/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Kan ikke se alle computere mere
Fra : Hausbaer
Vist : 463 gange
200 point
Dato : 22-06-11 20:51

Hej

Jeg har et problem med at jeg ikke kan se alle computere mere som er kobblet på netværket.

Jeg har 3 computere som er koblet på routeren. 2 bærbare og en stationær.

De to bærbare kører windows 7 og den stationære kører XP.

På min bærbar kan jeg se min kones bærbar.

På min kones kan jeg se min og den stationære

På den stationære kan jeg se min og min kones.

Jeg har før kunne se alle på netværket, men det kan jeg pludselig ikke mere. Jeg er ikke sikker på om jeg har kørt en automastisk opdatering eller ej.

Hvordan kan jeg igen få vist alle 3 computere igen??

Har prøvet net view i cmd men får systemfejl 6118

skal jeg opsætte min firewall eller??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-11 21:16

Win 7
Måske skal du ind i deling.
H-klik på den lille computer nede ved uret, og vælg åbn "Netværk og delingscenter.
Jeg tror nok du kan indstille din adgang der.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-11 21:17

I "rediger avanceret deling"

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-06-11 21:18

For at du kan bruge net view og se alle computere på netværket, så skal de jo være tændt. Som jeg forstår det så er det en windows 7 maskine der ikke kan se XP maskinen?

Hvis alle tre maskiner er tændt, kan du så pinge den anden windows 7 og XP? Har du sikret dig at netværksregistering er slået til?