/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mos mellem fliser
Fra : vagn2901
Vist : 4312 gange
100 point
Dato : 03-10-11 10:56

Jeg har i år fået ualmindelig meget kraftig grøn mos i fugerne mellem mine herregårdsfliser.
Det er naturligvis særlig slem på de skyggefulde steder.
Jeg bruger gasbrænder til at slippe af med ukrudtet. Men det er mosset ligeglad med.
Hvordan får man lettest dræbt mosset??

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 110 point
Dato : 03-10-11 11:03

32 % eddike syre, fortyndet med ikke over halvdelen vand, skal være over 20 % for at virke...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-10-11 11:22

hæld en dråbe opvaskesulfo i den fortyndede eddikesyre (1 vand + 1 syre virker udmærket) og brug en vandkande med spredebom. På et tidspunkt dukker der én op her og fabler om "ikke godkendt bekæmpelsesmiddel", men det er en sammenfoldet avis mod fluer heller ikke.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 03-10-11 12:12

Hej denne stålbørste er virkelig meget effektiv, jeg har altid før ligget på knæ og brugt en hånd fliserenser, med denne går det meget nemmere og hurtigere, kan købes mange steder.
God arbejdslyst

Citat
http://www.ks-mors.dk/skovle-koste-borster-og-spande/103-borster/1377-flise-stalborste-mod-mos-og-ukrudt

Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 03-10-11 12:14
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-10-11 12:19

Jeg bruger også eddikesyre konc. selvom det ikke er tilladt i DK

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-10-11 12:35

Eddikkesyre med brun sæbe

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-10-11 14:14

Mosfjerner og børste

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-10-11 15:45

Børste med efterfølgende eddikesyre og brun sæbe er miljøvenligt.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-10-11 16:22

>Teil: Hvem siger eddikesyre ikke er lovligt i Danmark? Så er en sammenfoldet avis heller ikke lovlig mod fluer eller hvepse - ejheller en god gammeldags fluesmækker. Miljøstyrelsen har en laaaang liste med godkendte bekæmpelsesmidler med en masse frygtindgydende ingredienser -
MEN på forbudslisten står der intet om eddikesyre, sæbevand, aviser eller fluesmækkere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-10-11 16:50
Kommentar
Fra : røskva

Dato : 22-10-11 09:47

der finde lovlige & ulovlige metoder klorin/edikesyre virker men er kraftig kost 50cm fra omgivelserne der sprøjtes på( husk kun plastik sprøjte til edikesyre den er ikke god i forbindelse med aluminium) Raundup & mosfjerner er godkendte men dyrer

Godkendelse af svar
Fra : vagn2901

Dato : 22-10-11 10:39

Tak for svaret svendgiversen.
Det ser ud til at virke perfekt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-10-11 10:45

Selv tak