/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Ferie ved gardasøen
Fra : morten75
Vist : 2304 gange
100 point
Dato : 15-07-11 20:41

Vi overvejer at springe i bilen og køre til gardasøen i morgen eller søndag, er der nogle der kan anbefale noget der, vi har kigget på Lido Camping. Vil det være helt umuligt at få en mobilhome uden at have resv. hjemmefra. og sidst hvordan er det med myg ved gardasøen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-07-11 21:19

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 4
- Annullerede 4
- Slettede 0
Ialt 9

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-07-11 23:08

Med den sommer vi har, kan du godt opgive at finde et ledigt mobilhome nu

Men der er sikkert plads til et telt... og når der er ca 30 grader, og man kun bruger det til at sove i, så er det da et alternativ, for at komme ned i varmen

Der er næsten ingen myg ved Gardasøen i forhold til Lidoen

Jeg kender ikke den campingplads du nævner, men har selv været her et par gange

http://www.pianidiclodia.it/da/bygninger/camping.php

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-07-11 23:23

Kig evt her for en fin gennemgang af de forskellige byer ved Gardasøen: http://www.fbc.dk/rejsemaal/italien/gardasoeen/default.aspx

Jeg kan godt lide at være i Lazise. Mest fordi, vi havde børn med, og vi skulle besøge Gardaland, som ligger mellem Peschiera og Lazise. Der er meget smukt ved Gardasøen, og en tur rundt om søen vidner blot om, at der er mange charmerende byer. Så det er nok et spørgsmål om, hvad man er til. Har I børn med?

http://www.fbc.dk/rejsemaal/italien/gardasoeen/lazise/camping_residence_piani_di_clodia/default.aspx

Det er altid bedre at booke hjemmefra, så ved man, hvad man får. Der er ingen, der kan garantere dig, at du kan få nøjagtig det du ønsker dig, når du ikke har bestilt i forvejen.

Rigtig god ferie

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-07-11 23:36

Jeg ville under ingen omstændigheder blot køre hjemmefra, og håbe på et ledigt mobilhome, det kan være svært nok at få plads til en campingvogn, uden at have reserveret, specielt når vejret er så ustabilt i DK

Kommentar
Fra : morten75

Dato : 15-07-11 23:49

hmm ja det er jo det danske sommer vejr vi flygter fra, ja der er et par unger med til 6 og 9

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-07-11 23:50

Jeg var lige inde og kigge på den campingplads, som I har haft kig på, og den har da fået gode bedømmelser af andre. Ring dertil og hør om der er noget ledigt:

http://www.campinglido.it/

Og hvis ikke der er det, så ring til f.eks. FBC ( www.fbc.dk ) og spørg om de kan finde noget til jer.

Forresten: Hvor der er vand, er der myg. Min mand bliver ædt op af myg hver sommer - også ved Gardasøen Det er nok muligt, at der er færre der end andre steder, men myg - jotak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-07-11 00:04

De gange jeg har været ved Gardasøen, har jeg reserveret hjemmefra, men andre der ikke havde gjort det, har på den jeg var på, fået lov at camperer på deres parkeringsplads indtil de kunne få en plads - (campingvogn)alt er booket når vejret er som det er, og mange kører forgæves - hele vejen rundt om søen

Så lad være med at køre hjemmefra, før i har en plads, med mindre i har et telt

Hvis i har mulighed for at låne/leje en campingvogn, så kør til http://www.marinadivenezia.it/ der kan man altid få plads - der er myg - men der bliver sprayet i træerne meget ofte, og myggespray'en man køber er meget effektiv i forhold til det man kan købe i DK, så det er ikke så stor en gene

Kommentar
Fra : morten75

Dato : 17-07-11 22:13

vi har sendt tropper i forvejen og se om der er noget ledigt. eller bliver det camping på jesperhus camping. tak for alle de gode råd.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-11 22:31

I formiddags læste jeg lige en tråd på dansk camping unions hjemmeside, der var der nogle der skrev at alt var optaget for campingvogne - over hele linjen -

Så jeg tror desværre ikke du skal regne med at det bliver der i kommer til at holde ferie, for når der ikke er plads til c-vognene er der da slet ikke nogle ledige mobilhomes

Prøv at søg længere væk, f.eks Kroatien - men der er jeg nu heller ikke optimistisk -

Er ferie med telt helt udelukket?? Der er jo varmt, og skulle der komme en enkelt byge, så tørrer alt jo hurtigt

Et telt og en pavillon, så er i godt kørende.. sådan er der mange der gør sydpå... teltet til at sove i og pavillon med et par festivalstole til at sidde i skyggen