/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Reklame igen igen!!
Fra : malmin
Vist : 1023 gange
100 point
Dato : 14-10-11 15:48

Jeg har lige læst et tip hvor en bruger henviser til Hendes Verden hvis man ønsker at lave en bamse med nålefiltning.

Og straks er der en anden bruger der skriver: Reklame og giver 0 stjerner.

Hvorfor er denne mentalitet kommet ind på Kandu? Hvorfor må vi ikke henvise til noget vi selv synes er godt, eller tror at andre kunne bruge?

Hvorfor skal det kaldes reklame, når man henviser til en hjemmeside, man ikke selv har udarbejdet?

Hvor står der at man ikke må reklamerer på Kandu?

Til o.v.n. Jeg har ikke glemt dit svar

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-10-11 15:49

du vrøvler

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-10-11 15:51

EU har vedtaget at reklamer ikke må forekomme under tip

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-10-11 16:01

Teil!
"interessant indlæg"
? i hvilken forordning står det
jeg tror jeg ved, hvad du mener

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 14-10-11 16:04

Hvor står det?

Jeg har før spurgt og fik at vide at der ikke står noget om det på Kandu.

Men hvis det gør skal vi selvfølgelig rette os efter det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-10-11 16:17

Mal de felter på skærmen hvor reklamer forekommer mest.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-11 16:55

Citat
Men hvis det gør skal vi selvfølgelig rette os efter det.

Hvorfor dog det.....

ALLE andre regler bliver brudt dagligt

Kandu er smækfyldt med ulovligheder til trods for den ikke må være det

Citat
Hvorfor er denne mentalitet kommet ind på Kandu?

Den har været der siden Kandu´s oprindelse - dengang var der SLET IKKE reklamer på Kandu
Nu reklamerer selv Kandu

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-10-11 17:05

Citat
Hvorfor er denne mentalitet kommet ind på Kandu? Hvorfor må vi ikke henvise til noget vi selv synes er godt, eller tror at andre kunne bruge?

Fordi der altid er nogen her på Kandu,der mener at de har patent på "takt og tone".
Håber de har samme høje moralkodeks,i deres eget privatliv. Aldrig kører for stærk m.vdr.

Men selvfølgelig er "tip-givere",lidt på gyngende grund..... nogle kan li`tippet,andre ikke.
Men det simple (og nemme),er jo at forbigå den i tavshed,hvis den ikke falder i ens smag.

M.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-11 17:13

Nu er tip jo brugerbedømt og syntes den der læser tippet ikke om det er det vel naturligt at udtrykke dette UANSET hvor godt tippet måtte være for andre

Hvis det kun er "rygklappere" der må bedømme, er det jo UBRUGELIGT (som en masse tip i forvejer er)

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 14-10-11 17:18

Jeg kan godt li`refi og Mosebaeks udtalelser

Men spørgsmålet er stadig: Må vi henvise til en hjemmeside for nålefiltnings bamser, eller skrive at et juliennejern er uundværligt i madlavningen uden at der straks bliver råbt: Reklame?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 14-10-11 17:33

Du MÅ godt....

Hvad der bliver "råbt" er jo op til den enkelte

Det kaldes "ytringsfrihed"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-10-11 17:35

Ja selvfølgelig må du/i det. Jævnfør mit ovenstående indlæg.
Iøvrigt er jeg uenig med refi:
Citat
Hvis det kun er "rygklappere" der må bedømme, er det jo UBRUGELIGT (som en masse tip i forvejer er)

Så er det jeg mener,man kan undlade at bedømme. Kommer der et tip om et unik strygejern,men jeg er mere interesseret i et svejsemaskine.Ja,så undlader jeg da at bedømme tippet om strygejernet.
Elementært.

M.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 14-10-11 17:45

Hvis jeg har forstået det rigtigt er det ingen regler på Kandu om at man ikke må reklamerer.

Hvis nogen ønsker at reklamere for noget i et tip er det "lovligt" og hvis nogen reklamere i en almindelig tråd er det også "lovligt".

Så vi der reklamerer for noget vi selv er glade for, eller mener at andre kunne have gavn af, skal vi bare lukke ørene når det kommer et råb om at det er forbudt at reklamere.

Skønt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-11 17:48

Citat
Så er det jeg mener,man kan undlade at bedømme

Selvfølgelig kan man det, men hvad er "stjernerne" så værd

De fleste tip er i forvejen en gang volapyk der som regel alligevel ikke gælder et par måneder efter

Hvis man så gjorde bedømmelsen åben for alle i tid og evighed - se så var billedet nok et andet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-11 17:51

Citat
skal vi bare lukke ørene når det kommer et råb

Nej da - du skal da klage og råbe tilbage - måske fortælle "råberen" hvad du mener i utvetydige vendinger.....

De fleste ELSKER jo når der er "ballade PÅ kandu - de færreste vil indrømme det

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 14-10-11 18:33

Jeg synes også, der er en tendens til at enkelte brugere bedømmer tips meget negativt. F.eks. kan et tip blive bedømt til at være et dårligt tip, fordi den der bedømmer det, kendte det i forvejen? Jamen, det gør det vel ikke til et dårligt tip???

jeg giver refi ret - det er som om, der er behov for ballade på Kandu. Er hverdagen virkelig så kedelig???

Nå, god weekend allesammen - jet syncs i øvrigt at bamsetippet var udmærket, selv om jeg aldrig selv vil bruge det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-11 18:48

HELE miseren ligger i "MANGLENDE STYRING" hos Kandu - så simpelt er det

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-10-11 19:04

Citat
Og straks er der en anden bruger der skriver: Reklame og giver 0 stjerner.

Vedkommende må have haft en dårlig dag, iøvrigt er det ikke en bruger, som bidrager med noget som helst, hvis du der i det sidste tip omkring bamser.

Næh- jeg vil give dig ret Malmin- lad os komme af med den tendens.

Der er ytringsfrihed og så er der pli- meget enig med Mosebaeks indlæg.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 14-10-11 19:06

Citat
Vedkommende må have haft en dårlig dag, iøvrigt er det ikke en bruger, som bidrager med noget som helst, hvis du der i det sidste tip omkring bamser.

En dobbeltprofil???

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-10-11 19:16

Igen er jeg uenig med refi:
Citat
HELE miseren ligger i "MANGLENDE STYRING" hos Kandu - så simpelt er det

Jeg har absolut ikke brug for mere "Styring".

Først blev jeg styret af mine forældrer,så af bonden,så af læremester,så af Obersten,så af konen,og til dels af børnerne.Samtidig af samfundet.

Nu sidder jeg endelig,som snart halvfjerds-årig,her på Kandu.Og kan gøre lige hvad der passer mig.
Er det for tidligt,at blive selvbestemmende ????

Nej...jeg går ind for "frit slaw".

M.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 14-10-11 23:15

syntes at der i perioder kommer rigtig gode brugbare tips. men altså verden går jo nok ikke under, hvis der lige kommer et reklame tips hist og pist.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 15-10-11 11:10

Det der juliennejern til at lave strimler med som der var et tip om har jeg fundet frem til og det ligger nu ude i skuffen, det vil jeg slet ikke undvære nu.

Kommentar
Fra : livamix

Dato : 15-10-11 12:59

hej malmin

hvor er du sød, det var mig der lagde bamsen ind, og jeg anede ikke, at man ikke måtte reklamer for en side med håndarbejde, hvor det var et blad, der havde det på deres hjemmeside, det var bare en tips til andre der er skør med håndarbejde, jeg elsker selv sådan nogen sider med nye ideer og inspiration osv

jeg har så også kun være med her på kandu.dk i knap en uges tid og har nok ikke fået læst alle regler.

men meningen var ikke at reklamere for deres produkt, men deres inspiration af nålefiltbamsen

kærlig hilsen

liva

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-10-11 13:16

Hej liva,
Der er overhovedet ikke noget galt i det tip, du har lagt ud. Det er jo ikke en opfordring til at folk skal købe ugebladet. Alt hvad der ligger af den slags "gratis ting" på nettet er fint for andre at få inspiration af.
Fortsæt du bare - Velkommen på Kandu
Pifo

Godkendelse af svar
Fra : malmin

Dato : 16-10-11 05:22

Hej refi.

Jeg lader folk råbe i "ytringfrihedens navn" når jeg selv henviser til en hjemmeside og håber på at andre ikke lader sig afskrække af råbet: REKLAME, når der bliver henvist til en hjemmeside som kan være til gavn for Kandutterne og mig.

Hilsen malmin