/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Danske fanger i Somalie
Fra : ferik
Vist : 581 gange
500 point
Dato : 04-09-11 10:41

Nu er det vist snart på tide at de 7 danskere kommer hjem
Piraterne forlanger modydelser for at løslade danskerne,
mit forslag skal være,
de kan få 20 herboende sorte fra Somalie, for hver dansker,
hvis de ikke er tilfreds med det, kan vi måske forhøje til 30
?hvad syntes i

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-09-11 10:50

Piraterne og deres bagmænd er nok helst fri for at få de danske somalier hjem.

Derimod er det forkasteligt at man har frigivet indfangne pirater.

Man skulle hellere indfange bagmændene og bytte dem .

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 04-09-11 12:09

Jeg tror ikke det er tiden at bringe denne historie på banen, da der sikkert foregår forhandlinger og måske planlægges befrielsesaktioner bag lukkede døre på embedsmandsniveau.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 04-09-11 12:38

Hvordan kan det skade eventuelle forhandlinger at der kommer alternative bytte objekter på banen?
De danske gidsler ligger som de har redt, der var utallige advarsler om ikke at sejle i det farvand hvor de blev fanget af piraterne, men de var selvfølgelig usårlige (troede de)
Det er synd for børnene som er uskyldige ofre for forældrenes dumhed

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 04-09-11 13:08

O.v.n.Ja, hvor må de være hjernelamme de forældre,de kunne jo gå på vandet

Kommentar
Fra : prio

Dato : 04-09-11 13:09

Citat
20 herboende sorte fra Somalie, for hver dansker

Jeg synes hellere, at vi skal sende den racistiske tåbe ferik - men hvem gider ham?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-09-11 13:23

Detr er da samlet løsepengene sammen for de 7 og det er kun et spørgsmål om kort tid før de løslades.
Seneste melding lød på, at deres sejlbåd er frigivet og flyttet fra det skib hvor den var på slæb.

I øvrigt om sagen...så synes jeg det er helt i orden, at den danske stat ikke betaler i den slags tilfælde (nogen mente på et tidspunkt at det var statens opgave at hjælpe strandede danskere i sådanne situationer)

Og i øvrigt så burde manden i den familie stilles for retten og dømmes for at have sat andre menneskers liv på spil, ved sin dumsmarte indstilling om ikke at tage de utallige advarsler alvorligt, om hvor farligt det var at færdes i det farvand og at tilbud om at betale for eskorte igennem blev afvist med en hånlig bemærkning om, at han nok skulle styre en flok pirater...sådan en dumnakke

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-09-11 13:55

man må da håbe, at der ikke bliver betalt før de er løsladt. ellers beholder de vel bare gidslerne og forlanger flere penge.
for min skyld kan de få alle de landsmænd de vil have og skulle de være interesseret, er der mange af andre nationaliteter der også kan indgå i handelen. og der er mange af dem.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 04-09-11 15:08

UHA, der er del DF'er på i dag,eller Breivik'er

Ingen,uanset hudfarve får mere end de er berettiget til,DK har ingen 'tag-selvkassen'

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 04-09-11 19:16

til prio
hvorfor skriver du
"racistiske tåbe ferik"
nogle af mine bedste venner er Ny danskere fra mellemøsten, dejligere menesker
? der er vel ikke noget i vejen med dig selv

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 04-09-11 19:20

nord47
jeg har en del pensionist venner der ikke kan forstå hvordan Fizfiz familien
kan få over 500,000-kr om året
fra det offentlige

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 04-09-11 20:29

Citat
jeg har en del pensionist venner der ikke kan forstå hvordan Fizfiz familien
kan få over 500,000-kr om året
fra det offentlige

Kære Ferik
Fortæl pensionist vennerne,at sådan har vi det indrettet os her hjemme,pensionister er glade for den ordning,fast beløb hver måned.......keine hexerei
Mener du FizFIZ familien bare går ind og tager fra deres egen kassen ??,de får pengene i hånden af kommunen,lige som pesionisterne.hverken mere eller mindre

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 04-09-11 21:58

Alle medier har forstået at tiden ikke er inde for yderligere opmærksomhed - det bør man respektere og ikke sætte deres liv på spil ved fornyet fokus på denne "begivenhed"

Den skal nok få en afslutning, men disse personer vil aldrig få et acceptabelt liv uanset hvilken ...og uanset hvilke forkerte beslutninger der er truffet på det forkerte sted og forkerte tidspunkt.

Disse personer har pårørende der ikke tænker på andet end deres befindende 24 timer i døgnet, så lad vare med at gøre denne begivenhed til en diskussion om hjemsendelse af somaliere, hvilket ikke kunne være mere irrelevant STILLE - der arbejdes og derefter kan I så håne dem og gøre jer tanker om deres tåbeligheder

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 04-09-11 23:43

Citat
de kan få 20 herboende sorte fra Somalie, for hver dansker,

ja eller de kan få en hvid ferik,

vi er heldige hvis vi får mere end 50 øre for ham.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-09-11 15:28

Citat
20 herboende sorte fra Somalie, for hver dansker

Jeg synes hellere, at vi skal sende den racistiske tåbe ferik - men hvem gider ham?

Selv ville jeg mene, at den skulle taés som en JOKE.
Men hvorfor skal der dog være stilhed om det, fra mediernes side,
har de fået mundkurv på af myndighederne.
ELLER har de som vanligt, MISTET lysten de enkelte sager, og syltet den som den var.

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 05-09-11 19:10

Tak for svaret o.v.n..
der er tilsyneladende en del, der slet ikke har forstået noget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-09-11 20:26

Selv tak, men nu er jeg forvirret har jeg forstået noget eller?