/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan åbner jeg låste mapper?
Fra : rosekamp
Vist : 2664 gange
300 point
Dato : 26-05-11 07:11

Min trofaste bærbare er afgået ved døden og jeg har måttet anskaffe mig en anden.
Harddisken fra den gamle virkede heldigvis fint, men når jeg kobler den til, så er der flere mapper, som er låst med en hængelås. Jeg synes jeg har prøvet alverdens krumspring for at få adgang, men uden held. Hvad skal jeg gøre? Det er bl.a. programmappen og dokumentmappen og det er dog lidt træls.
Jeg kører Windows 7 64-bit, som tilsyneladende gør sig store anstrengelser for at jeg ikke har fulde admin-rettigheder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-05-11 07:29

Højreklik på mappen - og tryk på - deling af mappe og dokumenter, og giv tilladelse til alt, så er der en chance for at du kan overføre dem

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 26-05-11 07:44

Det var det første jeg prøvede, men får at vide, at mappen ikke kan deles.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 26-05-11 08:36
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 300 point
Dato : 26-05-11 10:25

Punkt 1
Da den "gamle" disk vel er en systemdisk skal den nye komputer have NØJAGTIG samme navn som du brugte på den gamle.

Punkt 2
Du skal være logget ind på NØJAGTIG samme måde som du var på den gamle - har du lavet et andet login på den nye komputer og ikke kan ændre det, må du oprette en NY bruger magen til den der var på den gamle (naturligvis med adminrettigheder).

Adminrettigheder er desværre ikke bare adminrettigheder når der er tale om systemdiske.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-05-11 15:31

Måske kan en ubuntu CD kigge indenfor i mapperne.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-05-11 16:54

Sådan overtager du ejerskab af filer eller mapper
http://support.microsoft.com/kb/308421

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 26-05-11 18:21

Kan du ikke huske nogen af de koder du brugte på den gamle pc?.
Hvis ikke, så er du på den, jeg kender ingen måde at omgå de mapper.
alan57

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 27-05-11 09:29

refi du er min helt

Tusind tak for svar, jeg har nu genskabt alle de data, som før var utilgængelige.
God weekend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-11 09:46

Selv tak....