/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Nyde med IP adresse?
Fra : Brassovitski
Vist : 598 gange
100 point
Dato : 13-07-11 16:57

Hej
Jeg har for nylig læst en artikel på PC World, om hvordan man lejer en IP adresse, hos en Amerikans udbyder, og så kan se online tv fra USA, som normalt ikke er tilgængelig for danske IP adresser. Er der nogen der ved, hvordan man gør når det er Tyskland det drejer sig om? Der er nemlig en mængde online TV, specielt fra deres publik service kanaler.

Kommentar
Fra : xylen

Dato : 13-07-11 18:37

Ved ikke om det her program måske kan hjælpe dig, det er bare at trykke på den øverste der kommer frem.

http://www.lmgtfy.com/?q=Easy-Hide-IP-software

Der står du bare skal trykke på det land du gerne vil have en IP fra, har dog ikke selv prøvet det.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-07-11 19:25

Hej xylen
Citat
Ved ikke om det her program måske kan hjælpe dig, det er bare at trykke på den øverste der kommer frem.

http://www.lmgtfy.com/?q=Easy-Hide-IP-software

Der står du bare skal trykke på det land du gerne vil have en IP fra, har dog ikke selv prøvet det.

Det ser ud til at være noget af det rigtige, men desværre ikke gratis. Det ville jo være rigtig dejlig, hvis der findes noget lignende bare gratis.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-07-11 19:57

Lever du selv at, at levere din arbejdskraft gratis?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-07-11 21:49

Citat
Lever du selv at, at levere din arbejdskraft gratis?

Yep

Kommentar
Fra : xylen

Dato : 14-07-11 07:22

hmm mente bare at der stod free download. Men det er måske bare en trial så.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 14-07-11 08:17

"free download" betyder ikke "free software", det har været brugt i mange år på at fange folk.

At flytte sin IP til et andet sted/land kraver en Proxy Service eller bedre en VPN (Virtuel Private Network) forbindelse, og begge betyder du leder din trafik via deres service/forbindelse.
Altså meget forståeligt det vil komme til at koste penge at bruge, da det kraver både kraftige op & ned (Upload/Download) forbindelser, at ha sådan en service.

http://www.pcworld.dk/art/11670

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 14-07-11 09:35

Ehm...

prøv at søge tor project og download Firefox som browser. Så kan du selv bestemme hvor du kommer fra...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-07-11 14:06
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-07-11 17:16

Hej Nomore
Det der er på linket ligner mest en mulighed for at skjule min IP, ikke en mulighed for at 'Lege' at min maskine står i et andet land. Tror lige jeg prøver Easy Hide IP. Der er jo 3 dage gratis trial. Så må jeg jo se om dte er noget jeg vil betale for i længden.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 15-07-11 08:38

du vil ikke prøve tor?????

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 15-07-11 08:38
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-07-11 16:47

Jo det kan da godt tænkes at jeg også prøver tor, men nu skal jeg først holde ferie 3 uger, hvor jeg ikke kan komme på min stationære, men det kan da godt være, jeg lige prøver på min bærbare, selv om den ikke er så kraftig.
God sommerferie

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-07-11 18:49

Hej nu har jeg installeret tor og Firefox, men får denne besked
Citat
Sie sehen hier die reduzierte Darstellungsversion der ProSieben Website. Aktivieren Sie JavaScript oder installieren Sie den aktuellen Adobe Flashplayer

Javascript er aktiveret, og Adobe Flashplayer er installeret.
Så hvad gør jeg nu????
Firefox er sku godt nok bøvlet, med den måde plugins osv. styres.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-07-11 18:50

OG så vidt jeg kan ser er der ingen muligheder i TOR for at vælge hvor men kommer fra.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-07-11 19:03

Firefox bliver ved med at påstå at der ikke er nogen Flash Player installeret, selv om den er installeret 3 gange nu.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 19-07-11 07:53

Hvis du har TOR aktiv vil Flash blive deaktiveret ligesom JavaScript = 85% af de fleste sites vil du ikke kunne se ordenligt.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-07-11 08:33

Citat
Hvis du har TOR aktiv vil Flash blive deaktiveret ligesom JavaScript = 85% af de fleste sites vil du ikke kunne se ordenligt.

Yep, og dte lykkedes også TOR at slå mit trådløse netværk ihjel. Så min opfordring, fingrene væk fra TOR, det er noget skrammel. Selv om jeg var inde i indstillinger (i TOR) og slå javascript til osv. virkede det overhovedet ikke. Det er bare et møg program, som overhovedet ikke kan bruges, hvis man vil kunne se noget på nettet. Det kan da godt være at det skjuler ens identitet, men det gør det jo oven i købet slet ikke særlig godt, når man læser alle de ekstra ting der skal sættes op.
Jeg prøver nok Easy Hide IP, så må jeg jo se om det er 79 Kr. vær om året?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 21-07-11 10:43

For at se online TV/Film i andre lande er det ikke Hide IP systemer du skal bruge, men IP transfer / VPN systemer, så din maskine ser ud til at være i det land som de tillader må se deres service.
Hvis de ikke kan se din IP fordi du evt. går igennem proxy service vil 99% bare afvise din adgang med begrundelsen du ikke opfylder deres krav.

Nogle VPN udbyder har flere lande man kan gå igennem.