/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Mapper
Fra : ricko1947
Vist : 389 gange
50 point
Dato : 12-09-11 16:16

Hej alle sammen

Er der nogen der kan hjælpe mig med et lille problem.

Jeg har Winsows 7.

Når jeg vil lave en mappe feks 2011, med undermapper januar, februar osv. lægger mapperne sig i alfabetisk orden i stedet for januar, ferbruar osv.

Hvordan kan det lade sig gøre.

Jeg vil jo gerne have månederne liggende i den rigtige rækkefølge

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-09-11 16:35

Er det mapper i stifinder vi snakker om?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-09-11 16:35

Jeg har selv samme problem.Bruger denne simple metode:

1_Januar
2_Februar
3_Marts

Men der er helt sikkert nogle med en smartere løsning.

M.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-09-11 16:37

Mapper på harddisken ligger slet ikke i den slags orden. Det er kun din visning, som gør det .
Vælg detaljeret visning , så kan du sortere efter navn , tid ,eller flere andre størrelser,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-11 17:31

Mosebaek har faktisk den smarteste løsning - for ligemeget hvor du hiver de mapper hen vil de lægge sig i rigtig rækkefølge.

Måske er du nødt til at kalde dem for
01_Januar
02_Februar
osv.
12_December

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-09-11 19:58

Læg dem SOM LINK`S _ i et Exell eller Words dokument, med links til dem
eller bare lav det som en WEB-side, så har du styr på det.
Men tror ikke du får andre måder at kalde dem frem på.
Medmindre du kan få din pc til at vise mapper efter indhold/ ændret.
Men så kommer der alligevel rod i skidtet.
-----
Ellers kan du måske rette det i REGIDIT.
-----
Muligvis kan du lave et par BAT-filer eller et par MACRO filer,
der åbner mapperne i rigtig rækkefølge = men kan ikke lige tænke SÅ klart lige nu.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-09-11 20:00

BTW: hvad er
Citat
Jeg har Winsows 7.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-09-11 20:47

Du kan lave det med dette program, eller mange andre...
http://www.neosoftware.com/nbw.html