/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vent - lukker baggrundsprogrammer...
Fra : Ysseven
Vist : 2197 gange
100 point
Dato : 09-09-11 12:17

Hej derude,

Min bærbare er de seneste måneder blevet umanerlig sløv - og forleden hæftede jeg mig ved, at når jeg lukker ned, så siger den noget i stil med "Vent på at Windows lukker baggrundsprogrammer"...

Hvad i alverden betyder det på dansk? Er det noget, som jeg skal have tjekket - og hvis ja: Hvordan...?

Jeg har en Acer Aspire 5530G, kører med Windows 7 og har Avira "købepakken" som sikkerhed.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-09-11 12:30

Citat
Vent på at Windows lukker baggrundsprogrammer

Dom der står, lukker den programmer ned.
Det kan være dokumenter og andet der skal gemmes.
Det kan selvfølgelig også være spyware.

Prøv at ryd op med de 2 gratis programmer der ligger her
lad være med at ændre scannings indstillingerne
http://www.wisecleaner.com/download.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-11 12:30

Tryk på alt-control-delete så fremkommer der en jobliste, hvor du kan se hvilke programmer der er i gang

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-09-11 12:33

Mener også det kan komme, når en disk er ved at være fyldt helt op
så prøv lige at se hvor meget plads du har tilbage
---
Start / denne komputer / højreklik på drevet / egenskaber

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-09-11 12:34

Citat
Tryk på alt-control-delete så fremkommer der en jobliste, hvor du kan se hvilke programmer der er i gang

Når puteren er ved at lukke ned.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-09-11 12:36

Citat
Tryk på alt-control-delete så fremkommer der en jobliste, hvor du kan se hvilke programmer der er i gang

Ok, ved hvad du mente...

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-09-11 12:39

Jeg har 144 GB i alt, og har ikke engang brugt halvdelen - så fyldt op er den ikke...

Når den skriver, som den gør, så ER alle programmer allerede lukket. Det er netop derfor, at jeg studser over beskeden...!!

Og jeg rydder jævnligt op med CCleaner - og selv efter en dugfrisk kørsel siger den det samme.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-09-11 12:44

Citat
Når den skriver, som den gør, så ER alle programmer allerede lukket.

Det er de så ikke, for der er et eller flere programmer der venter på
at skulle lukke ned.

Du kan under SØG/ kommandopromt skrive MSCONFIG
der kan du se samtlige programmer der starter op
og forhindre dem i at køre, men pas på.

Mener også den funktion der laver det nummer, med at gemme ved slukning
kan slukkes, men tror ikke det kan anbefales

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-09-11 12:48

Og du har vel ikke en eller anden form for USB-enhed der lige skal lukke ned

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-09-11 12:49
Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-11 12:50

Citat
så ER alle programmer allerede lukket

Du tager fejl.....

Det er KUN de programmer du selv har åbnet og lukket igen.

Der kører en hel del pr. automatik UANSET om du har noget åbent eller ej - det er opstartet da du tændte komputeren.....

HVAD der kører når du mener at have lukket alt, kan du, som nævnt, ALTID se ved at trykke CTRL+ALT+DELETE og kigge i joblisten.....

Du bliver forbavset

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-09-11 14:52

Prøv at køre dette:
http://www.malwarebytes.org/

Tag Dig ikke af at der står Buy now, det virker fuldtud i prøveversionen, bortset fra at onlinebeskyttelsen stopper efter en måned, men det kan stadig bruges til scanning efter den tid.

Avira er udmærket i købeversionen, men det kan være sundt at bruge det andet også nu og da.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 09-09-11 15:03

Den meddelelse giver absolut ingen grund til at tro der sker noget unomal på din computer, det er ganske normalt at Windows 7 kommer med sådan en besked og efter få sekunder lukker Windows selv programmerne som er dine sikkerheds programmer, i dit tilfælde Avira, det er de sidste programmer som lukkes og det kan du kun være glad for, så er computeren beskyttet helt til den er slukket.
Malwarebytes Antimalware er et godt og gratis program som suplement til din nuværende sikkerhed, men i det aktuelle tilfælde vil den hverken gøre fra eller til

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 14-09-11 08:21

Tak for svaret o.v.n..

Så vil jeg tage den mere rolig herfra...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-09-11 19:45

Selv tak - ja du kan tage det ganske rolig