/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Sende billeder
Fra : clou
Vist : 605 gange
200 point
Dato : 09-07-11 22:29

Kære alle derude

Jeg har en stak billeder liggende, de fylder 248 MB, kan det lade sig gøre på en eller anden måde at få dem sendt pr. e-mail på en gang?

Jeg bruger MS Outlook 2007 det lykkedes ikke og heller ikke fra min Gmail (som fortæller at filen højst må være 25 MB)

Clou

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 210 point
Dato : 09-07-11 22:43

Ja, du kan uploade dem til f.eks. Picasa fra Google og dermed sende et link til vedkommende.
Modtageren kan så selv downloade billederne fra destinationen i Picasa.

Du kan evt. også bruge Dropbox.com

Der er mange muligeder, blot kan man i reglen ikke bare vedhæfte billederne en mail.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-07-11 00:21

Måske kan du finde en måde at sende de store filer på, jeg tvivler på at kan sende som vedhæftet på en gang og næste problem bliver modtageren garanteret ikke kan modtage så store vedhæftede filer.
Den bedste løsning vil være at bruge en upload server og så sende et link til modtageren som der bare skal klikkes på for at komme til en side hvor billederne kan hentes, jeg bruger Mega Upload til den slags, klik på Avanceret for at få mulighed for at Mega Upload sender en mail direkte til modtageren eller kopier download link ind i en mail som du selv sender:
http://www.megaupload.com/

eller brug din Hotmail til den slags:
http://explore.live.com/windows-live-hotmail-photos-documents-skydrive-using?form=WWLMCNA&publ=WLNEWS&crea=NSLR_CIMS003257_Windows+%2b+WL_DA-DK_0X0_70158

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-07-11 07:49
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-07-11 08:49

Files too large for sending as email attachments? We give you:
Unlimited Uploads
Unlimited Downloads per file
Share Files Safely and Privately
Completely Free File Hosting
Send a file to anyone, anywhere, up to 300MB!

http://www.sendspace.com/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-07-11 08:53
Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 10-07-11 23:33

I windows Live mail er der en funktion, hvor man kan oploade filer, som andre kan downloade som nogen foreslår.
Det er jo nok ikke løsningen når du bruger outlook, men kommer du eller nogen i tanke om at bruge dette program, er det jo rart at vide. Jeg mener at man kan have op til 25 GB plads derude på serveren.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-11 16:48

De 25 GB gratis lager plads er korrekt, og nu snakken er drejet over på upload så er det måske på sin plads at genoplive mit tip fra sidste år: http://www.kandu.dk/Tip21106.aspx

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 11-07-11 19:10

Tak for svaret webm. Uploadede dem via Picassa

Clou

Kommentar
Fra : webm

Dato : 11-07-11 20:53

Også ganske genialt program til det...