/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
glucosamin
Fra : hellequaade
Vist : 2509 gange
100 point
Dato : 04-07-11 09:25

Hej!
Hvor er det lige man køber den rigtige glucosamin billigst???

MVH Helle

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-07-11 09:36

Du får en recept hos din læge og køber den på apoteket med tilskud...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-07-11 09:41

Svend er du helt sikker på det?? det er jo håndkøbsmedicin

Leder lige... men der har været en del fremme, om at det man køber til mennesker er uvirksomt, hvorimod det granulat man køber til dyr, er effektivt.

Hos os køber vi granulaet i foderstofforretninger

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-07-11 09:47
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-07-11 09:56

Ja, jeg er helt sikker, jeg har selv fået det på den måde i årevis...

Begyndte også med dyr heste medicin.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-07-11 10:00

Underligt.... jeg kan da også få en recept hos lægen på alm Panodil, men det berettiger da ikke til tilskud

men når jeg får en recept på de Panodiler, der ikke kan købes i håndkøb pga. styrken får jeg tilskud, så

så mon ikke det er en glucosamin, der ikke kan købes i håndkøb du får??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-07-11 10:15

Vnr 01 53 01
Glycosamin Pharma Nord
400 mg

3 kapsler daglig mod moderat slidgigt i knæet,
ved ikke om det kan fås uden recept, men så er det meget dyrere.

Hvis du Helle er bare lidt slidt lige som jeg, vil din læge udskrive en recept og du sparer penge...

Det eneste ubesvarede spørgsmål er, hvordan jeg har fået slidgigt, jeg har aldrig lavet noget?

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 04-07-11 10:57

Svend!
Min mand fik det første glas hos lægen på recept...men havde en klar fornemmelse af at det ville være billigere at købe det over nettet??? Han har fået Glucosamen Copyfarm 400mg.
Men jeg kan nu også læse på gigtforeningens hjemmeside at man vil tage tilskudet væk igen??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-07-11 11:02

Citat
Det eneste ubesvarede spørgsmål er, hvordan jeg har fået slidgigt, jeg har aldrig lavet noget?

Slidgigt er vel "bare" en af de skavanker som nogle er genetisk betinget for at få, en tidligere kollega af mig fik det af kontorarbejde som 40-årig, altså af computeren.

Jeg har ikke selv gigt trods et mangeårigt fysisk job, men roder pt med en ret smertefuld "frossen skulder", den har videnskaben heller ikke nogen forklaring på, eller en effektiv behandling

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 04-07-11 13:20

Hvor meget tilskud man får til medicin, er afhængig af om man er pensionist og helbredstillæggets %

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-07-11 17:27

Glucosamin har ikke noget hurtig virkning. Det skal tages dagligt og man mærker først virkning efter nogle uger, så man skal ikke opgive, men blive ved.
Jeg har dog valgt at udskifte glucosamin med fiskeolie og ingefærdtabletter, med en lige så god virkning. De bedste ingefærdtabletter er dem hvor der også er advokado i, men de er noget dyrere.
Så spis en halv advokado naturel hver dag i stedet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-07-11 17:50

Ja, jeg er pensionist nu, men jeg fik også tilskud til min hestemedicin før jeg blev det.
Iøvrigt var det min kiropraktiker, der gjorde mig opmærksom på at den: Glycosamin kunne hjælpe mig.

Og omkring avokadro tager vi nu også "avosol" det er avokadro ekstrat med sojaolie, og ret dyr;
en halv avokadro om dagen hjælper ikke, du skal spise mindst 50 for at få samme virkning...

Ingefær er også godt, men jeg kan ikke lide lugten,
og det hjælper mere mod prostata/sukkersyge end slidegigt, ligesom græskar kerner...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-07-11 23:04

Det er korrekt at man vil fjerne/måske har fjernet, tilskuddet til Glukosamin.

Det er fordi man er nået frem til, at der ikke er nogen dokumentation, at det overhovedet virker

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-07-11 10:20

Jeg ved at det hjælper, det har hjulpet mig, og som sagt anbefalet af min kiropraktiker,
der jo lever af at det ikke hjælper, iøvrigt uddannet i USA.

Og der må stadig være tilskud, jeg gav kun godt 80 kr for 270 kapsler,
avosol koster mere end det tredobbelte, her er der ikke tilskud, selv om det også hjælper.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-07-11 15:24

Jeg køber hestemedicin. Det har min hund fået i de sidste mange år.
Og jeg er ikke bleg for selv at tage det samme. Det er temmelig rent, og folk er altså næsten mere pyldrede med deres heste --og hunde end med deres eget helbred, , så jeg er helt tryg ved at spise det selv.

Jeg køber det her:

http://vital-horse.com/index.php

Der medfølger doseringsvejledning.
De klååge siger, at det er bedst at købe glucosamin-sulfat. Det er også en lille smule billigere end HCL glucosaminen.

Men generelt skal man være opmærksom på, at hvis man er skaldyrsallergiker, så kan man ikke bruge den type glucosamin.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-07-11 15:34

PS.... er der nogen der har læst det link, jeg lagde ind igår???

http://peecee.dk/upload/view/200443

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-07-11 16:04

Jeg har vist tydeligt angivet, at det skal være Glucosamin sulfat, lavet af rigtige skaldyr,
ikke det kunstige Glucosamin Klorid.

Den rigtige kan i nogen grad gendanne brusk, og det har hjulpet mig,
uanset hvad den danske medicinal finiancierede lægestand foreskriver.

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 05-07-11 16:13

Jeps! har læst det! interessant tråd efterhånden!..... men har nu stadig ikke fundet ud af HVOR man køber det RIGTIGE billigst!!! Nogen køber det i udlandet...men hvor? Det er jo marathon at finde rundt i.

MVH Helle

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-07-11 16:29

>det RIGTIGE billigst!

det får du som tidligere angivet på apoteket med recept...

Ingen kvaksalvere kan konkurere med dette, i eller uden for Danmark.

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 05-07-11 16:37

Jamen hvorfor f.... er det så folk bestiller på nettet???
Altså vi kan sagtens få recept...

Helle

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 05-07-11 16:38

Men lægen mener at tilskudet ER taget væk...ved ik om det passer?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-07-11 17:08

Forskellen mellem glucosaminsulfat og glucosamin HCL er at der er svovl i sulfaten. Og der er brug for svovl i leddene for at glucosaminen kan virke. Man kan også tage svovl ved siden af i et andet produkt.

Til heste -og hunde- (og mig) -bruger man en kombination af glucosamin sulfat, chondroitin sulfat og MSM (Methylsulfonylmethan).
Det har man brugt til heste i mange år. De har jo brug for at bevare deres led bedst muligt hele livet.

Selv har jeg været smertefri i knæ, hofter og ryg siden ca. ½ år efter jeg begyndte at dele medicin med min hund... Det er vel efterhånden nok et par år siden.....

---Og jeg er ret sikker på, at Vital-horse produkterne er så billige, som de kan blive. Først og fremmest fordi det er det rene pulver. Der er ikke brugt penge på at putte pulveret i kapsler eller piller.
Man køber et kilo af gangen og bruger ca. 1-1½ gram om dagen. Regn selv ud hvor længe en dåse holder.
---Og et kilo glucosaminsulfat koster 499 kr. incl. fragt.

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 05-07-11 18:06

Birgitta! Gider du beskrive præcis HVAD du tager dagligt??? Hmm vi har skam også både heste og hunde.... så vi kan jo "strø" med rund hånd!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-07-11 20:41

Kik på den side, jeg har linket til:

http://vital-horse.com/index.php

Jeg tager ca 1 g glucosaminsulfat, 1 g chondroitinsulfat og 2g MSM.
Det er godtnok kun lidt over det halve af, hvad man mener at mennesker skal tage af glucosamin.....
Men det virker for mig. Og da jeg tog fuld dosis steg mit kolesteroltal en smule. Det var i forvejen i overkanten, -ikke af "det onde" kolesterol, men af det "gode", som stiger hvis man spiser meget fisk..

Og glem ikke, at glucosamin er lavet af skaldyr. Hvis man har skaldyrsallergi, så kan man IKKE bruge den slags glucosamin.