/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista kan ikke få lov til at gemme data
Fra : 19431225
Vist : 603 gange
100 point
Dato : 25-07-11 18:36

Hej
Jeg har vista installeret på min bærbar, men når jeg skal gemme en fil i min mappe "data" skriver den at jeg ikke har tilladelse, er der nogen som ved hvad jeg skal gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-11 19:44

Der er MANGE mapper der hedder DATA

Noget kunne tyde på du forsøger at få adgang til en "system"mappe du ikke har adgang til - sandsynligvis fordi du ikke er logget ind som admin.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-11 19:44

Det kan være at du ikke er logget på som administrator eller er logget på med rettigheder til det drev.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 25-07-11 20:34

Citat
InDer er MANGE mapper der hedder DATAdsæt dit citat her

Mappen data er en som jeg har oprettet

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 25-07-11 20:35

Citat
Det kan være at du ikke er logget på som administrator eller er logget på med rettigheder til det drev.
Indsæt dit citat her

Hvordan logger jeg ind som administrator

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-11 21:08

Prøv lige at lave en anden mappe "minmappe"
Og inde i den mappe laver du endnu en mappe " minmappe2"

Kan du det.

Det er måske navnet "data" som driller.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-11 21:11

Ved at logge af (i start) og derefter logge ind som admin (på de iconer/billeder der kommer)

Men det har næppe noget med sagen at gøre hvis det er en mappe DU SELV har oprettet....

Du må gøre noget forkert eller forsøge at gemme i den forkerte "DATA"mappe (de fleste programmer har en sådan mappe, så der er mange)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-11 21:12

Hvad er det for en "fil" ?????

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-07-11 03:51

Citat
Hvad er det for en "fil" ?????

sikkert en fil der hedder
det samme som?? MAPPEN = er den skrivebekyttet
se under egenskaber for mappen = højreklik - egenskaber

Der kan selvfølgelig også været opstået en lille fejl under KOPI`ringen.
CYKLISK? men siden den fejlmelding ikke dukker op_så???

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-07-11 03:55

Ellers slå dit ANTIVIRUS beskyttelse FRA + og håb på det bedste.

Hvis du har 'fundet' filen på nettet, er det HELT sikkert - at det dit AVP der slår tilladelsen/
kopiering til/ fra, om den er i indbygget i Vista = åbentbart - god beskyttelse

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-07-11 03:56

Prøv at GEM på en ekstern disk