/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Maling vil ikke dække???
Fra : weblife
Vist : 787 gange
100 point
Dato : 30-05-11 18:46

Hej
Jeg er i gang med at male, har først sættet rutex på væggen og har malet mine kanter hvide, jeg har malet lidt over hvor jeg vil have kanterne til at være, så sættede jeg tape på og har naturligvis forseglet alle kanter, så da jeg skulle til at male væggen med gul farve kan jeg se at der er farve forskel på der hvor jeg har malet hvid og på rutex, jeg har givet væggen 4-5 lag maling og kan stadigvæk se farve forskel
Hvad kan jeg gør for at malingen på rutex og ved kanter hvor jeg havde malet med hvid først får ensartede overflade ?

Håber at I kan hjælpe

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-11 18:56

Du kan male 10 gange med den blege gule farve og du kan stadig se forskel.

Jeg ved det af erfaring, engang holdt vi Hippi Fest og malede helt vildt,
fordi vi alligevel skulle male væggene.

Efter mange forgæves forsøg opgav vi og solgte huset...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-05-11 19:10

Er den hvide og den bleggule samme kvalitet ?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-05-11 19:16
Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-05-11 19:20

Du har købt en gul farve med meget lidt pigment i.
Så er det dumt at lave hvide klattet med masser af zinkhvidt eller lignende i.

Du skal have noget dækkende maling for at rette fejlen køb en godt dækkende hvid og få den tonet ekstra med maser af gult. Så vil jeg tro du får endækkende gullig nuance.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-05-11 19:22

Når man maler kanter, så maler man som oftest med en pensel - og der kommer mere maling på end ved en rulle.

Det vil sige kanterne har suget godt, i sær på ny tapet.

Det kan også være kvaliteten af malingen er for dårlig.
Mit forslag er at du i overgangen maler med pensel også med den gule- og sørger for der ikke ligger klatter- slutter af med rulle efter optørring.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-11 19:25

Nej det lå på Vestervangen i Ulkebøl, købt for 206 000 i 1970, solgt for 350 000 i 1975,
det var dengang man havde inflation og hele tiden skulle købe nyt for at spare...

Vi solgte dog ikke huset alene på grund af hippie farverne, men fordi det var blevet et industri kvarter,
nu overvejer jeg at sælge igen fordi jeg nu bor i et guldbryllups kvarter?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 30-05-11 19:34

Lige for at lave en krølle på den røde tråd. svendgiversen - hvis du bor i et guldbryllupskvarter så vent lidt og du vil se de yngre flytte ind. Jeg har selv oplevet det og er nu den ældste på gaden.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-11 19:34

Og Ja, malingen er helt sikker for dårlig.

Hvis du har mulighed for at købe syd for grænsen kan du få langt bedre maling billigere der.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-05-11 22:08

Citat
dengang man havde inflation og hele tiden skulle købe nyt for at spare...

AK ja_ de tider kommer sg_ ikke tilbage foreløbigt? eller gør de.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-05-11 22:32

Citat
hvis du bor i et guldbryllupskvarter så vent lidt og du vil se de yngre flytte ind

Sgu let at opdage uden at man ser dem der flytter ind, pludselig blver et hus vandskuret og den gamle forhave med knækfliser og stauder bliver ryddet og dækket med knust granit og pyntet med en enkelt dum skulptur eller eksotisk busk.

Og en riskoger i carporten.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-05-11 22:36

ups- er I ikke gået helt forkert i denne tråd ???
Spørgsmålet var da mere hvordan man skulle løse maling i overgangen mellem kant og væg.

I er da gået helt sidelæns svendgiversen,LuffeA,nomore,grow -

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 30-05-11 22:48

Prøv med Flügger feks. glans 10 så dækker det med garanti. Dobbelt så dyrt men 10 gange bedre maling.

Per

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-05-11 22:50

Citat
Prøv med Flügger feks. glans 10 så dækker det med garanti. Dobbelt så dyrt men 10 gange bedre maling.

Kan kun tilslutte mig dette.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 31-05-11 00:00

Hej

Rene farver er meget svære at dække så de ser ensartet ud, fordi der er meget pigment i. Det er især gul, rød, grøn, blå m.m. (grundfarver)

Hvad har jeg gjort forkert?
1. For det første "KØB ALTID KVALITETS MALING"
2. Din væg skulle havde haft en gråtonet bundfarve før du malet med den gule farve.
Det bevirker at du får en ensartet struktur og at farven ikke står flakket og dækker efter 2/3 gange maling.

Du må gøre det om hvis du vil have et tilfredsstillende resultat....
Jeg vil forslå at du taget ned i din lokale farvehandel og
køber 2,5 - 5. L lysegrå farve - alt efter hvor mange m2 (Farvekode.... S1000N eller S1500N)
Samt mere gul farve, hvis du ikke har nok.....

Du maler herefter væggen lysegrå. (1 til 2.gange... alt efter om farve står flakket)
Herefter maler du væggen gul (2/3 gange)
Sætter tape på, hvor du vil havde din kant og forsegler den med den gule farve. (2 gange med pensle)
Tilsidst maler du med den hvide farve 2 gange og rykker tapen af.

Og hvis du vil havde din kant til at stå super skarpt skal du købe "Precision tape" og ikke bruge almindelig gul maler tape.

McBobo