/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB port - for stort forbrug
Fra : nomore
Vist : 443 gange
50 point
Dato : 01-10-11 00:44

Fik lige en kraftig HENVISNING/ advarsel om at der var et
kæmpeforbrug på et af mine USB stik = printeren
og den derfor blev/ er lukket ned...? USB porten.

Printeren er ikke sat til med strøm eller soft/ hardware = andet end i porten?
Så hvorfor skulle den USB port så lukkes ned for - af systemet

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 01-10-11 01:51

Det er da en meget almindelig meddelelse man får når porten ikke kan levere strøm nok til den enhed man sætter i, men en printer der ikke har egen strømforsyning er vist sjælden, bortset fra dem der er specielt beregnet til rejsebrug.

Køb en printer med egen strømforsyning, eller en USB-hub med strømforsyning, så er Du ovre det problem.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-10-11 01:52

Citat
Printeren er ikke sat til med strøm eller soft/ hardware = andet end i porten?

Det er da en meget almindelig meddelelse man får når porten ikke kan levere strøm nok til den enhed man sætter i,

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-10-11 01:56

Citat
andet end i porten?

USB kablet sidder i porten = intet andet er sat til, eller tændt for
Og den har externe strøm på, HVIS jeg sætter en til..

Det kan bare undre mig, at en USB port giver sig = så megen tid
til at undersøge? noget der kan sidder et stik til = uden anden forbindelse, af noge art.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-10-11 02:00

Flere TASTER........... der ikke vil som mig

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-10-11 07:51

Forstår jeg det rigtigt: printeren har strømforsyning men er ikke tændt.
Altså må printeren forsøge at køre på det strøm den får fra Porten, bare den er sat til.
Jeg var ikke bekendt med at porten gav allarm hvis forbruget blev for stort.
Jeg er bekendt med at det er begrænstet hvad en USB port kan give. Det giver vel sig selv grundet wire tykkelserne.
Ser ikke andet for end du må lade printerens strømforsyning være tændt altid.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-10-11 09:54

Citat
Jeg var ikke bekendt med at porten gav allarm hvis forbruget blev for stort.

Den kommer nede i højre hjørne af skærmen, f.eks hvis jeg sætter min Bluetooth dongle til en USB-port i mit tastatur, men der er ikke problemer med musen som er sat til samme sted, denne kræver jo heller ikke meget strøm

En printer med egen strøm går jo bare i standby og slukker når den ikke har været i brug nogle minutter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-11 19:01

Hver enkelt USB port kan levere en vis mængde strøm.
Hvis du har en USB ting som kræver mere end hvad en enkelt port kan klare, findes der dobbelt kabler til USB, så der kan trækkes strøm fra to porte.

Et dobbelt USB kabel ser sådan ud.
http://www.deltaco.dk/products/items/itemid/(USB2-16)/index.aspx

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 02-10-11 20:09

Tak for svaret LuffeA.
Det er en allround maskine, så strøm burde der være masser af
MEN NÅR det nu ikke er sat op/ til - hvorfor skulle usb så ÆDE en masse strøm???
Samt give fejl = ved noget den ikke kan se.......
Fejlen var kortet (ekstra) der ikke gad mere.
Har ikke oplevet det siden.
Det gav forresten også en masse FEJL under opstart af maskinen,
den skulle tælle RAM og til tider kunne jeg ikke se min CPU = ved BIOS opstart.

Så blev jeg det klogere..