/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Foldbare vandrestave.
Fra : AnneKan
Vist : 1711 gange
100 point
Dato : 04-10-11 21:27

Jeg søger foldbare vandrestave, som kan foldes sammen til 30-40 cm.
Har fundet nogen Komperdell Aproach Titanel, fås ikke i Danmark i den længde jeg skal bruge: 110- 115cm. Jeg har brug for hjælp til nogen udenlandske hjemmesider, hvor jeg kan købe nogen og som er pålidelige, at handle hos. Håber en af jer kan hjælpe mig videre..
Hilsen fra AnneKan.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-10-11 21:59

14 dage siden den lige har været herinde

Kommentar
Fra : AnneKan

Dato : 04-10-11 22:12

Ja. Det ved jeg godt. Det var også mig. Jeg fik bare ingen løsning. Derfor har lavet et nyt indlæg.
mvh. AnneKan.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-10-11 22:51

Uden lige at kunne sige det, men kan du ikke bare korte, dem af selv
(hvis du har fået et svar eller flere)
Har ikke set dit andet end overskriften på dit ?? andet ??
Det er et elastik/ fjeder der går gennem stokken.
Og du kan vel ikke bruge en blinde/ stok/ pind _ de kan vel ikke holde.

BTW:
her Nord-på, har jeg set dem mange gange, især når vinteren kommer
og de ikke GIDER gå i sne-sjappen + og tager bussen hjem = og smider skidtet i en rygsæk.

Ser jeg dem (igen), skal jeg gerne stoppe op og spørge
da jeg ikke er med bus _ hverdag..

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-10-11 22:54

Citat
Ellers vil jeg mene, at du selv kan lave sådan et par PINDE for ikke mange kroner
men så er de SIKKERT ikke velkommen i det PRO _ selskab, der findes på land og vej

Kommentar
Fra : AnneKan

Dato : 05-10-11 09:21

Nej det er rigtigt, at en blindestok er for skøbelig. Den er vel også mest beregnet til blinde, og giver derfor et signal om det. Tak for ideen med en pind. Jeg har brug for noget der virker, da jeg er gangbesværet, og ved hjælp af et par funktionelle stave vil få nogle bedre muligheder iforb m. transport. Jeg har spurgt på hjælpemiddelcentralen og stave er ikke et et hjælpemiddel.Så dem har de ingen af... Det er en stok til gengæld. Og jeg har en foldestok til låns. Den giver mig bare ikke muligheden for at ku gå rundt.Der er ikke nok støtte. Men stavene er en god hjælp. Har selv et par iforvejen, som ikke kan foldes sammen. mange tak for din hjælpsomhed. Spændt på hvad det ender med.
Hilsen fra AnneKan.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-10-11 10:50

De fleste vandre stave er justerbare i længden, som et teleskop,
de der kan foldes, ville jeg ikke turde bruge...

Måske er den korteste længde en teleskop vandrestav har, lidt længere end det du efterspørger,
men sikker er sikker...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-11 21:53

Der er teleskopvandrestave, hvor du kan købe en dut til at sætte under, når du går på asfalt (måske dette også er foreslået i dit første spørgsmål?)

http://www.bjergkaeden.dk/vandrestave.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-11 21:57
Kommentar
Fra : AnneKan

Dato : 06-10-11 11:18

Hej til jer, der er villige til at hjælpe og komme med links, hvor jeg kan købe vandrestave. Jeg har været på disse sider selv, og ja de er for lange. Jeg ved ikke om jeg kan få held til, at finde dem kortere. Jeg opgiver ikke håbet endnu. Da det er en, som kan slås sammen eller foldes sammen ned til 30-40cm, at jeg har brug for. Håber, at jeg er heldig, at en herinde sidder med det svar jeg skal bruge.
Hilsen fra AnneKan.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 23-01-12 21:38

Jeg vil foreslå at du finder et snedkerværksted og forklare dem sagen, hvis de vil gå ind for at hjælpe
dig kan man som snedker sagtens fremstille et par stave til dig, også med et låsbart hængsel så de kan
foldes sammen som du ønsker det. Held og lykke til. Mvh. K.