/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Igen og igen og ................
Fra : Heidi-Ho
Vist : 957 gange
100 point
Dato : 21-07-11 10:08

Det er sku' da til at få fnat af !

Atter lader S, SF, Enhedslisten og De Radigales deres røst lyde med ordene; "At begrænse antallet af skydevåben i private hjem for at mindske risikoen for, at de havner i kriminelle miljøer.
Ethvert våben, der ligger og flyder i et hvilket som helst hjem, har et potentiale til at ende i de forkerte hænder,« siger Karina Lorentzen, retsordfører i SF"
Ja tak, det har mine køkkenknive, skovøkse, motorsav, hobbykniv og stemmejern også.

Det er åbenbart ikke gået op for den røde blok, at de våben der anvendes i det kriminelle miljø, kommer ikke fra Hjemmeværnet -ej heller fra jægere, og heller ikke fra de mennesker, der er medlem af en skytteforening og af den grund opbevarer deres våben på privatadressen.

De våben der anvendes til forbrydelserne, er smuglet ind i Danmark fra østlandene. - grænsen står jo pivåben.

For år tilbage, blev der foretaget en stramning omkring knivene. Hjalp det ? Ik' et tøddel !! De eneste der blev straffet var lovlydige håndværkere, jægere, spejdere og andet godtfolk.

En "dødsyg" politiker blev interviewet - og politikeren udtalte sig, - som sædvanligt om noget, han ikke har skid forstand på. Han sagde bl.a.; "Den maskinpistol der blev fundet i søen i forbindelse med mordet på ægteparret i Tusind års skoven v/ Odense, stammede fra Hjemmeværnet"
"Idioten" aner altså ikke, at denne type maskinpistol blev udfaset fra Hjemmeværnet for laaaaang tid tiden, og derfor kan maskinpistolen af gode grunde ikke stamme fra Hjemmeværnet.

Mit spørgsmål skal lyde; Er det rimeligt at jægere, skytteforeningsmedlemmer og ikke mindst hjemmeværnsfolk igen skal udsættes for urimelige krav, fordi vi opbevarer våben på privatadressen ?

Mvh.
Fra en pissesur jæger/skytteforeningsmedlem.
HH.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-07-11 10:21

Citat
For år tilbage, blev der foretaget en stramning omkring knivene. Hjalp det ?

Jo,det "hjalp" på den måde,at vi har fået endnu flere knivoverfald.Nu kan selv 13-årige være med.

http://ekstrabladet.dk/112/article1589823.ece

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-07-11 10:26

Nej det er ik' rimeligt, og den med at samle alle våben centralt er da helt fint(gu' det ej), så kan de da stjæle alle på én gang!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-07-11 16:57

Der ligger i baghovedet på nogle embedsmænd frygten for at menigmand skal kunne organisere sig på samme måde som modstandsfolkene gjorde det under krigen. Den tanke har gennemsyret våbenlovgivningen lige siden.
Filosofien er den samme, som levede vi i en banastat, hvor juntaerne forsøger at holde våben borte fra civilbefolkningen.
Vi er på vej ind i en tilværelse - præget af bureaukrati og noget, der undertiden ligner fascisme. Det ved embedsmændene godt, og som de ordensmennsker de er, forsøger de at gøre det så svært som muligt for civile at besidde våben. Ordnung muss sein - om det så koster demokratiet livet. Man vil gøre det så svært som muligt for civilister at organisere sig i tilfælde at fascistisk magtovertagelse.
Ikke mange husker forsvarbroderforliget, hvor de militære chefer for Bornholms værn, sjællandske regimenter og de jyske dittoer enedes om at gå sammen i et forbund, som skulle bekæmpe kommunismen eller andre røde tiltag. Det er ikke mere end cirka 50 år siden - så fascismens grimme fjæs lurer stadig i overfladen. Se blot EU`s måde at agere på.
De radikale og S anbefaler værnepligten afskaffet. En helt igennem sindsyg tanke, som i sidste ende efterlader danskerne som alt andet end våbenføre mænd og kvinder.
Ak ja.
Husqvarnaen blev udfaset af hjemmeværnet i vistnok 1970`erne.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-07-11 18:25

Det giver jo et glimrende indtryk af, de pågældendes politikkeres evner, til at sætte sig ind i tingene, og især på hvilket videns grundlag, eller kraftigt mangel på samme, de udtaler sig helt skråsikkert om alt.
De kunne jo ligeså godt foreslå, at vi nedlægger lastbilerne, for at undgå højre svings trafikdrab, det foreslag vil være i samme kategori.
Forstærk grænsekontrollen væsentligt, med flere razziaer overalt ved landegrænserne. Efter min mening er det bedre at stresse de kriminelle ved indgangen til DK, end at bruge kræfter på at fange dem, med alt hvad det medfører af brug af resourcer og uskyldige " ofre". Des hårdere vi agere ved vores grænser, jo mindre spændende og givtigt, er det at besøge os for de krimninelle.

Våbene strømmer ind over grænserne fra de gamle østlande, det er her der skal sættes ind, med lidt sund fornuft skal det gøres ved vore grænser. Vi har nedlagt vores grænsekontroller, nu har vi aldrig nogensinde, haft så meget brug for en væsentlig forøgelse af en sådan, i forhold til det vi havde før. EU er ikke et ligeværdigt fællesskab, men har nærmest udviklet sig til en form for bananrepublik.

Når vi er ved det, var det ikke rimeligt med omvendt familiesammenføring der lidt at leve op til?

Mvh
Besserbisser

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-07-11 18:27

Citat
der lidt at leve op til

Rettet til:

så var der noget at leve op til ?

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-07-11 20:28

Rigtigt, BW !!

I samme åndedrag kan man opfordrer alle jægere, skytter og Hjemmeværnsfolk; Lad være med at stemme på nogen af de omtalte partier.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-07-11 22:05

Hvilket parti vil du anbefale HH ?

Mvh

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-07-11 22:43

Tjaeeee, nu blev spørgsmålet jo ikke fremsagt fordi, der skal føres politisk propaganda.
Jeg kom blot med en opfordring til ikke at stemme på omtalte partier.
Når det så er sagt, har det vel alle dages været sådan, at S og venstrefløjspartierne har været kendt for at være modstandere af våben i privaten, af miltæret og af jagten.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 22-07-11 11:21

Citat
Idioten" aner altså ikke, at denne type maskinpistol blev udfaset fra Hjemmeværnet for laaaaang tid tiden, og derfor kan maskinpistolen af gode grunde ikke stamme fra Hjemmeværnet.
Hvordan klan du konkludere at den MP ikke stammer fra Hjemmeværnet? Den kunne jo være stjålet fra Hjemmeværnet før den blev udfaset. Du "ser" hvad du vil se og overser alt andet.

Man skal efter din mening afgive sin stemme efter hvordan et parti (radikale + S) ser på våbenloven??? Ja måske....der er jo ikke noget som er vigtigere end denne. Whauuu det er da logik der vil noget.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-07-11 12:50

Citat
Man skal efter din mening afgive sin stemme efter hvordan et parti (radikale + S) ser på våbenloven??? Ja måske....der er jo ikke noget som er vigtigere end denne. Whauuu det er da logik der vil noget
Nu er det nok dig der drager "logiske" konklusioner, Dulcona.
Våbenloven har f.eks noget at gøre med den enkelte borgers frihedsrettighed - altså frihed under ansvar, for nu at skære det ud i pap.

Citat
Hvordan klan du konkludere at den MP ikke stammer fra Hjemmeværnet? Den kunne jo være stjålet fra Hjemmeværnet før den blev udfaset
Det kan jeg fordi, maskinpistolen stammer ikke fra hjemmeværnet.

Citat
Du "ser" hvad du vil se og overser alt andet
Den konklusion sender jeg direkte tilbage til dig, Dulcona.......og uden smiley.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 22-07-11 13:02

Citat
Idioten" aner altså ikke, at denne type maskinpistol blev udfaset fra Hjemmeværnet for laaaaang tid tiden, og derfor kan maskinpistolen af gode grunde ikke stamme fra Hjemmeværnet
Skriver du ikke, at MP'en ikke kan stamme fra Hjemmeværnet, fordi den af Hjemmeværnet er udfaset for længe siden?? Så må Hjemmeværnet nødvendigvis have haft den på et tidspunkt, da dit argument ellers er total Ebberød.

Efterfølgende skriver du, at du VED den ikke er fra Hjemmeværnet
Citat
Det kan jeg fordi, maskinpistolen stammer ikke fra hjemmeværnet.
Hvor ved du det fra?? Vrøvler man lidt??? fordi man kun vil se, hvad man ønsker at se!!!!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 22-07-11 13:04

Ahhh,... Fjolserne vil have Amerikanske tilstande i Danmark,...

Citat
Eftersom en velordnet milits er nødvendig for en fri stats sikkerhed,
må der ikke gøres indgreb i folkets ret til at besidde og bære våben

sikke et 'festfyrværkeri' der vil blive i lille Danmark,
det vil sgu tynde noget ud i befolkningen,.... ..
til gengæld vil det øge beskæftigelsen,.. i hvert fald indenfor bedemands branchen,
- våbenindustrien og dertil hørende våbenshops / nethandel,...

Citat
Når det så er sagt, har det vel alle dages været sådan, at S og venstrefløjspartierne har været kendt for
at være modstandere af våben i privaten, af miltæret og af jagten.

Ja tak,... lad det endelig blive ved dét,...

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 22-07-11 13:16

Nå jeg smutter ud af denne tråd.

Heidi-Ho (The great hunter) har i denne tråd, såvel som i andre tråde jeg har kigget med i, vist at han er denne utålelige skydeliderlige type - JEG ALENE VIDE - som kalder sig jæger (hold kæft hvor morsomt - Er det en jæger, der ligger i skjul, totalt klædt i moderigtig huntinggreen outfit og med et skydevåben med kikkertsigte og sikkert osse laserlys plaffer et totalt forsvarsløst dyr ned) jøsses...nej det ved Gud det ikke er. Men det er ligesom at sømme en budding op på en væg, at diskutere realiteter med den slags idioter. = smiley

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-07-11 14:15

Citat
Skriver du ikke, at MP'en ikke kan stamme fra Hjemmeværnet, fordi den af Hjemmeværnet er udfaset for længe siden?? Så må Hjemmeværnet nødvendigvis have haft den på et tidspunkt, da dit argument ellers er total Ebberød.

Efterfølgende skriver du, at du VED den ikke er fra Hjemmeværnet
Jeg beklager, at jeg ikke udtrykte mig klart. Når jeg skriver "stammer fra" mener jeg naturligvis - ikke stjålet.

Citat
Vrøvler man lidt??? fordi man kun vil se, hvad man ønsker at se!!!!
Undskyld mig, Dulcona. Er det ikke dig der vrøvler lidt.

Til EA
Citat
Ahhh,... Fjolserne vil have Amerikanske tilstande i Danmark,...
Vil vi det..? Hvordan er du kommet til konklusion ?

Citat
sikke et 'festfyrværkeri' der vil blive i lille Danmark,
det vil sgu tynde noget ud i befolkningen,.... ..
til gengæld vil det øge beskæftigelsen,.. i hvert fald indenfor bedemands branchen,
- våbenindustrien og dertil hørende våbenshops / nethandel,...
Du er jo bindegal.

Og til Dulcona fjolset igen...
Citat
Nå jeg smutter ud af denne tråd.

Heidi-Ho (The great hunter) har i denne tråd, såvel som i andre tråde jeg har kigget med i, vist at han er denne utålelige skydeliderlige type - JEG ALENE VIDE - som kalder sig jæger (hold kæft hvor morsomt - Er det en jæger, der ligger i skjul, totalt klædt i moderigtig huntinggreen outfit og med et skydevåben med kikkertsigte og sikkert osse laserlys plaffer et totalt forsvarsløst dyr ned) jøsses...nej det ved Gud det ikke er. Men det er ligesom at sømme en budding op på en væg, at diskutere realiteter med den slags idioter
Her viser du et tydeligt eksempel på, hvad der sker når munden får lov løbe uden at ha' koblet hjernen til.... = smiley

Klovnerne, EA & Dulona, ønskes en god dag !

Accepteret svar
Fra : Provsten1

Modtaget 100 point
Dato : 23-07-11 08:15

Hej Heidi-Ho

Jeg er helt enig med dig i, at vi efterhånden ikke må foretage os noget uden den store kikkert er over os !! Hele den farce som den gældende våbenlov er udtryk for, er affødt af en total uvidenhed og ligegyldighed fra politikerside.
Hvis det skal have nogen mening, må man også forbyde alle hjem at have knive af enhver art, skruetrækkere, stemmejern, syle, spader, økser, hamre m.m.m.m. - listen er snart sagt uendelig, da alt kan bruges som våben, hvis det er dét man vil.
Prøv at spørge hos politiet, hvor mange jagtvåben der bliver brugt i forbindelse med forbrydelser - det er så forsvindende få !! I dag er det mest moderne at bruge pistoler/revolvere og automatrifler i krimineller miljøer og de kan fremskaffes i hobetal fra de tidligere østlande, bare man vil betale for det ! Derfor er det en rigtig god ide med en grænsekontrol for at fange så mange som overhovedet muligt - og lad så alle de andre EU-lande råbe og skrige sig hæse - vi skal holde fast og ikke lade os knægte af uvidenhed og leflen for specielt de nye lande der banker på til "fællesskabet" - det er i mine øjne ufatteligt, at ellers fornuftige danskere ikke kan indse dette !!!

At nogle er imod jagt er ok med mig, men de kan ikke tillade sig at kalde jægere for fjolser m.m., blot fordi de har andre interesser end vi - gad vide om de vegetarer ? Hvis ikke, så skulle de inviteres til at se hvorledes livet udformer sig for f.eks. svin, fra de trange kår de har i staldene på "fabrikkerne" (både her i DK og i udlandet) til hvorledes slagtningen foregår - den oplevelse har de fortjent !! Blot for at få så billigt (og dårligt) kød som muligt !!!!!

God week-end.

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-07-11 12:55

Jeg har lige hørt fra mine venner i det østjyske, at Ballegård skal have ny nabo, da indehaveren af Oles Auto har solgt forretningen til en anden. Årsag ? : Han kunne ikke blive ved med at holde naboskabet ud med bb1. Altid splid og spektakel og hundeglam, samt en del utøj fra det Ballegårdske menageri og skideri fra bb1's duer !!
Ikke ligefrem nogen god reklame for DJ-veteranen, riffel og hundeinstruktør, forfatter og løgnhals !!!

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-07-11 14:51

Tak for svaret Provsten1.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-07-11 15:14

Ja, det er squ noget værre noget. De fleste er vel i skolen blevet belemret med de Pavlovske hundeforsøg - for at beskrive en betinget refleks eller handling.
Der er for mange kvinder i politik, og de har det som med de Pavlovske hunde. Når en skriger "He`s got a Gun", så smider de allesammen trusserne og lægger sig på alle fire.

Selve oplægget til den politiske debat er ulækker. "Våbnene ligger og flyder" rundt omkring. Gu`gør de ej. Men udtalelsen kom jo også fra en kvinde.

Det er sandt, at der i tiden løb er forsvundet en del håndvåben fra skytteforeningsmedlemmer og jægere, men så længe våbenene opbevares på godkendt vis - så skal de knytte sylten derinde på jobcentret på Christiansborg. Størstedelen af de pistoler og maskinpistoler der er anvendt til de sidste års skyderier kommer fra Tyrkiet eller eks-jugoslavien og bliver smuglet ind i landet. Skal vi dæmme op for den uskik - så skal alle biler med indvadrere passagerer endevendes - hver gang de krydser grænsen i nordlig retning. Det vil nok bringe lidt røre i andedammen, men det er en næødvendighed.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 23-07-11 16:58

Mange tak for point, min gode Heidi-Ho.

Desværre er jeg ret sikker på, at politikerne efter vanviddet i Norge, nu har fået ny ammunition og forsøger at stramme yderligere op, så det eneste man efterhånden må ligge inde med, er en tre-i-én negleklipper ???

Rigtig god week-end.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-07-11 20:16

Tjaeee! Og hvad så med de sindsyge personer, som årligt dræber medborgere i trafikken?

Nu tror jeg stadig på at forstanden får lov til at præge våbenlovgivningen herhjemme. Men er det ikke tankevækkende, at en enkelt mand med en lovlig .357`er kunne have reddet størstedelen af de nu dræbte unge i Norge????

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-07-11 09:59

Hej Provst og Tonganeseren

Dette totale vanvid, som er sket i Norge, har intet med vores jagt interesser at gøre, et hvert = tegn bør manes i jorden eftertrykkeligt, efter dette galmandsværk, det er komplet forrykt, man savner ord for det.
En lovlig jagtriffel kunne også have stoppet massakren, som blev udført med legale våben, efter norsk våbenlov. Men det er ikke våbene som egentlig udføre den slags vanvid, men manglende empati og ideologi i og hos ekstreme mennesketyper, den slags personer finder næsten altid en udvej for, at udfører deres vanvid.

Alle involverede i Norge har min største medfølelse.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-07-11 10:53

Vel talt betterwisser - du har helt ret !!

ØV4

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-07-11 11:30

Citat
Desværre er jeg ret sikker på, at politikerne efter vanviddet i Norge, nu har fået ny ammunition og forsøger at stramme yderligere op, så det eneste man efterhånden må ligge inde med, er en tre-i-én negleklipper ???

Jamen,her må jeg da gi`jægerne ret. (Hvor nødig jeg end vil).

Mange af vores love,er ubrugelige.Fordi det er panik-løsninger.Og ikke hviler på sund fornuft.
Dem der vil bære (ulovlige) skyde våben,skal nok vide at få fat i dem.

Hvad har knivforbudet hjulpet??? Ja,efter aviserne at dømme,er det stadig meget udbredt i nattelivet,
at være knivbevæbnet. Måske endnu mere,end før forbuddet.

Eks.på en hovsa-løsning.For en del år siden,skulle pludselig alle vores flotte vejtræer,med djævlens vold og magt,aflives. Gav det en målbar effekt,i nedadgående retning,for trafik dræbte???

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-07-11 11:37

NB.: Hvornår mon der kommer et forbud,mod fremstilling og salg af kunstgødning????

M.