/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Musik
Fra : Nordsted1
Vist : 1040 gange
210 point
Dato : 25-06-11 22:07

Vi har efterhånden haft mange musiktråde, hvor især Teill, IPM, Granner01 og andre har lagt mange rigtig gode musiknumre ind - især gode gamle numre -

Men hvad hører i dag, vel ikke "kun" stadig de gamle numre, hva' er der f.eks af nyt inden for klassisk

Kom frem med hvad i lytter til - altså ikke kun klassisk - men det i lytter til i almindelighed

Jeg selv lytter til det meste, dog ikke jazz og opera (tror nu godt jeg ville kunne li opera hvis jeg hørte det live på et amfieteater i Italien)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:19

Gustav Mahler hitter i øjeblikket.
Især symfoni nr 3 fjerde sats.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:22

Maria Farantouri når hun synger Mikis Theoodorakis

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:23

Nella Fantasia fra filmen The Mission

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:24

Vangelis

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-06-11 22:25

Teil, har du ikke nogle links til Youtube, så jeg kan hitte ud af det og lytte med?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:27

Diego Modena - Song of ocarina

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-06-11 22:27

Har lige lyttet lidt til Maria, hende kendte jeg slet ik... men det kan jeg jo komme til nu

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:28

Karl Denver - Voices of the highlands

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-06-11 22:29

Vangelis

Den er utrolig smuk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:29

Maria har en fantastisk stemme.
Jo jeg vender tilbage med links

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-06-11 22:31

Kender du så denne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:31

Vangelis er fra filmen 1492, den venter jeg på fra biblioteket

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:33

Highland Cathedral er ny for mig. Tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:34

Lidt sjov

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:36
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:38
Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 220 point
Dato : 25-06-11 22:40
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:40
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:41
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:41
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:43
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-06-11 22:43

Teil for pokker jeg ka jo slet ikke følge med

Lancier som jeg synes er sjovt at danse

http://www.youtube.com/watch?v=96Pq4B-7zv0&feature=related

men holder nu også meget af at danse folkedans, der er lidt mere go over det

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-06-11 22:44

Jeg tror ikke vi er helt på (radio) bølgelængde.

Kender i det Bornholmske symfoniorkester The Vanguards.??

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:44
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:45
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:46
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-06-11 22:47

Mosebaek har du ikke et link til youtube så vi kan høre det??

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-06-11 22:47
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:47
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:48
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:49
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:50
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:51
Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 25-06-11 22:52

Nu må I stoppe lidt op . Der skal dæleme da også være plads til min favoritmusik . Tjæk lige dette link ud:

http://www.youtube.com/watch?v=uSvpGZ0sKZU

Og de dejlige gutter er over 60 år. Skide godt gået, ik?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-06-11 22:52

Mosebaek, det eneste jeg kender med Vanguard er

Queen+vanguard, Flash, og jeg er 100% sikker på at det ikke er den du tænker på

http://www.youtube.com/watch?v=Y36PylXNABg

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:52
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:53
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:54
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:55
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:55
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:56
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-06-11 22:56

Det er noget dejligt musik i finder - tak for det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:56
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:57

Abu Ali er super

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-06-11 22:58

Dejligt at se majormajor også er kommet på banen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:58
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 22:59
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 23:00
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 23:01
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 23:04
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 23:05
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-06-11 23:05
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 23:08
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 23:10

Puh nu er jeg træt, tid til at sove.
Ikke meget sludren, undskyld for det.
Vi ses.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-06-11 23:11

Teil nu tror jeg at jeg vil smutte - måske jeg skulle snuppe den Leffe jeg har i køleskabet

Bliv endelige ved med at komme med musikideer, så jeg kan få lidt ny inspiration

Troldepigen...Det var et dejligt "genlyt" til CCR er det også det du lytter til idag?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-06-11 23:28

Citat
Mosebaek, det eneste jeg kender med Vanguard er

Queen+vanguard, Flash, og jeg er 100% sikker på at det ikke er den du tænker på

Det var også lidt ufint af mig,at skrive:
Citat
Kender i det Bornholmske symfoniorkester The Vanguards.??

Vanguards var en meget populær Bornholmsk pigtrådsorkester,tilbage i tresserne.Har også været samlet i nyere tid. Men i sagens natur,er de i dag nogle ældre genlemen.
Som mig selv. (Ældre altså).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-06-11 23:52

Ja Nordsted1, CCR vender jeg altid tilbage til.
Jeg tror jeg blev miljøskadet som barn, når jeg skulle sove kunne jeg høre mine 2 ældre brødre på værelset ved siden af og de hørte CCR.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-06-11 23:56

Mit allerførste "knæfald" for et band,var The Rocking Ghost. Og det hænger ved stadigvæk.
Min allerførste grammofonplade (EP ???) var Rocking Ghost med "Vilja oh vilja" og "The White Bridge".
Akja,det var tider,da de skønne Hvidovre drenge,sprang ud med indkøbsposer over hovedet.
(Har pladen endnu - omend noget ridset).

Men heldigvis,er de også på YOUTUBE........ Still Going Strong. Desværre uden deres originale guitarist (Ghost sound) Timm Madsen. Nok DK`s bedste guitarist,efter Jørgen Ingmann.

Nu må jeg altså ta`mig sammen,til at lukke for svenskernes musik.Skal i seng.Men det er ikke nemt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-11 00:07

http://youtu.be/h4fIandd_ZI vi høres ved i morgen hvis ikke du lukker før jeg får øjne

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-06-11 00:15

Citat
Puh nu er jeg træt, tid til at sove.

Det kan jeg nu godt forstå efter sådan en række links- for fan´en man kan jo slet ikke følge med

godt gået Teil- hvor har det fra-

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-06-11 00:18

Citat
hvis ikke du lukker før jeg får øjne

Det gør jeg ikke, o.v.n. Kandu slipper jeg ikke så let.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-11 00:25

Her er så lidt at holde dig vågen med http://youtu.be/u5q95vVU64I

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-06-11 00:28

hold da op, hvor I gir den.

o.v.n - nu kan jeg jo slet ikke sove-

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-06-11 00:34

Jeg er nu mere til Moody Blues

http://www.youtube.com/watch?v=cjImFYf2Vzc

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-06-11 00:35
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-11 00:39
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-11 00:41

Det er mit yndlingsnummer men i tør sikkert ikke klikke på linket i bangebukse

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-06-11 00:41

Åhja.... James Last.Husker jeg var til hans koncert i Holstebro,tilbage i 73 - 74,tror jeg nok.

Har stadigvæk en fire-fem LP-plader med hans Sax a gogo og hammond a gogo. Dejlig musik.

Har bare ingen grammofon længere.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-06-11 00:46

Super, den er god o.v.n

og jeg du har ret, man kan sove når man bliver gammel

Men hvad var navnet på bandet og nummeret ? det fandt jeg ikke lige ud af-

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-06-11 00:47

jeg = ja

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-11 00:50

Citat
Men hvad var navnet på bandet og nummeret ?
goe gamle James ham kender du sikkert eller?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-06-11 00:56

Citat
goe gamle James ham kender du sikkert eller?

Det kan godt være jeg er dum, men jeg er slet ikke med her

goe gamle James ? der er jo så mange James

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-11 00:58
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-06-11 01:01

OK- jeg tænkte nok du ville skrive det., men jeg kan slet ikke forbinde den James med dit link- måske det er en forkert film jeg kigger på

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-06-11 01:07

Det er bare mig, som ikke er så meget inde i James Last, men det var et godt nummer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-11 01:13

Det er en hel play liste med James ikke kun et enkelt nummer

øh turde du godt klikke på den mystiske link og det er den du mener?

Nothing's Gonna Stop Us Now med Starship eller Jefferson Starhip eller Jefferson Airplane, de hed Starship da de indspillede Nothing's Gonna Stop Us Now

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-06-11 01:38

James Last var en utrolig populær tysk/international orkesterleder,i 70`erne. Hans orkester bestod/består af musikere fra hele verden.Ingen undtagelser.De første plader han lavede,var under synonymet,Hansi Last/Hans Last. Så blev det til James Last.
Kan huske vi snakkede om at han havde en bror,der hed Hans Last.

Men på det tidspunkt,var der rigtig mange populære tyske orkester ledere. Bl.a. Bert Kaempfert.
Navnet lyder jo Engelsk/Amerikansk. Men han var tysker.

Ikke fordi jeg mener,det er negativ.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 26-06-11 02:14

Tak for en masse dejlig musik.

James Larst har jeg gamle lakplader med, men kan ikke spille dem. de skal på en optager og sættes på CD, det kan blive til vinter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-06-11 07:32

Det er altså ikke fordi jeg sover, at jeg ikke har været aktiv herinde, men jeg er igang i haven - og har været det i et par timer

Sove når man giver gammel, den tror jeg ikke på

Ses senere, må hellere gå ud i haven igen, men fortsæt endelig

Dejligt lige at få James med

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-06-11 08:00

Citat
James Larst har jeg gamle lakplader med, men kan ikke spille dem. de skal på en optager og sættes på CD, det kan blive til vinter.

Må være vinyl, så gamle er hans plader altså heller ikke

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 26-06-11 08:37

Citat
Dejligt at se majormajor også er kommet på banen

Tak og god søndag

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 26-06-11 08:43

Kære Mosebaek
Citat
Har bare ingen grammofon længere.

Du kan købe en for omkring 300,00 kr i Bilka. Og grammofonen kan "kobles" til din PC, så du kan overføre alle dine gamle plader til det digitale medie .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-06-11 09:13

Citat
hehe..old songs rock..new songs? are just noise...

Er en af kommentarerne fra o.v.n's link kl. 00.39

Er det sådan det er?? Nu har jeg ikke fået lyttet til alle jeres link, men der vist ikke noget musik af nyere dato

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 26-06-11 09:37

Det link, som jeg satte ind, er sgu da fra en koncert fra 2005, og selv om det er et gammelt nummer, bliver det spillet på en ny og bedre måde . Ta lige den, du .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-11 09:38

Hvem har noget imod nyere musik? kommentaren i linket er ikke fra mig:
http://youtu.be/laXnEnbn5bQ
http://youtu.be/KcmDE-Qtmmw
http://youtu.be/2hAPCPTjO10

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-11 10:04

Hvad med damen her ????? ???????? ????? nogen af jer som kan lide denne søde russiskfødte tysker eller elsker i at hade schlagermusik?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-11 10:08

Kandu serveren kan ikke håndtere de russiske bogstaver, visningen var ellers god nok http://youtu.be/A_ganvyLJVQ Ich liebe Helene? Fischer

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-06-11 11:21

Citat
eller elsker i at hade schlagermusik?

Nejnej! Men som jeg vist har forklaret,på lempelig vis foretrækker jeg det nordiske.

Af de tyske,mener jeg at Andrea Berg,er klart bedre end Helene? Fischer. Men smag og.......

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-06-11 14:59

o.v.n, jeg ved godt kommentaren ikke var din, men synes den passende kunne bruges i denne tråd, nu jeg spurgte efter hvilken nyere musik i ku' li' , men næsten kun kom med noget af ældre dat men kan da se at der er kommet nyere til nu.

Hende russeren kendte jeg ikke... og den smule tyske musik jeg hører, er gerne Ramstein

Undskyld majormajor, jeg lagde ikke lige mærke til datoen på dit link

Mosebaek, hvor har du ret - smag og behag osv, og det afhænger også af omstændighederne, nogle dage kan det være høj og larmende musik andre det modsatte

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-06-11 16:57

Hører gerne radio, når Leif Wivelsted er vært. Han og jeg har samme musiksmag. Han var DJ på Tordenskjold i 70-80'erne.

Gloria Gaynor, James MaCray, Barry White, KC and the sunshineband, Sweet, Slade, The Rubettes, The Manhattens, etc. Finder links lidt senere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-06-11 17:02

Glemmer lige posten i Aalborg

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-06-11 22:18

Min favorit og nr. 2 er

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-06-11 22:43

Who want's to live forever med Sarah Brigthman - gåsehud!

September Mor'n med Neil Diamond (og hans flotte orkester arrangementer).

Far og sønner-Strauss - valsekongerne. Kan dem i søvne, hihi.

Flotte militærmarcher - f.eks. med Den Kongelige Livgardes Musikkorps. Ikke at forglemme sæk'-piber og drums fra Skotland - ohh.

Niels W. Gades I Østen stiger Solen op - med DR's herre- og drengekor. DA triller en lille tåre over den smukke melodi og tekst.

I Danmark er jeg født med Sebastians melodi - nemlig - ikke mindre end et mirakkel, at den er lige så smuk som de andre to melodier.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-06-11 23:40

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-06-11 23:44

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-06-11 23:46

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-06-11 23:47

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-06-11 23:49

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-06-11 23:50

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-07-11 09:42

Tak for svaret Teil og alle jer andre.... jeg lukkede øjnene og lod musen vælge hvor jeg skulle accepterer, for der er jo ikke et egentlig svar i disse musiktråde - når det ikke er et decideret spørgsmål,og musikken er så forskellig, at det gør det endnu mere svært

Håber vi alle ses i en musiktråd igen en anden gang... tak for musik allesammen