/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Word fra A4 til A5
Fra : troldenesdhb
Vist : 3203 gange
100 point
Dato : 22-08-11 19:18

Jeg har skrevet et oplæg med billeder og diverse i A4, nu er der så en der gerne vil have det i A5. Kan jeg "konvertere" det ned til A5 automatisk?

Hvis man vælger sideopsætning og A5, så fordeler den det ud på 2 sider, det er ikke meningen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-08-11 20:05

Vælg A5 som papirtype i printer indstillinger så er problemet løst.
Når du vil printe så åben filen og klik på Filer og på Udskriv, så åbner en dialogboks hvor du kan vælge printer og ud for den valgte printer kan du klikke på Egenskaber og der finde indstillinger hvor du kan vælge papirtype

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-08-11 21:31

Du kan også vælge at udskrive på A4 og i printerindstillinger ændre til 2 sider pr. ark.

Dine indstillinger skal under alle omstændigheder ændres under udskrift, da du sjal tilpasse udskrift til A5. Hvilket svare til ca 1/2 af A4 .

Du skal huske at din fonte også bliver mindre ved denne øvelse.

Du kan også ændre sideopsætningen til A5 me så skal du ændre og tilpasse tekster og billede igen.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-08-11 21:32

jeg vil ikke printe det ud, jeg vil gemme det i word som A5

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-11 21:36

Citat
jeg vil gemme det i word som A5

Det kan da være fløjtende ligegyldigt hvilket papirformat det er på skærmen - det er det samme du ser.....

Papirformatet har du kun noget at bruge til ved udskrivning....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-08-11 21:36

Hvorfor er det vigtigt at gemme i A5 ?

Det handler jo kun om hvordan det udskrives.

Da de færreste har en printer med A5, giver det mest mining at lave sine ting i A5 og så ved udskrift udskrive 2 sider pr. A4 ark, der herefter kan deles på midten.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-08-11 05:55

ok, i ved det altså ikke?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-11 07:35

Citat
ok, i ved det altså ikke?

Jo

Du laver bare tekststørrelse og billedstørrelse i halv størrelse af hvad det er nu - men det giver INGEN mening...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-08-11 07:39

Jeg har Word på min Mac, og jeg ved ikke, hvilken version, du kører af Word. Hos mig, går jeg ind under filer, derefter under sideopsætning, og her vælger jeg så A5 i papirstørrelsen.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-08-11 07:40

Åh undskyld, jeg så ikke, at det var det, du allerede havde prøvet
Beklager

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-08-11 07:50

Ved ikke om du kan bruge denne løsning til noget, men nu får du en idé:
gem filen som pdf dokument (via udskriv menuen). Hent nu denne fil ind i et andet A5 dokument, så kan du skalere, som du vil.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 23-08-11 07:56

Nej ikke i word.
Havde du nu brugt QuarkXpress så havde det været meget let. Har kan man markerer tekst og billeder og så vælge "scaler" og angiv hvor mange procenter det skal være mindre eller større.

Som andre skriver "hvad f..... vil du bruge det til"?

vic200

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-08-11 08:05

Nu har jeg siddet og kigget på det længe, og jeg tror altså ikke, det er muligt. Desværre

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-08-11 09:13

Jo vi kender da svaret.
I sidelayout vælger du blot A5, så ændre Word Automatisk hvor meget der kan være på hver side.

Hvordan får du en bil på 5 meter til at være i en garage på kun 4 meter?

Det er helt simpelt, du køre blot fremad til garageporten kan lukkes...

mvh Benjamin

Annuller spørgsmålet
Fra : troldenesdhb

Dato : 04-09-11 07:52

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål