på, så vil du se det kun er EB der strammer overskriften/ikke kan regne, og er sikre på deres læsere heller ikke kan regne.

http://bibliobleu.blogspot.com/2011/09/le-vieux-qui-ne-voulait-pas-feter-son.html

Det bør ikke være nogen trøst, at amerikanske medier heller ikke kan regne, derovre er 40% åbenbart et flertal

http://blogs.scientificamerican.com/degrees-of-freedom/2011/10/15/we-hate-math-say-4-in-10-a-majority-of-americans/?WT_mc_id=SA_DD_20111017

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-10-11 23:09

Citat
Ok jeg har fortrudt den sætning hvor jeg skrev, at jeg ikke syntes du var en del af samfundet.

Jeg er sådan set ligeglad med,hvad du har fortrudt eller ej......det er din mening,og den har du lov til at have.
Men jeg ved at jeg har bidraget til det danske samfund,i ca.tres år.Med min beskedne formåen.
Og jeg har da ikke gået efter at nedbryde den,med alle midler.

Godnat,og sov godt.

M.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 19-10-11 23:33

Ytringsfriheden og tolerancen har et fælles problem:
Hvordan håndterer man Salafascisterne, der vil begrænse andres ytringsfrihed samt er intolerante, uden selv at falde i samme grøft?

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 19-10-11 23:35

Det er godt at du har bidraget til samfundet Mosebæk, det tror der er mange der sætter pris på.

Problemet er nok bare at du læser for meget Ekstrabladet & JP og tror på deres historier

Nu vil jeg i seng. Godnat.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 19-10-11 23:52

Tak for den altovervejende pæne tone i de utroligt mange saglige og humoristiske indlæg.

Og til Cimbombom, jeg kan ikke noget sted finde racisme i indlægene. Snarere en frygt for den fascisme, der kommer til udtryk hos en lille gruppe af gæster, der vil gøre sig til herrer i huset.

Det er sket for omkring 70 år siden, at en lille gruppe fanatikere underlagde sig en stor nation og kastede verden ud i en krig.

Skal den nye gruppe have lov til at sprede deres ukrudtsfrø på samme måde?

Vi ser også med jævne mellemrum, at de, hvis de ikke bremses i tide, starter et voldsregimente, først overfor deres egne, og, hvis det lykkes, siden overfor det omgivende samfund.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 20-10-11 00:08

Citat
Det er sket for omkring 70 år siden, at en lille gruppe fanatikere underlagde sig en stor nation og kastede verden ud i en krig.

Skal den nye gruppe have lov til at sprede deres ukrudtsfrø på samme måde?

Vi ser også med jævne mellemrum, at de, hvis de ikke bremses i tide, starter et voldsregimente, først overfor deres egne, og, hvis det lykkes, siden overfor det omgivende samfund.

Altså nu har jeg ikke fulgt med på den konkrete sag fra starten af.

Men så længe folk går rundt på gaden, og fortæller de unge at det er skadeligt og drikke og ryge. Har jeg ikke noget imod det.

Men hvis de benytter vold skal det selvfølgelig politianmeldes.

Kan ikke se hvad problemet er, så længe der ikke bliver brugt ulovlige metoder.

Politikerne går jo også rundt på gaderne og prøver at overbevise vælgerne når de fører valgkamp.

Vil lige understrege at jeg støtter demokratiet, men mener også der skal være plads til yderliggående sysnpunkter i et demokrati, selvom jeg kan være meget uenig i dem.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-10-11 00:43

Citat
Altså nu har jeg ikke fulgt med på den konkrete sag fra starten af.

Men så længe folk går rundt på gaden, og fortæller de unge at det er skadeligt og drikke og ryge. Har jeg ikke noget imod det.

Men hvis de benytter vold skal det selvfølgelig politianmeldes.

Kan ikke se hvad problemet er, så længe der ikke bliver brugt ulovlige metoder

Hold da helt K***, du har bare ikke fattet en skid af problematikken.

Problemet er sgu da ikke, at de vil fortælle de unge, at det er skadeligt at drikke.

Problemet er, at de opretter zoner og erklærer disse zoner underlagt muslimsk Sharialovgivning.

Og det er bare ikke i orden.
Danmark, eller dele af Danmark, skal sgu ikke regeres efter en muslimsk, religiøs lov som muslimer mener er højt hævet over dansk lovgivning og vores demokratiske styreform

LÆS, LÆR og FORSTÅ:
http://www.islaminfo.dk/Leksikon.asp?PgID=1372

http://www.islaminfo.dk/Leksikon.asp?PgID=362

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-10-11 06:56

Godmorgen

Jeg har ikke set nogle indlæg, der syntes om de der ekstremisters idé!

Det afgørende problem her er, hvad er det for en slags samfund vi vil have?

Skal vi have et samfund a la saudiarabien eller yemen, alstå uden demokrat, uden ytringsfrihed, uden ret til at demonstrere, uden religionsfrihed, ingen ligestilling ml kønnene, et vilkårligt politi/retsvæsen, der er helt styret af magthaverne, dødsstraf for homosexualitet osv?

Eller skal vi have et samfund som det vi har, der står for stort set det omvendte?

I saudi, yemen m.fj. ville de der typer (hvis de agiterede for kristendom, endsige jødedom) straks forsvinde i et sort hul, og skulle være meget heldige for bare at opleve "Send alt det lort hjem" i live!

Men i retsstaten Danmark, som i andre rigtige demokratier, skal folk, uanset hvad de har gjort, igennem en retssag, hvor de har en uafhængig forsverer, skal dømmes af en dommer efter nogle love, der er vedtaget af Folketinget, sagen kan ankes til en højere instans osv. Hvis man ikke er danske statsborgere, og har begået meget grov kriminalitet, kan man også udvises.

Lad os da alle glæde os over den sikkerhed mod overgreb alle i landet har, i stedet for at lade EB og lign fodre vores indre svinehund.

Hvis de der tumper begår en forbrydelse er jeg sikker på, de bliver retsforfulgt, og evt. straffet efter dansk lov.

Jeg synes det er positivt, at langt de fleste muslimer i Dk ikke slutter op om tumperne, at flere herboende muslimer får en uddannelse, kommer i arbejde osv, og at der skal være valg i Tunesien på søndag, for første gang nogensinde

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 20-10-11 11:45

Citat
Problemet er, at de opretter zoner og erklærer disse zoner underlagt muslimsk Sharialovgivning.

den del af det støtter jeg heller ikke, hvis det du siger passer. Pga. det vil stride imod demokratiet hvis det bliver indført med tvang.

Går heller ikke ind for dødsstraf og er imod al tvang.

Jeg kender ikke hele denne her sag.
Men som jeg har forstået det, er hovedformålet at få de unge, til at lade være med at begå kriminalitet. Og oplyse dem om de skadelige virkninger ved alkohol og rygning.

Jeg savner faktisk nogle kilder, hvor jeg kan læse eller hører hvad denne salafist gruppe i Danmark præcis går ind for.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-10-11 12:26

Citat
Jeg savner faktisk nogle kilder, hvor jeg kan læse eller hører hvad denne salafist gruppe i Danmark præcis går ind for.

Det er ikke så langt væk.
http://da.wikipedia.org/wiki/Salafisme

De vil have rullet levemåden tilbage til som da den så ud under de første 3 generationer efter profeten, dvs. at folk skal leve som i 800-tallet.

Men de kan sgu ikke gøre det uden computere og mobiltelefoner

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 20-10-11 14:30

Jeg kender ikke så meget til Salafisme, så vil ikke udtale meget yderligere om det emne.

Men syntes dialog er den bedste metode til at løse problemer.

Hvis der er folk der vil fjerne demokratiet, skal vi via dialog med dem fortælle hvorfor demokratiet er en god ting. Og hvorfor den bør bevares.

Hvis man kommer med gode argumenter, mod dårlige argumenter. Plejer dem med de dårlige argumenter jo at blive overbevist.

Så dialog dialog dialog.

Og hvis der er folk der laver noget kriminelt, skal de politianmeldes ligesom alle andre.

Det er mine synspunkter, som jeg tror på er bedre til at løse konflikter med.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-10-11 14:50

Citat
Så dialog dialog dialog.

Dialog vil man helst, men det viser sig jo gang på gang at islamister er fuldkommen ubøjelige når noget strider mod en 1200 år gamle bog, desuden er de totalt blottet for selvkritik og humor.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-10-11 17:29

LuffeA, har du nogensinde prøvet en dialog om tro med en fra Frelsens hær?

Jeg havde en ansat gennem nogle år, som jeg talte en del med (ligesom med mine andre medarbejdere), men dialog om religion var helt udelukket.

Man kan ikke diskutere med fanatikere, men de har heldigvis ret til at have deres mening, pg at udtrykke den, så længe det ikke strider mod straffeloven el. lign.

Vi, det meget store flertal, må bare holde fast i den sunde fornuft, og huske på, at Hitler (i modsætning til hvad mange tror) aldrig fik en demokratisk vej til magten, men lavede et statskup.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-10-11 18:00

Citat
har du nogensinde prøvet en dialog om tro med en fra Frelsens hær

Neej, og heller ikke Jehovas vidner, de biver totalt ignoreret.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-10-11 18:11

I de "gode gamle dage" blev Jehovas vidner straffet, fordi de (mandlige) hverken ville aftjene værnepligt eller være militærnægtere, de kunne /ville ikke adlyde andre end gud!

Det minder ganske meget om andre religiøse fanatikere, visse jøder, visse muslimer, amerikanske religiøse abortmodstandere, der slår abortlæger ihjel, ik''?

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 21-10-11 03:29

Citat
Altså nu har jeg ikke fulgt med på den konkrete sag fra starten af.

Men så længe folk går rundt på gaden, og fortæller de unge at det er skadeligt og drikke og ryge. Har jeg ikke noget imod det.

Hvis du havde fulgt bare en lille smule med i nyhederne, ville du have vidst, at salafisterne ved det nyligt overståede folketingsvalg prøvede at skræmme andre muslimer væk fra valglokalerne, fordi de, som flere af dem, der modsat dig følger lidt med, har påpeget, ønsker en middelalderlovgivning indført.
Det er dét jeg finder fascistisk, og derfor jeg var så grov, at indføre et "asc" i betegnelsen af dem.

Godkendelse af svar
Fra : HunSen

Dato : 28-10-11 01:37

Tak for svaret granner01.
Netop, de bør rejse til et sted, der er nøjagtig som de ønsker. det eksisterer faktisk.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-10-11 11:29

Selv tak du.