/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
startside - låst..
Fra : solgaard
Vist : 1156 gange
50 point
Dato : 22-05-03 23:36

Hej alle

Funktioner -> internetindstillinger -> starside -> er blivet låst eller dvs. jeg kan ikke ændre på min startside det skete for et par dage siden og ved ikke hvad jeg skulle have lavet for at den pludselig er det.. før havde eg kandu som startside men har der lagt sig noget ind som hedder www.clearfind.com

Når jeg siger låst mener jeg at man ikke kan trykke på knapperne eller skrive i adr. boksen.

Hvad er der sket og hvordan kan jeg evt. låse den op igen så jeg kan ændre startsiden..?
jeg kører win XP PRO

Mvh

Solgaard

Accepteret svar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Modtaget 60 point
Dato : 22-05-03 23:45

Hej solgaard.
du kan i hvert fald ændre din start side på denne måde:
tryk: start -> kør
skriv: regedit
tryk ok
find denne streng:
HKEY_CURRENT_USER\Software\microsoft\internet explorer\main

her under er der en nøgle som hedder start page eller start side, hvori der garanteret står http://www.clearfind.com
den ændrer du bare til din ønskede start side...
vupti...

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : technet

Dato : 23-05-03 02:05

eller du kan gøre dette
lav en ny text dokument ( startside.txt) på dit skrivebord og så kopiere dette ind

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\Start Page", "http://www.kandu.dk"

og så omdøb filen til startside.vbs dobbelt klik nu på den

så skulle det være rettet...
---------------------------------
og for at det ikke skal ske igen så kan du gemme startside.vbs i din start
og start ligger her
C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start

det der sker er at hvergang du starter din maskine bliver din startside altid lavet om til http://www.kandu.dk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 04:48

Hvis du har SpyBot indstalleret og har sat et flueben i immunisering>
spær IE's startsideindstillinger for brugerændringer (denne bruger) så
kan du ikke ændre i din startside indstillinger,knapperne er sat ud af
funktion,hvem hved.Hvis du har spbot så er der også en mulighed for at slette din nuværende startside i værktøjer>Browser sider>ændr...Her kan du vælge en ny side fra en dropdown liste eller kopier en og sæt ind.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 04:52

Dette link er mere for den sidste løsning(hvis du ikke har spbot)
http://download.com.com/3000-2144-10194058.html?tag=lst-0-1

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 05:21

Hvis du er blevet hijackt af denne side skulle spbot også kunne finde dette element og slette det,du har nok kommet til at trykke på gør denne side til
min start side,inde på det link, men det skulle heller ikke gøre dine indstillings knapper ubruglige,så du er nok blevet hijackt.

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-05-03 05:40

Manse0033 har nok helt ret i at du er blevet hijacked, så nu får du brug for dette værktøj. Der er dansk installations-og brugerguide også på den side jeg henviser til her
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#18.04.2003.

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-05-03 05:44

for ikke at starte med det svære først så kan du lige onlinescanne for spyware her. Det tager mindre en 1. min.:
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 07:21

Forresten så findes de samme settings i SpywareBlaster under tools,at man kan
ændre startside og låse start side indstillinger i IE,men indstaller spybot
det kunne jo ske igen.

Manse9933

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-05-03 07:49

Jeg ville gerne guide dig gennem HijackThis-loggen, men tiden er knap for mig her i weekenden. Har lidt tid her til formiddag, men er ellers først hjemme igen søndag-aften. Jeg har efterhånden et indgående kendskab til de logs som hijackThis kommer med idet jeg tyder også disse logs på flere udenlandske fora, lige som jeg har løst lignende problemer på Eksperten. Jeg kender hijack-keys ud fra det som lægger sig i registreringsdatabasen, samt alt det andet HijackThis lister. Havde jeg nu bare haft mere tid så var problemet blevet løst ellers må du vente til søndag. Den kan være den eneste udvej for dig. Jeg tror desværre ikke at SpywareBlaster klarer den når det først er sket. Men onlinescanneren skal du lige køre. Den jeg nævner i mit indlæg lige ovenover Manse9933.

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-05-03 07:52

Når du engang har fået din startside tilbage så læg dette værktøj, Browser Hijack Blaster ind, så sker det garanteret ikke igen. Værktøjet er udviklet til den slags.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#24.04.2003

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 08:25

SpyBot blockerer også for at blive hijackt solgaard ved hjælp af Browser hjælper under i immunisering.

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-05-03 08:36

Korrekt Manse9933, men de rigtig stygge kan nu smutte igennem alligevel, desværre. Det har vi konstateret, men jeg undervurderer ikke SpyBot. Det er et rigtig godt program, men inden for det seneste halve år er der sket en kæmpe udvikling med hensyn til at kunne dirigere andres komputere, tænk blot på videreudviklingen af ActiveX controls og hvad de kan eller BHO for den sags skyld.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 08:51

BHO's kan afindstalleres inde i spybot hvis man ikke vil have disse IE plukins
og AcitveX kan man også finde inde i spybot med beskrivelse om det er en dårlig eller en god af slaksen med oplysninger om hvor du kan finde dem i reg
databasen, man kan kopiere numret på dem og søge efter dem i reg Db og slette
dem,Er testet.Og så handler det om at opdaterer det jævnligt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 08:55

I øvrigt så er der ikke noget der er 100% sikkert.

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-05-03 09:02

Jeg kender Spybot og ved godt hvad det kan. Problemet er blot "hvad det skulle kunne iflg. programbeskrivelsen" og fakta? BHO installerer man jo ofte selv mod bedrevidende (Hotbar, Lop, Xupiter mv.) De er ikke altid lige nemme at komme til livs. Skal vi nu ikke lige afvente Solgaard?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-03 09:09

Det er ikke mig der foresætter,jeg har slet ikke blandet mig i dit indlæg,jeg
har kun kommenteret dine hendvendelser til mig,selvfølig hvis de er til mig.

Hav en god dag.

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 23-05-03 10:11

Tak for svaret JudAs.J.LAiR.P.

Til i andre: jeg har allerede adaware 6,0 er det næsten ikke det samme..? og jeg onlinescanner på www.antivirus.com de har en free online scan begge disse programmer kunne ikke finde noget desværre..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : als

Dato : 23-05-03 10:38

Jooh, men jeg ville nu også installere SpywareBlaster som holder spywaren ude. Ad-aware fjerner spyware. Du har vel en fast virusscanner? Ellers find en på Spywarefri.dk (Der er vist nok ca 10 gratis) og du kan også finder spywareblaster der med dansk installations- og brugerguide. Surf lidt rundt på siden. Den er god synes jeg. God fornøjelse og ha' en fortsat god dag.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 23-05-03 10:45

ok mange tak als det vil jeg gøre så.. hader stadig at man ikke kan fordele pointene