/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Special t travel
Fra : heidi
Vist : 702 gange
200 point
Dato : 19-05-03 09:32

Er der nogen der kender Special-T-Travel? Jeg skulle have vundet en rejse der i gennem til USA, men jeg kender ikke dette rejseselskab og er lidt nervøs om det bare er et svindel nummer for at lokke penge ud af folk.
jeg har fået nogle telefon nummere og fax nummere som de godt nok svarer på, men alligevel.
TAK Med Venlig Hilsen
Heidi

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 19-05-03 09:40

Hej heidi

Prøv at søg her http://www.google.com/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=Special-T-Travel&btnG=Google-s%F8gning&lr=lang_da der ligger meget om det du spørger om.

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : mango

Dato : 19-05-03 09:42

Stoopp.. det ser ud som om det er svindel...søgte lidt på Google og fandt bla. dette link: http://www.consumeraffairs.com/travel/specialt.htm

Ærgeligt, men supergodt at du lyttede til din intuition..

Mange venlige tanker
Mango

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 19-05-03 09:46

Hej
Jeg forstår godt din mistro. Prøv at henvende dig til Danmarks rejse bureauforening i københavn. De kan ihvertfald oplyse dig om bureauet. God rejse

m.v.h
Torben

Kommentar
Fra : celis

Dato : 22-07-03 11:34

Hmmm, jeg er indtil videre bekræftet!

En nær ven af familien har ligeså fået tilsendt materialet og har tjekket firmaet Special T Travel, det ser solidt ud!

En kolega har booked sea cruise igennem Special t Travel, altså ikke en vunden rejse!

Jeg tror på det indtil det modsatte er bevist.

Kommentar
Fra : maliol

Dato : 11-08-03 11:47

Jeg faldt for deres fine salgs snak, og har fortrudt.
Har lukket mit MC kort, og vil efter at have talt med dem gøre indsigelse mod betalingen når faktura til mit pengeinstitut foreligger ca d. 20 august.
Betalte 698,- US dollar fordi jeg ikke forstod at det ikke var en givinst men et salg.
Jeg føler mig naiv og dum og vil i fremtiden huske hvad pop up salgs trick er for noget det vidste jeg ikke.

Har endvidere sendt mail med mit ønske om aflysning til firmaet.

Har nogen suplerende råd til hvad jeg bør gøre for at være sikker på at komme ud af handlen ??

På forhånd tak
Martin

Se evt disse link:

www.specialttravel.com

http://townnews.atevo.com/interactions/exchange/browse/1,3768,-bd=10-ix=0-in=15-so=4,00.html

http://www.kesic.dk/Sider/Rejser.html
Se advarsel nederst på siden, samt tilknyttet link

Kommentar
Fra : heidi

Dato : 11-08-03 12:16

Hej Martin
Jeg købte rejsen men fortrød, jeg sendte det hele tilbage med en seddel om at jeg desværre ikke kunne bruge tilbudet, på grund af nyt arbejde...
der gik 1 ½ måned fra jeg sendte papirne retur ( jeg skrev også en indsigelse blanket til mastercard ) så blev pengene sat ind på min konto igen.
Jeg er ikke klar over om det er mit brev de har godtaget eller det er indsigelses blanketen, men jeg tror nu altså de er gode nok. det der gjorde at jeg aflyste var ( foruden arbejde ) var at selve rejsen blev alt for dyr: med fly, skat, og mad.
Håber at dette kan hjælpe dig.
Heidi

Kommentar
Fra : maliol

Dato : 11-08-03 13:31

Hej Heidi

Tak for dit hurtige svar.
Jeg er som dig heller ikke sikker på om firmaet ikke er ok, men mit køb gik lige hurtigt nok.
Men jeg kan heller ikke rejse og vil derfor også gerne aflyse aftalen.
Jeg har fundet indsigelses blanketten på MC's side, og vil som dig gøre indsigelse når jeg modtager næste faktura opgørelse.
Jeg er lidt mere rolig nu efter dit svar, så mange mange tak for det.
Martin

Kommentar
Fra : celis

Dato : 11-08-03 13:43

Hej martin, hvis man ikke lytter når man for fortalt hvad det er du nu bliver tilbudt, gør ikke at tilbuddet ikke er reelt og du ikke har vundet hotel overnatninger og flyrejser!

Det som du læser flest steder er folk som fortryder af personlige årsager!

Du vil ligeså på diverse rejse links etc. finde masser af folk som har rejst med dette selskab og har haft en fed tur.

Jeg synes at jantelovens mange ansigter bliver repræsenteret i gevaldig stil af samtlige danskere som ikke lytter efter hvad der bliver sagt til en. Det eneste vi mangler er nogle danskere som har været afsted og de bare ville fortælle om deres oplevelser!

Salgstrick eller ej jeg synes det som du blev fortalt var NEMT at forstå. Og jeg skal afsted!

Kommentar
Fra : heidi

Dato : 11-08-03 14:26

Hej celis
jantelov eller ej - Jeg sad ligsom martin, men en underlig følelse i maven. Jeg kan godt forstå engelsk, men syntes at det gik alt for hurtigt.
jeg håber dog at du vil få en god tur og glæder mig til at hører om den når du kommer hjem..
heidi

Kommentar
Fra : maliol

Dato : 30-09-03 20:40

Hej Heidi
Jeg har fulgt dit råd og firmaet siger at at nu skulle være aflyst.
Så nu venter jeg mine penge retur !

Celis,
Giver dig ret i at man skal lytte og vare sig, men for pokker de var/er dygtige til at sælge jeg mener for dygtige og det med gevinst holder ikke en meter !! og det er sku svindel !!
Firmaet har i øvrigt fået en ny flottere hjemmeside, så der er nok tjent lidt flere penge på det sidste ??
Håber du får en fed tur, med ikke for mange ekstra uforudsete udgifter du ikke selv vælger og kender på forhånd

Martin

ps Lægger besked når og hvis penge er retur, som info til andre

Kommentar
Fra : heidi

Dato : 30-09-03 21:36

Hej Martin
Glæder mig på dine vegne. skriv lige når du får pengene retur ( jeg fik mine indsat i banken, men ingen brev fra special t travel før lang tid efter, pr e-mail )
Heidi

Kommentar
Fra : celis

Dato : 01-10-03 07:12

Kære alle, min chef vendte hjem fra orlando i mandags og sikken en tur han har beskrevet.

Alle de xtra udgifter som der blivet skrevet, de er gode nok! Der ER xtra omkostninger ved turen, MEN hvornår i verden havde du som person overhovet tænkt på at få den oplevelse???? Det spørgsmål håber jeg vel egentligt at alle stiller sig selv inden de oplyser bank oplysninger etc.

Bilen var klar i lufthavnen og hotellerne er af udemærket kvalitetet! Oplevelsen er ENORM svømme med delfiner på bahamas og disney world, kennedy airspace center, universal pictures osv osv. 38 grader varmt og totalt lyseblåt havvand og palmer.

Til dig martin vil jeg sige, svindel NEJ det er det ikke DU fik bare et tilbud om at købe en rejse som viste sig at holde vand. Til alle DEM som har valgt at bortkaste dette tilbud spørg Jer selv, hvornår kommer vi nogensinde til at rejse derover med de oplevelser som ovennævnt!

Kan I have det allesammen, vores venner og min kone og jeg rejser til næste forår, DAMM vi glæder os!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : wetke2000

Dato : 03-11-03 01:08

Hej Celis!

Jeg er glad for at høre om nogen, som har haft en god oplevelse med Special T Travel. Jeg følte, at det var sandfærdige mennesker, jeg snakkede med derovre, men alligevel var jeg meget usikker efter, at jeg havde bestilt.
Det jeg godt kunne tænke mig at høre om er:
Selvfølgelig bruger man en masse ekstra penge derovre på Fly, mad og forlystelser, men var der nogen ubehagelige ekstraomkostninger i forbindelse med hotel, bil, Bahamas-turen eller andet, som egentlig burde ligge i prisen?

Kommentar
Fra : boogieapril

Dato : 24-11-03 19:07

Hej Celis

Ved du om - din chef har sparét noget eller at det blive denne samme total pris, hvis han ikke rejset gennem special-t-travel ?
Hvis ja, hvor meget ?

Ser frem svar.....

Venlig hilsen B

Kommentar
Fra : boogieapril

Dato : 24-11-03 19:08

Ser frem svar..... = ser frem til svar ?

Kommentar
Fra : maliol

Dato : 24-11-03 20:11

Har nu modtaget penge retur, hurra !

Det var en langsommelig afklaring, men jeg fulgte Heidis råd om at følge procedurene fra Special T.

Det var noget svært at få afleveret afbestillingen, da tlf blev afbrudt i flere omgange, og der hele tiden skulle stilles videre til andre hos Special T, men efter megen tålmodighed er det nu afsluttet.

MVH
Martin

PS: det var lidt dyre lærepenge at være "for" impulsiv i denne omgang !!

Kommentar
Fra : celis

Dato : 25-11-03 12:51

Til alle tvivlere, til denne rejse kan der siges følgende;

I vil blive tilbudt at opgradere den pakke som i har forudbetalt for. Dvs. de vil inden i rejser derover kontakte dig for at spørge lidt til den rejse du har købt. De vil så fortælle dig hvad standard er på hotel, hvilken slags bil osv. Men de vil gerne opgradere disse til bedre værelser, større bil m.m.

Til dette kan jeg svare, at du har fået det man normalt kalder standard hotel qualitet samt lille bil osv. Hvilken betydning har det for dig???? Man kan tage imod det og betale xtra JA, men også lade være! Det er ens eget valg!!

De er dygtige telefonsælgere, men husk at qualiteten på de hoteller som du bliver booket på er OK i forhold til danske hoteller. Tjek det selv ud efterfølgende spørg hvilke hoteller og ring dertil!

Rigtig god jul til alle.

mvh

celis

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 25-02-04 11:45

hej celis - hvordan går det - ? Har I reserveret rejsen ?
Venter spændt på hvordan det - Idet det jo ville være fint i debatten om nogen der har været afsted skriver om hvordan det er gået... så vi alle kan få et mere nuanceret billede af Special T Travel...
Karen

Kommentar
Fra : wetke2000

Dato : 25-02-04 16:46

Hejsa alle!

Lige for at runde min sag af.....
Jeg sendte et rekommenderet brev (inden for de 30 dage fra modtagelsen af pakken) til Special T Travel, hvori jeg begrundede med "Personal reasons" at jeg desvære måtte afbestille rejsen....
2 uger efter fik jeg en mail, hvori der stod, at det fulde beløb ville blive refunderet til mig i løbet af en uge.... Har modtaget pengene nu... uden problemer af nogen art...

Jeg ærgrer mig lidt over ikke at have taget rejsen, men jeg havde rent faktisk nogle andre personlige grunde til at afbestille, - ikke bare fordi jeg var bange for, at det var fup.
For det er det bestemt ikke. Jeg har dog flere gange siden fået deres pop-up skærm, hvorpå der står, at jeg er deres websides besøger nr. 50.000.000, og at jeg har vundet....
-mærkeligt at man kan blive ved med at blive nr. 50 mio, og at bekræftigelsesnummeret altid er det samme (nr. 56432), men det siger dog kun noget om deres lidt skumle markedsføringsmetoder....
Men det gør jo selvfølgelig også, at man altid kan ringe til dem med dette bekræftigelsesnummer (nr. 56432), og få den omtalte præmierabat når man har lyst.....

Hilsen

wetke2000

Kommentar
Fra : Anettes

Dato : 06-04-04 12:00

Jeg købte en rejse for fire i juni sidste år. Har egentlig glædet mig til at tage derover med min familie. Men nu er jeg blevet noget tvivlende efter at have læst diverse indlæg fra folk, der har haft problemer med STT. Desværre er der ikke så mange, der har beskrevet erfaringer med at benytte sig af "præmiepakken". Det kunne være interessant at høre lidt om, hvad det koster ekstra med transport mm. derovre. Desuden hvad det koster at alle fire kommer med på Bahamacruise, det ser ud som om det kun gælder for to. Jeg vil bare hade at stå derovre og ikke kende de egentlige udgifter. Så stor er kreditten på lønkontoen heller ikke.
Hilsen Anettes

Kommentar
Fra : thaarup

Dato : 19-04-04 21:57

Vi er lige kommet hjem fra alletiders dejlige tur til Bahamas og Orlando. Special T Travel har hele vejen igennem holdt, hvad de har lovet. Nu skal man ikke tro, at man får en gratis rejse - intet i denne verden er gratis. Billetterne derover skal betales, og dertil kommer tax til hotel og bil; det er kun lejen, som er betalt. Dertil kan der komme yderligere udgifter i form af peak rate fee til hoteller, men det afhænger af tidspunktet.
Vi blev spurgt, om vi ville betale for en opgradering på hotellerne på Grand Bahamas og i Orlando. Der var intet pres fra Special T Travel, det var helt og aldeles vores egen beslutning, at det ville vi godt. Det fortrød vi ikke. Her skal man huske, at vi ikke ved, hvad vi ville have fået, hvis vi ikke opgraderede. Vi fik: På resorten på Bahamas (Club Fortuna, som kan ses på internettet) var ALT gratis: mad dagen igennem (ikke kun de tre hovedmåltider), drikkevarer - også de stærke - hele dagen, cykler og al ikke-motoriseret vandsport. På resorten i Kissemmee, Silver Lake Resort (kan også ses på internettet), som ligger lige syd for Orlando og 15 min. kørsel fra alle de store seværdigheder, fik vi en lækker lejlighed med køkken, stue, soveværelse, badeværelse, jacuzzi, opvaskemaskine, vaskemaskine og tørretumbler. I lufthavnen stod bilen og ventede på os - ingen problemer. Vi fik en mellemstor Hyundai. De dage vi skulle have været i Daytona lavede vi om til ekstra dage i Kissemmee.
Vi valgte at bliver derovre nogle ekstra dage for egen regning, og det var Special T Travel os behjælpelige med.
Vi har ikke fortrudt, at vi tog chancen, det blinkende vindue poppede op på skærmen, at "you have won".
Vi kunne ikke have fået samme tur gennem et dansk rejsebureau til samme pris, fordi sådanne ture skal speciallaves.
Go' fornøjelse.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 19-04-04 22:12

thaarup..ja nu er jeg jo nysgerrig..hvad løb sådan en tur så op i?*SS*
Venligst Sus

Kommentar
Fra : thaarup

Dato : 19-04-04 22:39

Hej Sus
38.000 kr. for to voksne. Men men men - det inkluderer absolut alt - lige ned til frimærker til postkort. Og det inkluderer opgradering plus de dage, hvor vi var der for egen regning; altå hoteller og billeje.

Jeg har et regnskab, hvor det hele fremgår, som du gerne må få. Hvis ikke du vil opgive din e-mail adresse her, så send den til mig på cthaarup@post11.tele.dk, og hvis du har spørgsmål, er du naturligvis meget velkommen til at spørge.
Hilsen fra Kirsten

Kommentar
Fra : dl2017

Dato : 27-04-04 19:59

Hej med jer

Jeg er også blandt de "heldige", der så sent som i fredags vandte sådan en rejse fra Special T Travel til Florida. Efter nærlæsning af alle jeres indlæg, får jeg en lidt blandet følelse. Jeg ved ikke om man 100% kan stole på firmaet, når man hører flere dårlige indlæg om dem på http://www.consumeraffairs.com/travel/specialt.htm. Pengene kan jeg se er blevet trukket fra min konto, men rejsen kan jeg sikkert nok først foretage til næste år.

Kirstens indlæg har dog beroliget mig lidt. Jeg har derfor lige nogle spørgsmål til dig, Kirsten. Hvor lang tid fik du tidbudt rejsen før du tog af sted her til april måned? Jeg er bekymret for, at til den tid, hvor jeg beslutter mig for at benytte tilbuddet, så er firmaet lukket ned eller et eller andet.

Var det 19 dage i alt du var af sted, at det koster de 38.000,- for 2 voksne?

Le

Kommentar
Fra : thaarup

Dato : 27-04-04 23:34

Hej Le

Jeg vandt rejsen ca. 12 måneder, før vi tog afsted. Inden afrejsen så jeg også alle de dårlige indlæg på internettet, og blev noget bekymret, men så vidt jeg husker, drejer de sig stort om nogen, som IKKE har været afsted, men som fortrød efter at have betalt.

Ja, de 38.000 var for 2 voksne i 16 dage og inkluderede simpelthen ALT. F.eks:
Betaling up front til Special T Travel: 4.210 kr.
Flybilletter 8.200 (kan sagtens gøres billigere, hvis man ikke er i sidste øjeblik, som vi var)
Forsikring 1400 kr.
Havneafgift til Bahamas 1.800 kr.
Opgradering hoteller 4.800 kr. (det var vores eget valg)
Peak rate til resorten i Orlando (fordi vi rejste i højsæson, hvor hotellerne er ekstra dyre) 1500
Hoteller for vores egen regning, fordi vi forlængede rejsen (hotellerne var 2 - 3 gange dyrere end normalt på grund af højsæson) 4.300 kr.
Insurance og tax til bil (Special T Travel betaler kun selve lejen) 1800
Benzin (en tank koster ca. 150 kr.) 600 kr.
Kost 4.400 kr.
Sightseeings 3.000 kr.

Special T Travel har eksisteret i mindst 10 år.
Prøv også at læse, hvad svenskerne skriver om selskabet: www.konsumenteuropa.se/mallar/sv/utskrift_artikel.asp?lngArticleId=3012.

/Kirsten

Kommentar
Fra : dl2017

Dato : 29-04-04 19:35

Hej Kirsten

Tak for oplysningerne! Nu venter jeg spændt på at få materialerne tilsendt fra STT.

/Le

Kommentar
Fra : Preston

Dato : 03-12-06 00:47

Det ser ud til at snakken om Special-T-Travel er døet lidt hen.

Jeg vil dog give Kirsten ret: De negative oplevelser har kun været fra nogen der IKKE har benyttet sig af deres tilbud.

Og hvad har man egentlig forventet? $598 for 9 + 4 overnatninger, samt en uges billeje

Vi var selv af sted i februar 2003, og jeg kan kun sige at vi fik lige præcis det vi havde aftalt med kundeservice i Orlando! Dertil skal siges at da vi var ankommet til vores hotel, var der sket en svipser (vores egen eller Special-T-Travel – det vides ikke). Vi havde booket en overnatning for lidt, så det ikke passede med vores fly hjem. Jeg ringede til Special-T-Travel, som uden videre diskussion gav os den ekstra overnatning uden beregning.

Vi skulle selv betale skat og forsikring for bilen, som vi i øvrigt også opgraderede.

Vi bestemte selv hvor og hvor længe vi ville bo hvert sted. Det blev til 4 dage i Daytona, og 6 dage i Orlando
Vi valgte med vilje at bytte et Cruise til Bahamas med flere overnatninger i Orlando, da vi selv skulle betale ”Port tax” på godt 3000 kroner.

Men én ting vil jeg dog påpege: Vi blev ”inviteret” til en salgspræsentation af en Time Share lejlighed. Én i Daytona og én i Orlando. Hvis man ikke er hård og kontant – det var vi anden gang! kan det godt tage en 2-3 timer, inden man slipper for at høre på dem Til gengæld fik vi 50 % rabat på entre til hhv. DisneyWorld og SeaWorld. Samlet rabat for 2 voksne og 2 børn: ca. 1000 kr.

Vi blev i oktober 2006, ringet op af en sælger fra SpecialT-Travel. Vi havde jo rejst med dem inden for 3 år, og var derfor nu pludselig VIP-kunder: 9 x 4 overnatninger i Florida + Bahamas Cruise + 1 uges billeje. $398 + 2 overnatninger i Las Vegas (ekskl. indenrigsfly, så den bytter vi til noget i Florida). Vi slog til med det samme! Så nu går forhandlingerne med Special-T-Travel, om tid og sted i gang.
/Preston