/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Den nye miljøminister
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 723 gange
200 point
Dato : 01-10-11 10:31

Det bliver spændende hvem der bliver DK`s nye miljøminister, med den flok kystbanesocialister der skal tegne jagten og naturen i DK, vil det blive uholdbart for den som ejer privat jord i lille DK. eller hvad mener i?
SHV

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-10-11 10:38

Jagten bliver flytter over under Naturforvaltningsministeriet

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 01-10-11 12:50

Mon ikke SF'eren og østblok-specialisten Ole Sohn vil være et godt emne !! Han må jo vide en masse om, hvad man IKKE skal gøre for at bevare en ren natur, fra sine mange rejser og "gode" forbindelser i bl.a. DDR og Sovjetunionen - eneste hurdle for ham bliver nok, om han kan sikkerhedsgodkendes af efterretningsvæsenet ???
Gad vide om han ikke vil være talsmand for at forbyde al jagt, samt totalt forbud for private danskere at eje og bruge våben ?? Ja, for så er problemet jo løst én gang for alle !!
Han har ellers altid optrådt som den stille og rolige type - men Claus Hjort Frederiksen fik ham alligevel hidset op i en direkte tv-udsendelse, så han nærmest mistede besindelsen. Ikke nogen god reklame for ham selv eller hans parti, så er han én af de personer man kan kalde "arragrasiv"??? (Har det noget med invasiv at gøre ??) Må de gøres til genstand for en ubønhørlig jagt á la vaskebjørne og mårhunde ??

Joh Sandheden - vi er sgu' godt hjulpet her i paradiset !!!

ØV4

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 200 point
Dato : 01-10-11 13:32

Æhæææmmm! I tror vel ikke på, at en minister har en dyt at sige? Derfor sker der ingen ændring fra tidligere, fordi så mange økonomiske interesser er syltet ind mellem landbruget, detailhandelen, erhvervslivet og så forbrugerne.

Also! Nada, rien, nichst og überhovedet ingen ændring.

Knæk og bræk - kære venner. Og sikke dejlig en dag det er i dag!!!! Nøøøøøjjjjj.

Mvh.
Tonganeseren
På vej mod reviret - om et øjeblik.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 01-10-11 14:01

Hej Tonganeser.

Du har ret i, at det er et helt fantastisk vejr der har været i denne uge og specielt i dag ! Vi sad sågud i haven i aftes og grillede til kl. ca. 21:30 - joh lad os nyde det når muligheden er der.

Jeg vil også ønske knæk og bræk til alle de andre "tosser", som er "bidt" af jagtens velsignelser. Benyt lejligheden til at få ryddet lidt op blandt noget af det "skravlede" vildt, så der bliver bedre plads til de stærke individer.

ØV4

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 01-10-11 16:41

Mit gæt er at det bliver Ole Sohn. Han har også det helt rette navn til det:

O.Sohn = Ozon

hi hi hi

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-10-11 20:36

Ja , og bliver han knaldet for et eller andet - så "afsohner" han.

Hvor får vi det dog fra?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-10-11 09:42

Da....dada.....da.....da.... Oleg har tungekysset med Honecker......da....dada....da...da
Pøj for dadan.....Og så bliver han minjømedister.

HH.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 02-10-11 17:16

Ja og Willy Søvnigdal, får tæsk på sine højrøde SF sten, af Onde Margerthe Hestager, som lavede det største stunt, med formanden for de konservative, Lars Sortfod, i mands minde, han bør afholde en god lang ferie, med Tulahej Lene og hurtige Bent Våbenlov

Hvolken regering vi får, den bliver da lilla: blå blandet med rød giver lilla.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-10-11 14:35

Alene navnet AUKEN får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 03-10-11 15:38

Hvad så, drenge..? Her leverer Jagtfeldtweltmeistromeister von kartoflenesser Hæ, en hundehammer spændende jagthistorie.
EN DÅHJORT, SOM OVEN I KØBET SER PÅ HAM !!!! Endda i tæt tåge.....jøsses kaneser, man bli'r helt svedt, gør man.

Citat
Den 1-10-2011 kl. 07.05 var jeg selv af sted på riffeljagt. Lige da jeg får tage riffelen og andet udstyr, samt hund ud af bilen, vender jeg mig om og se bagud på stien over mod statsskoven, i tæt tåge og minder en ca.50 meter fra bilen stå der en rigtig stor flot Dåhjort og ser på mig. Desværre må vi ikke skyde Dåhjorte her. Jeg få pakket mit grej sammen, og lister ligeså stille sammen med Marius hen til min luksus læder fodskammel fra genbrugspladsen. Der stå i hegnet hvor jeg har udsigt til skoven og tre marker der 900 meter lange. Jeg havde lige fået sat mig. Og så var der rigtig gang hjortebrølet formentlig ca. 350 meter fra min post. Det var næsten så nakkehåret rejste sig, det var utroligt spændende og jeg var virke tændt og klar. Men heller ingen kontakt til Kronvildt den morgen. Men over på vores anden del af jagten så jeg tre stykker råvildt på naboens mark.

Kilde; Denne historie er sakset fra Jagtformidlingen - og forfattet af R. Hæ.

HH.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 03-10-11 16:08

Rober Hæ er en verdensmand, det er lige gyldigt hvor den mand befinder sig, så står vildt i kø for at blive observeret af storvildtsjægeren, men det er godt han ikke fik skudt denne fatamorgana hjort, for så ville den bare blive smidt op i en trailer......i husker nok billederne fra Sibirien jagtlaget hvor en hind var kylet op i traileren og en flok fede jægere stå og drikke dåseøl

SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-10-11 16:12

Ja for Pokker da. Drama fra begyndelsen til enden. Bare fandens man efterhånden ikke kan se forskel på det rent stavetekniske - Robert og Bent imellem. Er det mon en og samme person?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 03-10-11 18:46

Det er rigtigt - ligheden er slående.
Hæ's kammersjuk, trofæjæger Balégart, skriver således om en bukkejagt:
Citat
Jeg stak riffelen ind imellem trindene på stigen fløjtede engang, bukken sprang op kiggede sig omkring men inden han overhovedet nåede at reagere yderligere, havde jeg sluppet kuglen og kunne tydelig se at jeg havde ramt, hvor jeg ville. Bukke sprangt højt op, næsten på stedet, for af sted længere ned i dalen, da han efter 20 – 30 meter nåede bækken blev han væk i det høje græs, men da han ikke var kommet op på den anden side var jeg helt rolig, stillede riffelen op af stigen og stoppede piben – jeg havde fået ham – bukken som jeg havde udset til mig selv i år.

Nogle vil vel spørge: Hvor stor var han så ? Stor nok til at kunne pryde vægen sammen med de andre medalje bukkene, som jeg igennem årene har nedlagt, næsten det samme sted enten i den første uge af forårsjagten eller som nu i den sidste. Hvilket metal han skal prydes med må andre afgøre, når han bliver opmålt, men en seksender buk, som har en stanglængde på 23 centimeter, skudt på fri vildtbane i Danmark var dog hver at vente på.

skudt på fri vildtbane....høøø høøøø, Det samme påstod han også om en ged...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 03-10-11 20:45

- Og med denne "dødspændende jagtberetning" in mente, har jeg et par spørgsmål.

Der står skrevet;
Stor nok til at kunne pryde vægen sammen med de andre medalje bukkene, som jeg igennem årene har nedlagt,
Det er den ondelynene en stor væge.

Der står også skrevet;
Jeg stak riffelen ind imellem trindene på stigen fløjtede engang
Hmmmm....

+ dette:
men da han ikke var kommet op på den anden side var jeg helt rolig, stillede riffelen op af stigen og stoppede piben – jeg havde fået ham – bukken som jeg havde udset til mig selv i år. Spørgsmålet er; Hvilken pibe stoppede han ? Hvilken pibe løb -og peb piben da den løb...?

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-10-11 21:40

Hæ, hæ og 10 x hæ.
Bent har jo tidligere givet den som storvildtjæger i det Djurske, og i særdeleshed husker mange ham som en gammel rutineret jæger (det er i hvert fald det han har markedsført sig som) - uanset at han i alle forhold er en novice. Han har benyttet enhver højtid til at holde på "formerne" - ikke mindst som Hubertusjæger (det hævder han også). Som hovedformål har hubertusriddere at opretholde stolte traditioner - herunder sprogbruget blandt jægere. Bent skriver blandt andet følgende:

"at jeg havde ramt, hvor jeg ville. Bukke sprangt højt op, næsten på stedet, for af sted længere ned i dalen"

Hedder det ikke følgende: Bukken tegnede smukt, øjensynligt for en hjertekugle og foer etc. etc.?
Novice er han.

en sådan er der squ så meget.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-10-11 14:04

Waaaaaaaaoo, Jagtweltfeltmeistromeister von klappenhut auf Bording, linker et billede op på hans hoforgan, Jagtformidlingen- og fortæller, at han vandt en pokal for den bedste buk i Bording...

Citat
STORT tillykke til de dyktige og heldige jæger der har skud deres første buk i år.

Med 12 stemmer vandt jeg åres bukkepokal for den bedste buk i Bording. Grundet travlhed må jagthistorien desværre vente. Her med link til Billeder fra privatjagt, samt bukkepral 2011 i Ruskær (ny skydebane) og hos Kirstein Risvig Henriksen. Bemærk venligst at det ikke er undertegnet der har tage alle billeder kameraet har også været lånt ud så det er ikke alle billeder der lige skarpe.

Ydermere fortæller klaptorsken, at grundet udlån af kamera, er det ikke alle billeder der er lige skarpe
Jeg garanterer, at de billeder der er uskarpe er dem, som Robert Hæ selv har knipset.

Tonganeser, har du været så "dyktig" at du har "skud" en buk i år.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-10-11 17:02

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-10-11 17:03

Jag ik` vær majet duktig i år.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-10-11 19:39

Her er så en anden beretning - i øvrigt fra dec. 2010
Kan i huske Webbers historie, vedr. aflivningen af sin hund... Han lærte altså ikke meget.
Læs selv og bedøm.

Citat
I søndags stod jeg på post i Munklinde hos firmaet S.L. VILDT & VIN hvor jeg var inviteret på jagt.
Jeg står ude på marken lige ud for lidt skov. I kanten af skoven er der en lille rund åbning ind til skoven. Jeg kan høre hundeglam, da der er hunde der er ved at drive såten af. I min underbevidsthed står jeg og tænker: her kunne der egentlig godt komme et stykke råvildt ud. Jeg havde dårligt tænkt tanken til ende, så kommer der et kraftigt bukkelam ud af skoven med fuld fart i direkte kurs mod mig. Marken er dækket af sne og under sneen er der nogle steder fuldstændig isglat. Så glat at man selv har svært ved at stå fast. Ca. 3-5 meter fra hvor jeg står, forsøger bukkelammet at ændre sin kurs men falder på marken grundet isen. Jeg har nu haglbøssen oppe i anslag, men jeg vil ikke skyde til et stykke råvildt, der ligger ned og skudretningen var også ind i såten.

Da bukkelammet kommer på benene igen og passerer mig afgiver jeg et skud direkte på halsen på 3 meters afstand. Skuddet sad perfekt og bukkelammet forendte i knaldet. Men på en måde var det lidt af en stærk blandet følelsesmæssig oplevelse. Jeg var glad for at skuddet sad som det skulle og de efterfølgende gratulationer fra de andre jægere. Men en ting er at skyde et stykke rådvildt med riflen på en fornuftig afstand alt efter ens evner. En anden ting er at skyde et stykke råvildt med haglbøssen på tre meters afstand, hvor schweis står i en tyk kraftig søjle ud af halsen. Man kommer lige pludselig rigtig meget tæt på det at være jæger. Og det kan godt give lidt stof til eftertanke, da oplevelsen for mig var lidt dramatisk.

Nu er det ikke sådan at jeg vil stoppe med at skyde råvildt hverken med haglbøsse eller riffel. Og jeg har flere gange sænket haglbøssen, når jeg har vurderet at afstanden var for stor. Men jagt kan være nogle gange være lidt dramatisk.

Længere nede, skriver von Klappenhut i et svar;
Citat
Der var også lidt intern debat vedr. størrelsen på bukkelamet. Der var kun 2 små kupper til opstats så jeg gå da ud fra at det var et bukkelam. Underlig nok var det meget kraftigt og tung at bære på i forhold til andre lam jeg har skudt.Nu er det lidt svært at se på billedet. Men selve skudsåret på halsen var på størrelse med en knyttet hånd.

von Klappenhut aner med andre ord ikke, hvad han har skudt, men går udfra at det er et bukkelam.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-10-11 20:25

Jeg synes egentlig at nedenstående sætning siger alt:

"Men jagt kan være nogle gange være lidt dramatisk."

Hvad Fanden havde Robert ellers tænkt sig?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 04-10-11 21:47

Det er til at få kvalme af, at læse hans vrang forestillinger om jagtens udøvelse og ikke mindst dens sjæl og etik.
Han udgyder sine dumheder, for at lave reklame for hans hjemmeside gesjæft, kunden bliver fremhævet med store typer.
Hvis den moblie budding have lavet det stunt, hvad han jo har, igen igen, efter sit eget udsagn, med at skyde et års lam, som først har været en tur nede at ligge på isen, og så efterfølgende bliver skudt på 3 meters afstand på halsen,modtager stor ros for hans eminente skydning,må selskabet være i samme moralske forfald som Canon D7XCSDLINSELUSEN, men ok det slæng har vi jo set masser af " skarpe billeder " af, samt deres høje moral,
Mobil buddingen burde da kunne klare sig på glatbanen, han bevæger sig vist ikke på andet. hvis han faldt og kom i rulninger ned ad Ejner Bavnehøj i snevejr og ramte Ballen med snaden i kæften, ville den snemand være til guniess world records, når de nåede bunden af bakken.

At jage under disse omstændigheder afstår vi fra.
Han ville nok have oplevet reel dramatik, hvis han fremture på denne måde, iblandt de folk jeg kender på jagt.

Hvorfor er der altid disse kaglende ikke jægere,som udspreder denne form for misforstået jagtudøvelse og ligefrem fedtglinser i deres eget selv praleri og manglende dømmekraft.

Det kan være en rå med opsats han har nedlagt, der er andre måder at kønsbestemme råvildt på, men det har selskabet nok heller ikke forstand på, eller måske en gammel buk som er ved at sætte op igen.

Hvordan kan en jæger finde på at skrive SKUDSÅR, nå ja han er sgu heller ikke jæger ham HÆ fra trailerparken, med alternative hundeaflivnings metoder.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-10-11 10:54

Det var både en morsom, men så sandelig også en sørgelig beretning BW.

Det sørgelige består i, som du selv var inde på, at linselusene Hæ & co. bliver slået i hartkorn med de jægere, som prøver på at jage etisk og ansvarligt - og altid tager hensyn til vildtet tarv.
Altså, man jager fx ikke i snestorm. Man sønderskyder ikke noget vildt med et magnumgevær, så tæt på - og slet ikke på noget man ikke ved hvad er ! Hæ, beskriver da også, at bagefter står denne gruppe af lalleglade jægere og diskuterer om dyret var af hankøn - eller af hunkøn.
Jeg husker endnu det famøse foto, Hæ havde taget af det vildt som jægerne havde nedlagt - og med den respektløsthed, som altid kendetegner Hæ, var blevet smidt hulter til bulter op i en trailer. På fotoet, som blev linket til jagtformidlingen - af fjolset selv - og senere fjernet igen - også af fjolset selv - der så man desværre også, en flok lalleglade øldrikkende idioter. Om de var stangvisne på det tidspunkt, kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om - kun at; kimen var blevet lagt.

Derfor er det mig en glæde, at linke Hæ's jagtbilleder op på Kandu, således at de mennesker der har sin gang her på sitet, kan se, at måden Hæ & CO jagter på, ikke falder i "god jord" hos ordenlige og ansvarlige jægere.

Med disse ord, vil jeg en tur ud i samfundet.

Mvh.
HH.

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 05-10-11 21:56

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-10-11 22:32

Mange, mange tak for POINGENE - kære Sandhedsvidnet.
Var i dag en tur i Silkeborg og omegn. På vejen dertil kom jeg forbi Uldum, Rask Mølle etc. indtil jeg havnede på en restaurant i kulturbyen - Silkeborg. Her taler alle et forståeligt dansk - og ser glade og fornøjede ud.
På vej hjem kørte jeg over Brædstrup, videre gennem Østbirk, derpå gennem Åle og havnede i Løsning. De har lavet om på vejnettet - og jeg kørte i den gale retning. I vejkanten så jeg pludselig en duknakket mand - med en münsterländer. Var det, var det, var det???? Da jeg kørte forbi ham fik han et vræl fra hornet. Nej, det var desværre ikke ham men en helt igennem sagesløs hundejer. Jeg standsede og forklarede ham min bevæggrunde. Han flækkede som en træsko, af grin, og jeg fik en hjertelig hilsen med sydpå.

Mvh.
Tonganeseren