/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Forhindre afsendelse af en mail
Fra : Jimmy17
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 25-07-11 02:09

Hey herude

Benytter Microsoft Outlook 2003

Vil gerne vide om der er en mulighed for at forhindre outlook
i at sende e-mail til en bestemt emailadresse?

Selv hvis man prøver at sende en mail til adressen vil den ikke blive sendt

Kan man det?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-07-11 02:10

Har prøvet med at oprette en regel, der hed at mails, der sendes til mailadressen skulle slettes.

Men det fungerer desværre ikke

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 25-07-11 07:07

Skriv en fejl i mailadressen, så sendes den garanteret ikke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-11 07:42

Er det ikke det nemmeste at fjerne modtageren fra dit adr.kartotek??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-11 07:48

Eller hva' med - handlinger - uønsket email - føj afsender til liste over blokerede afsendere??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-11 08:03

Citat
Vil gerne vide om der er en mulighed for at forhindre outlook
i at sende e-mail til en bestemt emailadresse?

Ja da, man undlader bare at SKRIVE mailadressen

Det er lidt ulogisk at sende mails til nogen man ikke ønsker at sende til

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-11 08:06

Ja da, man undlader bare at SKRIVE mailadressen

Er det ikke det samme som at slette mailadressen fra kartoteket?

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 25-07-11 09:33

Citat
1. Vil gerne vide om der er en mulighed for at forhindre outlook
i at sende e-mail til en bestemt emailadresse?

2. Selv hvis man prøver at sende en mail til adressen vil den ikke blive sendt

3. Kan man det?

1. JA, undlad at sende eller slet addressen.

Citat
2. Selv hvis man prøver at sende en mail til adressen vil den ikke blive sendt

2. Så er adressen forkert skrevet

3. 1 & 2

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-11 10:21

Kan i ikke regne ud at det måske er for at spærre for en anden brugers afsendelse af mail til adressen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-11 14:46

Citat
Kan i ikke regne ud

Næh

Men spørgsmålet er måske forkert formuleret

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-07-11 23:54

Lige præcis Eyvind.

Det er for at spærre for at der kan sendes til adressen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-11 07:18

Du kan IKKE bestemme over andres adresser.....

Selv afsendelse til ikke-eksisterende adresser vil blive sendt - men da de ikke kan afleveres kommer de retur.....

Så det er MODTAGEREN der skal blokere....