/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Ohms lov!
Fra : karsten22
Vist : 986 gange
220 point
Dato : 20-05-03 15:10

Er der ikke nogen der lige hurtigt kan hjælpe mig med ohms lov????????

Accepteret svar
Fra : kpm10

Modtaget 230 point
Dato : 20-05-03 15:11

Her:

U = I x R

P = U x I

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 20-05-03 15:12

U = R gange I

U =spændingsfaldet
R = modstanden
I strømstyrken

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 20-05-03 15:13

P er effekt og I og U er de samme

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 20-05-03 15:13

U = RI er 1. lov
P=UI er vist 2. lov....

BECK

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 20-05-03 15:15
Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 20-05-03 15:16

Karsten hvad er dit rigtige problem vedr ohms lov ?

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 20-05-03 15:17
Kommentar
Fra : karsten22

Dato : 20-05-03 15:19

Jeg kunne bare ikke huske den! thats it!

Godkendelse af svar
Fra : karsten22

Dato : 20-05-03 15:20

Tak for svaret kpm10. det var præcis hvad jeg søgte!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-03 15:23

?? Skal vi ikke bare kalde det point overføring ??
Kig på tidspunkterne, accept og Beck's absolutte bedre svar... som ikke blev accepteret

Kommentar
Fra : karsten22

Dato : 20-05-03 15:26

Øhh point overføring? jeg er da ked af det men jeg havde brug for et svar hurtigt og den der kom først til mølle......
desuden kmp10's svar godt nok til at jeg kunne bruge det.....

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 20-05-03 15:29

Basalt set har herr OHM sat nogle standard værdier på de elektriske tilstande som gør det let at beregne den tredie tilstand når de 2 allerede er kendte.
Vi arbejder med spænding som kaldes V eller U og strøm I og modstand som kaldes R
Disse 3 dele er indbyrdes afhængige af hinanden hvor E = (I * R) denne regel kan så sættes op i en trekant E
----------- er E ubekendt findes E ved at gange I med R
I * R
er I ubekendt findes I ved at dividere E med R

er R ubekendt findes R ved at dividere E med I
Mvh OW

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 20-05-03 15:31

CLAN du må da meget undskylde at jeg svarede først, jeg kan ikke rigtig se hvad der er galt med den måde jeg skrev ohms lov på, jeg er uddannet elektronikmekaniker og underviser den dag idag i elektronik, så jeg vil da nok mene at jeg ved bedre end de fleste hvad ohms lov går ud på!

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 20-05-03 15:33

Beck skulle have alle points - hans svar var meget mere detaljeret......
Men ok.........

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-03 15:52

OK! Godt ord igen
Den "lugtede" nu ellers lidt, og p.t. har der været en masse "snak" på Kandu.dk om point overførsel.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 20-05-03 15:52

huuuiii se en kakaofugl-------------------------------->>>>>>

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 20-05-03 17:46
Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 21-05-03 08:06

Hej Clan, jamen helt klart, jeg har også selv fulgt med i det, og det er bestemt ikke særlig smart!

Kommentar
Fra : majagierringe

Dato : 25-08-03 15:21

Hvad kan man f. eks. bruge ohms lov til?
Jeg er ved at skulle lave et foredrag om ohms lov, og det skal vare ca. 5 minutter!!!

Mvh. Maja

Kommentar
Fra : Zeusen

Dato : 02-09-03 08:33

Ohms lov kan også skrives som følger mht. til effekt

P = I^2 * R
eller
P = U^2/R

MVH Heine

Kommentar
Fra : Mr_Kaizer

Dato : 27-11-03 20:40

Er der nogen der kan give mig en forklaring på hvad der menes med at Q er proportional med m gange delta t i specifik varmekapacitet.
Er klar over at forholdet stiger i forholdet 1 til 1.
Mit problem er at forstå at de sætter c ind i formlen.
På forhånd tak