/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
film fra pc til tv
Fra : allano33
Vist : 639 gange
100 point
Dato : 26-08-11 20:19

hej.
jeg ved ikke rigtigt hvor dette spørgsmål høre hjemme, jeg prøver her.
jeg har købt en wireless lan adapter model wis09abgn, til mit samsung tv,
fordi jeg ville føre mine dvd film fra min hdd, og ind på mit tv.
pc´en køre med win 7
mit tv benytter media player, men jeg kan overhovedet ikke føre nogle film ind,
der er hul igennem, jeg kan se nogle filer fra pcén.
Skal filmene lageres specielt eller hvad???
tv´et er et samsung le40c635

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-08-11 20:27

Win7 mediaplayer bruger et filmformat som næsten ingen andre programmer eller systemer kan håndtere. Dit fjernsyn kan nok heller ikke.

Løsningen er at trasformere filerne til mpg eller lignende. Power Director version 8 eller højere kan klare det.
Trådløst net er ikke hurtigt nok til at afspille film i høj opløsning. Brug hellere et netkabel.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-11 20:40

Trøsløst går op til 300Mbps, hvor kabel er 100Mbps.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 110 point
Dato : 26-08-11 20:53

Citat
Trøsløst går op til 300Mbps, hvor kabel er 100Mbps.

Det er jo så ikke helt rigtigt, LAN går op til 1000Mbps eller 1Gbps.

Jeg kan heller ikke forstå at man blander windows 7/microsoft's media player fil typer ind i billedet, det er de færeste pirat film der er lageret som .wmp filer, det er snare .avi, .mvk, .mpg4 eller dvd format og så vidt jeg kan se så er den eneste fil type fjensynet kan tag .mpg4. Du bliver nok nød til og konvertere dine film til .mpg4 og det findes der en del programmer der kan.

Kig denne simple søgning igennem og se om der er noget du kan bruge:
http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=convertxtompg4&oq=convertxtompg4&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1188l15172l0l16016l18l16l2l4l3l0l563l2564l0.5.3.5-2l10l0#pq=convertxtompg4&hl=da&cp=13&gs_id=g&xhr=t&q=convert+x+to+mpg4&pf=p&sclient=psy&source=hp&pbx=1&oq=convert+x+to+mpg4&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=b2ca4169c9a42fa3&biw=1280&bih=852

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-11 20:57

Det er de færreste LAN, der går på til 1Gps, det vil kræve fiber!!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-08-11 22:21

Citat
Det er de færreste LAN, der går på til 1Gps, det vil kræve fiber!!

Nej det gør det ikke, for at opnå 1Gbps på LAN skal du bare have en router og et LAN-kort der understøtter det, netværkskabler kan godt trække 1Gbps.

Kilde: http://www.pixmania.com/dk/dk/49192/art/pixmania/ethernet-kabel-rj45-kateg.html#pix-review

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-11 22:49

Det er nok de færreste, der har det :(

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 27-08-11 00:17

Jeg havde sådan et trådløs adapter til mit Samsung TV, det fungerede ikke, selv om afstanden ikke var enorm. Så nu kører jeg trådet.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 28-08-11 09:20

Hvis du bruger Windows Media Player så skal du oprette en playliste. Det er playlisten, der kan læses.

Derefter går du ind på dit TV og tilføjer din PC via DLNA. Så skulle du have adgang til filmen.

Jeg har selv prøvet med noget hjemmevideo i HD, men jeg synes, at kvaliteten var meget ringe.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 28-08-11 09:26
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-08-11 09:32

Citat
jeg kan se nogle filer fra pcén.

Højreklik på filen/rne du kan se på tv og se under egenskaber, der står hvad fil-endelsen er
og jeg vil tro det er AVI (xvid).

Når du har fundet frem til hvilke type FIL/er dit tv kan spille, så henter du Formatoz
og konverterer dine film til det format, og så burde du kunne se film på tv.
Men begynd med små film, da det jo tager tid at finde det rette format til afspilning.

Tvivler på det har noget med din hastighed at gøre, mange har trådløst og bruger Media
afspillere der kan afspille 1020P film uden problemer.

http://www.formatoz.com/screenshot.html

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-08-11 09:38

Ellers står det helt sikkert i manualen, hvilke filtyper der er understøttet.

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 29-08-11 11:08

Tak for alle jeres gode svar.
Jeg har besluttet at det er er en alt for omfattende operation, så jeg har afleveret lortet tilbage til forretningen.
det var jo ikke så enkelt som samsung skrev.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-10-11 19:22

Hvad så med at lukke spørgsmålet?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-10-11 22:32

Luk nu spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : allano33

Dato : 30-10-11 09:18

Tak for svaret webnoob. undskyld