/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Relativ sti virker ikke?
Fra : stk
Vist : 440 gange
220 point
Dato : 19-05-03 16:04

Hej NG.

Jeg har asp side, der viser et treeview object. For at gøre det lidt mere spændende, har jeg også lavet et imagelist object. Når jeg skal lægge nogle billeder i imagelist'en bruger jeg imagelist.listimages.add ,,loadpicture("c:\asp\images\image.ico")
Det virker jo fint så længe browseren køres direkte på serveren, men browsere på andre maskiner kan jo ikke bruge denne sti. Men hvis jeg ændre stien til loadpicture("images/image.ico") får jeg en path not found både på serveren og på andre maskiner.

Er der nogle der kan hjælpe mig?

mvh
Stefan

Kommentar
Fra : tbundgaard

Dato : 30-06-03 14:45

Hej Stafan

Hvis du vil have gfat i nogle images fra webserveren, skal du altid gå ud fra "wwwroot".
Så kan du altid få fat i dine images med loadpicture("/images/image.ico") ***** HUSK / foran images, da det er for at komme ud i wwwroot.

Hvis du vil lave som du skriver skal images folderen skal den være sådan:
folder1/din_asp-fil.asp
folder1/images/image.ico

\TBundgaard

Kommentar
Fra : stk

Dato : 30-06-03 15:38

Applikationen lægges i en mappe der hedder X:\...\ASP Files.
Her ligger alle mine asp filer (!), og IIS har denne mappe som Home Directory
I mappen lægger en anden mappe med mine ikoner: \ASP Files\Images
LoadPicture("X:\...\ASP Files\Images\image.ico") virker fint, men
LoadPicture("/Images/image.ico") giver fejlen Stien blev ikke fundet: 'LoadPicture'

Nogle ideer?
Stefan

Kommentar
Fra : tbundgaard

Dato : 30-06-03 16:01

Hej Stafan

Prøv at indsætte LoadPicture("/ASP files/Images/image.ico")

\Torben

Kommentar
Fra : stk

Dato : 30-06-03 16:12

nope :'(

Kommentar
Fra : stk

Dato : 30-06-03 16:17

Prøvede lige at kopiere image.ico til \ASP Files og LoadPicture("image.ico"), med samme fejl.
Kan det være LoadPicture kun virker med en absolut sti? :-/

Stefan

Kommentar
Fra : tbundgaard

Dato : 30-06-03 16:38

prøv at lave:
dim billedsti

billedsti = server.mappath("/ASP files/Images/image.ico")
LoadPicture(billedsti)

\Torben

Kommentar
Fra : stk

Dato : 30-06-03 16:53

Nu ligger LoadPicture i nogen script kode, men jeg prøvede
billedsti = server.mappath("/ASP files/Images/image.ico") i asp koden
og LoadPicture("<%=billedsti%>") i scriptet, men samme resultat

Stefan

Kommentar
Fra : tbundgaard

Dato : 30-06-03 18:46

Kan du ikke lige smide koden ind her så kan jeg kiggen på den.....

\Torben

Kommentar
Fra : stk

Dato : 01-07-03 10:58

Siden skal vise et træ med oplysninger om brugerens rettigheder. Koden virker som sagt fin med absolut sti, men alle forsøg på en relativ sti giver fejlen Stien blev ikke fundet: 'LoadPicture'

Her er koden:

<head>
<LINK rel="stylesheet" type="text/css" href="Styles.css">
</head>
<form name=frmTree>
<%
   Response.Expires = 0
   'Assigned Roles
   set User = server.CreateObject("Util.User")
   User.UserID = session("UserToEdit")
   username = user.FullName

   imgstop = server.MapPath ("/ASP Files/images/stop.ico")
%>
<input type = hidden name=sites>
<!-- ImageList til TreeView -->
<OBJECT id=ImageList1 style="LEFT: 0px; TOP: 0px"
   classid="clsid:2C247F23-8591-11D1-B16A-00C0F0283628"
   VIEWASTEXT codebase=ComCtl/mscomctl.ocx#version=6,0,84,98>
   <PARAM NAME="_ExtentX" VALUE="1005">
   <PARAM NAME="_ExtentY" VALUE="1005">
   <PARAM NAME="BackColor" VALUE="-2147483643">
   <PARAM NAME="ImageWidth" VALUE="16">
   <PARAM NAME="ImageHeight" VALUE="16">
   <PARAM NAME="MaskColor" VALUE="12632256">
   <PARAM NAME="UseMaskColor" VALUE="-1">
   <PARAM NAME="_Version" VALUE="393216"></OBJECT>

<!-- TreeView objekt -->
<OBJECT id=objTree style="LEFT: 0px; WIDTH: 250px; TOP: 0px; HEIGHT: 400px"
   classid=clsid:C74190B6-8589-11D1-B16A-00C0F0283628
   VIEWASTEXT codebase="ComCtl/mscomctl.ocx#version=6,0,84,98">
   <PARAM NAME="_ExtentX" VALUE="7011">
   <PARAM NAME="_ExtentY" VALUE="13229">
   <PARAM NAME="_Version" VALUE="393217">
   <PARAM NAME="HideSelection" VALUE="0">
   <PARAM NAME="Indentation" VALUE="265">
   <PARAM NAME="LabelEdit" VALUE="1">
   <PARAM NAME="LineStyle" VALUE="0">
   <PARAM NAME="PathSeparator" VALUE="\">
   <PARAM NAME="Sorted" VALUE="0">
   <PARAM NAME="Style" VALUE="7">
   <PARAM NAME="Checkboxes" VALUE="0">
   <PARAM NAME="FullRowSelect" VALUE="0">
   <PARAM NAME="HotTracking" VALUE="1">
   <PARAM NAME="Scroll" VALUE="1">
   <PARAM NAME="SingleSel" VALUE="0">
   <PARAM NAME="ImageList" VALUE="ImageList1">
   <PARAM NAME="BorderStyle" VALUE="0">
   <PARAM NAME="Appearance" VALUE="0">
   <PARAM NAME="MousePointer" VALUE="0">
   <PARAM NAME="Enabled" VALUE="1">
   <PARAM NAME="OLEDragMode" VALUE="0">
   <PARAM NAME="OLEDropMode" VALUE="0"></OBJECT>

<!-- Init ImageList -->
<script language=vbscript>
   set list = frmTree.ImageList1.ListImages
   list.Add ,"Block",LoadPicture("<%=imgstop%>")
   'list.Add ,"Block",LoadPicture("C:\Entact\Workflow\ASP Files\images\stop.ico")
   list.Add ,"Role",LoadPicture("C:\Entact\Workflow\ASP Files\images\role.ico")
   list.Add ,"Site",LoadPicture("C:\Entact\Workflow\ASP Files\images\site.ico")
   list.Add ,"BlockSite", frmTree.ImageList1.Overlay("Site", "Block")
   list.Add ,"BlockRole", frmTree.ImageList1.Overlay("Role", "Block")

</script>

<!-- Resten er klassificeret eller hvad det nu hedder -->

Kommentar
Fra : stk

Dato : 01-07-03 11:15

Jeg prøvede at rette billedsti = server.mappath("/ASP files/Images/image.ico") til billedsti = server.mappath("/Images/image.ico") og så virkede det - troede jeg. Resultatet er det samme som med absolut sti: Det virker fint når browseren kører på serveren, men browsere på andre maskiner kan ikke finde stien

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-08-03 09:17

Hvad med at skrive den fulde http adresse til billederne, og finde dig i at du (måske) ikke kan se det på din egen maskine.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 28-08-03 22:26

Du kunne jo så evt lave det sådan at du kun skal skifte et par tegn (<!-- sti til billede --> sådan at bare flytter pilene afhængig af hvor du arbejder med filerne.

Lis

Kommentar
Fra : stk

Dato : 29-08-03 08:51

JensT: Har jeg prøvet, men får samme fejl både på server og klient.
Virker LoadPicture med http adresser?

Lis: Jeg har lavet en switch, der kan slå ikonerne til og fra, men det får jeg dem jo ikke vist på klienten af.

mvh
Stefan