/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Sentimentalt pis.
Fra : Heidi-Ho
Vist : 808 gange
100 point
Dato : 29-09-11 16:13

Hvem husker ikke, da Peter Belli sang sin over sentimentale sang, "ingen regning" - kvalmende.
Nu blomstrer kvalmen igen, denne gang i form af små søde hundehvalpe- historier og handicappede børn.

Hvad mener I om denne gang bræk ?

En bonde havde nogle hvalpe, til salg. Han lavede et skilt, hvor på der stod – 4 hvalpe til salg- og satte det op for enden af vejen. Mens han gjorde sig færdig, mærkede han lige pludselig et ryk i sit bukseben, han så ned og lige ind i øjne på en lille dreng. ”Undskyld ” sagde den lille dreng ”Jeg vil gerne købe en af dine hvalpe”. ”Okay” sagde bonden, imens han kløede sig i nakken, ”Disse hvalpe er efter avlskåret forældre og koster mange penge” Den lille dreng så ned et øjeblik, så gravede han dybt ned i lommen og tog en håndfuld mønter op og sagde ”Jeg har 3 kr. Er det nok til at få lov til at se dem?” ”Selvfølgelig” sagde bonden og gik fremad, imens han kaldte ”Kom, Dolly”…. Ud af hundehuset kom Dolly løbende med 4 uldtotter lige i hælene. Den lille drenge pressede sit ansigt imod hegnet og gjorde store øjne. Mens hvalpene nærmede sig, så drengen en der bevægede sig ved hundehuset, stille men sikkert kom en anden lille udltot frem, noget mindre end de 4 andre hvalpe, der gjorde sit bedste for at følge med de andre… ”Den vil jeg ha” sagde drengen, mens han pegede ivrigt på det lille pus. Bonden satte sig ned på knæ ved siden af drengen og sagde, ” Knægt, den vil du ikke have, den vil aldrig blive i stand til at løbe og lege, lige som de andre hvalpe”. Den lille dreng gik et par skridt væk fra hegnet, han bøjede sig og trak op i buksebenet. Da så bonden, at den lille dreng havde stålskinner på hver side af benet, som var sat fast til en speciellavet sko. Drengen kiggede op på bonden og sagde ”Du regner heller ikke med, at jeg kan løbe og lege så og uldtotten trænger til en, der forstår ham” Med tåre i øjne bøjede bonden sig ned og samlede den lille hvalp op. Forsigtigt lagde han den i drengens arme. ”Hvor meget koster den?” spurgte den lille dreng. ”Ingenting” svarede bonden. ”Ingen betaler for kærlighed”........

Kildehenvisning; sakset fra Jagtformidlingen - leveret af Robert Hæ.
(Så er kildehenvisningen på plads)

HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-09-11 17:53

- og til noget helt andet, som absolut ikke er sentimentalt - men direkte dumt.
Hvis det var en midterskilning denne unge mand ønskede, så vil jeg kraftigt anbefale, at man overlader det slags til frisøren.

http://www.hyggestedet.dk/flashplayer/hyggeplayer.php?videoid=24072

Hvad kan man så lære af det..?

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-09-11 18:27

ALTSÅ Heidi-Ho.

Den "historie" er da lige til at over.
Ja ja ved det...jeg er et bløddyr

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 29-09-11 18:45

Hvad for en gang bræk?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-09-11 21:07

Jeg må indrømme at jeg ryster på hovedet når jeg læser noget som det. Det er at gøre grin med folk, at slå plat af noget. Derfor slår jeg også over på et andet program hvis Peter Belli synger "ingen regning" eller "teddybjørnen"

Eller også er jeg kynisk. Hvem ved. Men pladder synes jeg det er.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-11 21:19

Den historie er rørende, men langt fra virkeligheden, hvilken bonde vil ikke "bare" aflive en hvalp der ikke er penge i.... og er der penge i den, så vil han da ikke begynde at tale drengen fra det

Hvem vil sælge en hund til en dreng, uden at have forældrenes accept

Så synes jeg nu alligevel at din midterskilningsfilm er bedre... sgu da godt at det bare var sådan en ærtebøsse han legede med... tror han mangler en lession i våbenhåndtering eller to

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-09-11 07:58

- fik knægten sine 3 kr. retur?

God weekend

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 100 point
Dato : 30-09-11 09:50

Jeg har også set historien om drengen og hundehvalpen før. Den florerer på FB for tiden. Og jeg synes personligt, at det er noget bræk. Lidt ligesom nedenstående, som også ses i venners statusmeddelelser:

Jeg tror på kærlighed ved første blik. For jeg har elsket mine børn lige siden de åbnede deres øjne ?? ??Sæt denne på din status hvis du har børn du altid vil elske ????

? Tænkte på dig i dag, men det er ikke noget nyt. Jeg tænkte på dig i går og også dagen før. Jeg tænker på dig i stilhed, jeg siger ofte dit navn. Alt, hvad jeg har, er minder og et billede i en ramme. Du er et minde i min hukommelse, som jeg aldrig vil give slip på. Gud har dig i sine arme, jeg har dig i mit hjerte.
Del hvis du elsker nogen i himlen! ? ? ?

osv osv

Det skal sikkert appellere til vores bløde side, og ligesom piaskov, så er jeg da også et frygteligt bløddyr. Men lige her - der synes jeg, at det bliver lige "opdigtet" og sentimentalt nok til at det er troværdigt.
God weekend

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-09-11 21:36

Mor er den bedste i verden

Melodi: Sven Gyldmark - Tekst: Victor Skaarup

Hver dag, der går,
klar' det mig står:
mor er min bedste ven!
Hvad så med far?
Han er så rar,
jeg elsker jo også ham, men:
Mor er den bedste i verden,
enhver har hende kær.
Sorger, man tro'de, var store
bli'r glemt, når hun er nær.
Der er en fred og en varme
i hendes kærlige arme.
Mor er den bedste i verden,
fordi hun er min mor.

Store og små,
I må forstå,
der er kun en som mor!
Syng nu en gang
med på min sang,
det er jo så sandt, hvert ord,
for mor er den bedste i verden,
så sød, kærlig og rar.
Derfor hun altid vil være
det dejligste, vi har.
Bare hun smiler, så er det,
som var der sol i mit hjerte!
Mor er den bedste i verden,
fordi hun er min mor!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-09-11 23:10

Åh ja, den gæve Robert. Nu må du være sød ved ham - Heidi-Jo.

Der hviler jo et enormt pres på hans person; det ser man tydeligt på hans proportioner, og så skal han jo leve op til forfatteren og kammesjukken Bent`s kolbøtter udi prosaen. Det bliver den onde lyne mig svært, hvis samme kvalitet som epistlen om den stakkels agerhøne skal opnås.

At Robert er en blød mand ses tydeligt. Vi husker vel også alle historien om den paniske aflivning af en hund - med blyhaglspatroner og om hvordan oplevelsen nærmest sendte manden i krisebehandling. Jeg skriver "nærmest", fordi Robert valgte en anden mulighed - nemlig skriveterapi på Jagtformidlingen.
Historien om drengen med benskinner? Smagøst og amatøragtigt, men god læsning for ydmyge folk på heden hen mod Jul.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-10-11 10:20

Det er skutte Robert Robertus der har skevet det, det er Knudsen der har forfattet det og givet Rorbertus copyright til at bruge historien

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-10-11 09:34

Tak for svaret pifo.
Du ramte præcis.

Også god weekend til dig - og til alle Jer andre.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-10-11 09:50

God søndag, Heidi-Ho

Pifo