/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hjælp til hjemmebiografsystem
Fra : G_R_E_E_N
Vist : 589 gange
50 point
Dato : 16-08-11 17:52

Hej folkens.
Jeg prøver at hjælpe min far med at finde et hjemmebiografsystem. Helt ikke alt for dyrt og skal self. lyde godt. Er der nogen der evt. har et godt forslag eftersom jeg er lidt på bar bund vedr. de færdigsamlet systemer og priser dertil.

Tak for jeres tid.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 16-08-11 19:31

Du skal nok starte med at fortælle hvad han forventer, og give et bud på hvad det må koste. Skal det være surround, skal højtalerne være små, eller er det vigtigere at de lyder godt, osv.

Det letteste er at gå i hifi-klubben, de har ikke det helt billige, men man er nogenlunde sikker på at få noget der dur.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 16-08-11 20:37

Jeg er selv Sony fan fordi man får rimelig meget for pengene. Det er der nok delte meninger om, men de har en udmærket side, hvor man nogenlunde kan afdække sit behov http://www.sony.dk/hub/hjemmebiograf/introducing-home-cinema

Kommentar
Fra : G_R_E_E_N

Dato : 16-08-11 21:18

- BertelBrander jeg har selv rigtigt kvalitets hifi der hjemme og kender godt en masse til alt det, men det er alt for dyrt til ham pt. og han søger noget Alt-i-et-system. han har noget gammelt anlæg som ikke er meget værd mere, og nu vil han have et "Alt-i-et-system". Det skal nok ikke koste mere end 3000-4000

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 16-08-11 22:14
Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 17-08-11 08:00

Fortæl nu lige om behovet også G_R_E_E_N,
skal det være med stander højtalere eller satellit, er det til pure film eller kun musik, og hvad har han af TV?
Det hele spiller ind for at få det der passer bedst til hans behov!

Kommentar
Fra : G_R_E_E_N

Dato : 17-08-11 18:41

Altså alt-i-en er jo ikke noget som kun er beregnet til det ene eller det andet. Det er jo all around lyd. Self. vil han gerne have noget der spiller godt til film og musik :)

Kommentar
Fra : G_R_E_E_N

Dato : 17-08-11 18:43

BertelBrander, ja så er vi henne i noget af det der ligner noget.. Hvad med et færdigsæt fra Samsung, LG ect.? Er det noget som er værd og kigge efter, og kan man få det til de penge?

Kommentar
Fra : G_R_E_E_N

Dato : 17-08-11 18:46

Kayel - han ville også gerne have "søjle-højttalere", derfor jeg tænkte på et færdig samlet sæt fra Samsung, LG, Sony ect. Han tv er et ældre LG så tror han regner med at købe nyt på et tidspunkt

Accepteret svar
Fra : Kayel

Modtaget 50 point
Dato : 18-08-11 07:56

Fandt dem her som måske kunne løse problemet?
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4757407
http://www.pricerunner.dk/pl/86-2709459/Hjemmebiograf/LG-HX906PA-Sammenlign-Priser
http://www.pricerunner.dk/pl/86-2704770/Hjemmebiograf/Samsung-HT-D5550-Sammenlign-Priser

Eller var det mere ment som en Receiver + højtalerpakke i ledte efter?

For så ville jeg anbefale det her:
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4179495 +
http://www.pricerunner.dk/pl/92-2578400/Hoejttaler/Jamo-S-426-HCS-3-Speaker-Package-Black-Sammenlign-Priser

Det sidste vil dog måske komme lidt over budget, men så også med et meget velspillende system til pengene...

Mit valg ville helt klart ligge på Receiver + højtalerpakke, uanset hvad... for de sammensatte systemer som de kendte producenter har, er altid meget begrænsede mht opgradering, hvis de overhovedet kan, hvormed det hjemmestrikkede system nemt kan sættes anderledes sammen...

håber det hjalp

Kommentar
Fra : G_R_E_E_N

Dato : 18-08-11 11:36

re Kayel - ja det hjalp skam.. Og igen, tak for din tid

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 18-08-11 14:06

Var skam så lidt :D