/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Overføre e-mailadresser fra en gammel Pc
Fra : Dodala
Vist : 1476 gange
50 point
Dato : 16-06-11 14:55

Hej
Er der nogen der kan beskrive hvordan man kopiere e-mailadresser fra gammel pc til en ny.
Der bruges outlook på begge pcér.
Gammel pc køre Vista og ny pc køre windows 7.
Er der nogen der ka´hjælpe

hilsen Dodala

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-06-11 14:59

Følg denne her guide til og eksportere dem (have dem ud af outlook).
http://email.about.com/od/outlooktips/qt/Export_Outlook_Contacts_to_CSV.htm

Følg denne her guide når du skal importere dem (have dem ind i outlook).
http://email.about.com/od/outlooktips/qt/Import_Contacts_from_Excel_CSV.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-11 16:16
Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 16-06-11 18:10

Hvis man skal kopiere sin indbakke (og undermapper) gør man så det samme??
Eller er der en anden løsning på det??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-06-11 19:04

Du kan ikke kopiere mapperne fra outlook over til en anden, du skal eksportere og importere.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 18-06-11 19:24

Mapperne i Outlook-vinduet er ikke egenlige mapper, men genveje som Outlook bruger til en filplacering i en systemmappe. Derfor kan du ikke kopiere disse mapper, men du kan til gengæld kopiere filerne. Du kan som foreslået bruge Importer og Eksporter..., men jeg synes det er bedre/lettere, at kopiere PST-filerne

Det er vigtigt, at du først får gjort systemmaperne synlige i mappeindstillinger - klik af i "Vis skjulte mapper og filer" (på begge PC'er).

Jeg ved ikke hvor mapperne ligger i Vista, men du kan åbne Outlook her og vælge menuen Filer-Åbn-Outlook-Datafil.. og læg mærke til placeringen.
I Win7 (dansk) ligger de standard i C:\Bruger(Users)\"dit navn"\AppData\Local\Microsoft\Outlook.

Find dine PST filer på den gamle PC. Inden du kopierer dem så omdøb dem lige, så du ikke overskriver dine nye PST-filer med samme navn og derved mister dine "nye" mails. F.eks kan du kalde den "gamle" Outlook.pst for Outlook-VISTA.pst og kopiere dem til systemmappen på den nye PC.
Jeg vil foreslå, at du på den nye PC opretter en ny mappe i Outlook sådan. Filer-Ny-Outlook Datafil...
Klik OK til den foreslåede lagertype: Office Outlook -Privatmappefil (.pst), men når du går videre så vælg nyt filnavn f. eks. "Mail før juli 2011" - Dere vil så blive dannet en ny pst-fil med samme navn.
Mappen skal bruges senere.
Herefter åbner du den kopierede datafil - vælg menuen Filer-Åbn-Outlook-Datafil... og udpeg Outlook-VISTA.pst
Du har nu fået en ny mappe synlig nederst i Outlook Postmappe panelet - DESVÆRRE vil den også hedde Private mapper med standard undermapperne "Indbakke, Kladder, Sendt Post, Slettet Post...." Du kan ikke omdøbe disse mapper, men kopiere dem ved at højreklikke på Indbakke og vælg komandoen kopier. Nu udpeger du din nye mappe "Mail før 2011" og så fremdeles med Sendt Post, Slettet Post, Kladder hvis du ønsker.

Når alle mails er flyttet kan du ved at højreklikke på Private Mapper med gamle mails og lukke den - Herefter kan du slette filen Outlook-VISTA.pst.
Hvis du på et senere tidspunkt skal flytte dine mails til en nyinstallation af Outlook, så husk at kpiere alle dine pst-filer fra gammel pC til den nye inden du begynder at bruge den nye installation af Outlook, så kan du blot overskrive pst-filerne, da de ikke indeholder mails.

Det kan lyde lidt indviklet, men når først du har prøvet det vil du nok give mig ret i at det er den letteste måde at flytte mails på.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 18-06-11 19:50

Jeg var vist lidt for hurtigt ude. Du spørger ikke om flytnings af mails, men flytning af E-maiadresser.
Her er Importer og Eksporter det rigtige.

Men når jeg ved flytning af mails vælger at flytte PST filer er det på grund af en begrænsning i Outlook. Når PST-filerne bliver for store (det er vist et sted mellem 3 og 4 gigabyt) kniber det og det undgås ved at fordele mails over flere pst-filer.