/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel 2010 - Celle og opdeling af tekst
Fra : jansler
Vist : 2580 gange
200 point
Dato : 24-07-11 23:16

Hej

En der kan hjælpe mig med flg. problem:

Jeg vil gerne have 2 tekst i en celle og teksterne skal være delt af en skråstreg (fra venstre mod højre)

Teksten over skråstregen skal være højre justeret og teksten under skal være venstre justeret.

Hvordan gør man det?

På forhånd tak.

Bedste hilsner
Jansler

Kommentar
Fra : webm

Dato : 24-07-11 23:58

Du kan jo downloade en bog som omhandler Excel ganske gratis her:
http://bookboon.com/dk/studie

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 25-07-11 06:31

Hej Webm

Tak for tippet, men heller ikke der står løsningen

Har du måske et andet forslag?

På forhånd tak.

Jansler

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-07-11 08:10

Den funktin har jeg aldrig set i excel.

Du kan tegne en streg i som figur . Da de grafiske objekter følger dine celler kan du tegne stregen en gang om kopiere cellen med strgen. Så kan din højre og venstrejusterede tekst firblive i deres respektive celler.

Hvis du vil have en højre og vensrejusteret tekst i samme celle. Kan det ikke lade sig gøre da cellen ikke kan indeholde flere dataværdier.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-07-11 08:18
Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-07-11 09:53

Smart klaudi og skråstregen kan man også lave ved mellemrum på begge steder. Håber jeg kan huske det tricks hvis jeg en dag skal bruge det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-11 10:32

Excel 2000

Skriv tekst i celle
Formater > celler > Fanen juster > hak i ombrydning > OK

Stil dig i formellinien efter teksten og tryk Alt+Enter og du får en ny linie i samme celle

I Excel hjælp hedder det ombryd....................så får du forklaringen.

Ps. Du kan lave samme "regel" i mange eller alle celler på een gang.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 25-07-11 11:19

Hej igen

Det hjalp med tekstombrydningen, men.....

Hvis jeg fx gerne vil have en skråstreg fra højre mod venstre og at der øverst i højre hjørne skal stå Pris og på den anden side af skråstregen -nederst i venstre hjørne skal der stå Styk, hvordan gør jeg det? Jeg har prøvet med mellemrum osv. men det virker ikke.

Har du et godt råd til en løsninge?

På forhånd tak.
Jansler

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-11 11:30

Altså der kan laves en skråstreg i formater celler > rammer > der er en skråstreg men det ser ikke kønt ud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-11 11:38

Det kan laves nogenlunde med tekstværktøjet og så lave en tekstramme.
Inde i rammen kan du lave skråstreg og tekst i hver sit hjørne.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-07-11 11:39

Lav det med et billede og Indsæt det!
Kunne se så'n ud
http://peecee.dk/upload/view/318860/full

Accepteret svar
Fra : boro23

Modtaget 200 point
Dato : 26-07-11 14:11

Har oploadet et eksempel, kan være du kan bruge det
http://gratisupload.dk/vis/63203/

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 27-07-11 16:21

Hej Boro23

Tusinde tak. Det er lige det jeg har brug for.

super - super

De bedste hilsner
Janlser