/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
gebyr for nedtagning af gasmåler?
Fra : jobestar
Vist : 3612 gange
50 point
Dato : 11-08-11 11:54

Hej,
jeg flytter ind i en lejelejlighed hvor den tidligere lejer brugte gas. Københavns energi siger at de har krav på et gebyr på ca. 900 kr. hvis jeg vil have gas måleren taget ned.

jeg vil tage den ned, da det koster et årligt gebyr på 690 kr. at have gasmåler og jeg vil bruge elkomfur.

min udlejer siger at det er en sag mellem mig og gas selvskabet.

er det bare sådan det er? at jeg skal betale. Jeg synes man nærmest bliver tvunget til at blive gaskunde.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-08-11 12:11

Lav en fejlmelding, den må de selv betale.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-08-11 12:20

Vi havde en i vores gamle lejlighed, den fjernede jeg.
Tog kontakt til energiselskabet, bad dem forklare hvorfor
der skal betales for en måler som ikke findes.
Den kunne de ikke forklare, ingen regning efter det.

Accepteret svar
Fra : jej123

Modtaget 60 point
Dato : 11-08-11 12:22

her kan læse om leveringsbestemmelser , der er nok ikke noget at gøre

http://www.ke.dk/portal/page/portal/Grafik/pdf/Leveringsbestemmelserny.pdf

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-08-11 12:53

Citat
Jeg synes man nærmest bliver tvunget til at blive gaskunde.

Det havde været det samme hvis du brugte den gas og ikke el. Der skal du også betale.
Det slipper du ikke for.

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 11-08-11 13:25

Piaskov>> forstår ikke helt hvad du mener. Hvis det var et reelt frit marked, så skulle jeg som forbruger da have lov at vælge om jeg vil fortsætte med at bruge gas eller sige nej tak, jeg vil kun bruge el.

i så fald ville jeg ikke skulle betale noget til københavns energi overhovedet. og kun betale til Dong for strøm.

Pt. er jeg tvunget til enten at betale et årligt gebyr på 690 kr. selvom jeg ikke bruger gas, eller betale 900kr. for at få gasmåleren fjernet. Det er jo ikke frit marked. Det burde være Københavns energis politik, at hvis en lejlighed ikke vil være kunde hos dem mere, så må de selv komme ud og fjerne deres gasmåler gratis.

som det er nu, er du jo tvunget til en udgift uden noget valg, hvis den tidligere lejer brugte gas. Det giver ingen mening.

det svarer til at du er tvunget ud i en udgift, fordi du vil have fjernet den tidligere lejers parabolantenne.

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 11-08-11 13:28

piaskov>> nåå du mener måske at man også er tvunget til et strømabonnement. Selvom man ikke bruger noget strøm. Det er måske rigtigt nok.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-08-11 15:07

Citat
Det er måske rigtigt nok.

Netop

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-08-11 16:22

jobestar

Du vidste jo, før du flyttede ind i lejligheden, at der var "gaskomfur", så det kan vel ikke komme bag på dig.

At du så ikke vil bruge det, så bliver det for din egen regning at få gasmåleren afmonteret.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 11-08-11 20:27

Citat >>Hej,
jeg flytter ind i en lejelejlighed hvor den tidligere lejer brugte gas. Københavns energi siger at de har krav på et gebyr på ca. 900 kr. hvis jeg vil have gas måleren taget ned.<<

Er du ikke flyttet ind?????
Hvad står der i din lejekontrakt???
Hvad har du skrevet under på???

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 11-08-11 21:00

Tak for svaret jej123. og tak til alle de andre. Nå jeg må vist acceptere vilkårene selvom jeg syns det er lidt underlige regler.