/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Ung mor mangler 9. Klasse
Fra : krizz20
Vist : 1142 gange
20 point
Dato : 16-07-11 23:29

Hvor kan man egentlig gøre sin 9. Klasse færdig

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-07-11 23:58

VUC

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-07-11 08:35
Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 17-07-11 09:28

ja som de andre skriver på VUC og det er jo slet ikke som i folkeskolen, så bare klø på og nyd det :)

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 20 point
Dato : 17-07-11 10:19

Tak Pifo, for at du supplerede mig, var træt da jeg skrev og orkede ikke at finde links.

Ja, VUC er noget helt andet end folkeskolen, eleverne er der af egen fri vilje, fordi, at de VIL det.

Da jeg gik på VUC, godt nok en hel del år siden, var der meget stor aldersspredning, der var nogle få meget unge, rigtig mange mellem 30 og 50 og så nogle stykker omkring eller over pensionsalderen.

Den store aldersspredning gør, at der kommer mange forskellige meninger og synspunkter frem når der snakkes.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 17-07-11 10:46

VUC = Voksne Uden Chancer

ej det var bare en joke

det er et godt sted at tage sin afgangseksamen. også er der for det meste mere stille og roligt i timerne end der typisk er i folkeskolen,

så det er lettere at koncentrerer sig, det kan være svært hvis der er nogen som larmer og støjer i timerne.

Godkendelse af svar
Fra : krizz20

Dato : 09-10-11 21:55

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-10-11 06:21

Velbekomme.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-10-11 07:08

Citat
Ja, VUC er noget helt andet end folkeskolen, eleverne er der af egen fri vilje, fordi, at de VIL det.

Det er så ikke helt sandt. Nogle steder bliver unge mennesker tvunget til at gå på VUC. Min søns tidligere kæreste skulle afslutte sin 10. klasse på VUC for at komme videre på HF, men der var 3-4 2.generationsindvandrere, som gik i klassen, og som forstyrrede undervisningen voldsomt. De var der ikke af egen fri vilje.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-10-11 08:56

pifo, det er meget trist hvis det er blevet sådan, men skolens ledelse burde jo kunne gribe ind over for "urolige elementer".
Men som skrevet før, så er det en del år siden, at jeg gik på VUC, og det var en meget positiv oplevelse.