/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Partition Magic
Fra : jekimianst
Vist : 506 gange
50 point
Dato : 03-07-11 10:52

Nogen der kender til program ala Partition Magic der kan bruges til at formatere extern HD i fat 32 under Windows 7, som skal bruges til PS3 ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-07-11 11:10

Windows 7 kan selv uden ekstra programmer, prøv at formatere din disk ved at gå til Diskhåndtering mens den eksterne harddisk er tilsluttet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-07-11 11:12

og convertere til NTFS

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-07-11 11:14

Citat
og convertere til NTFS
da ikke når disken skal være i FAT32 format vel

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-07-11 11:26

FAT 32 er oldnordisk, nogle programmer vil ikke arbejde i det format.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 03-07-11 11:29

Prøv at læs spørgsmål, skal bruges til PS 3

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-07-11 11:31

Citat
til PS 3

Kører PS 3 i FAT 32 ? Det tror jeg ikke

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-07-11 11:34
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-07-11 11:40

Hold op med at forvirre spørgeren Teil her i Step 2 står der
Citat
Check what the File System type is by going to Start, Control Panel, Administrative Tools, Computer Management, Disk Manager. Select the external drive and read the "File System" type. The file system type must be FAT32 in order for the Playstation to recognize it.
en hurtig oversættelse viser at filsystemet skal være FAT32 for at PS3 kan bruge det, citatet er hentet herfra:
http://www.wikihow.com/Add-an-External-Hard-Drive-to-a-PlayStation-3

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-07-11 11:46

Længere nede i linket kan du se flere forslag til programmer hvis ikke du ønsker at bruge den indbyggede mulighed, for eksempel HP usb disk storage tool den er gratis og kan hentes her:
http://download.cnet.com/HP-USB-Disk-Storage-Format-Tool/3000-2094_4-10974082.html
Easeus Partition Master Home Edition er også gratis og bør være i enhver computer husholdning:
http://download.cnet.com/Easeus-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html?tag=mncol;1

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-07-11 12:14

Jeg står af

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 03-07-11 13:42

læser lidt med.
Jeg her jo børnebørn der gerne skulde over på PC i stedet for PS3
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 03-07-11 23:00

Citat
Nogen der kender til program ala Partition Magic der kan bruges til at formatere extern HD i fat 32 under Windows 7, som skal bruges til PS3 ?

Gparted som er et Linux program ligner meget det gamle Partition Magic.
Det kører direkte i computerens Ram (som når PM køres via disketter)

http://sourceforge.net/projects/gparted/files/gparted-live-stable/

Vælg denne:
Looking for the latest version? Download gparted-live-0.8.1-3.iso (133.6 MB)

Den kommer som en iso fil og kan brændes på en CD
Du skal boote med den Cd og du har et program som ligner PM ............men er bedre til nyere styeresystemer men kan og så formatere i FAT 32

Det er gratis.

Godkendelse af svar
Fra : jekimianst

Dato : 03-07-11 23:17

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-11 08:40

- Men når/hvis du ændrer størrelse på C: partitionen, bør computeren genstartes op i windows mellem hver operation.