/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hallo!!
Fra : TheRealDeal
Vist : 751 gange
100 point
Dato : 26-05-11 06:46

Kære alle

Hvad er der lige sket her? http://huntersmagazine.jagtguiden.dk/?mod=article&aID=3789 den jæger har godt nok sovet i timen, kan det også ske i Jylland?

The Real Deal

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 100 point
Dato : 26-05-11 08:45

Nej Nej, Vi have det vi skyder skal i gryderne.

Borset fra det, kantumpen jo ikke vide om bukken er forendt, så selvfølgelig skal han kontakte en schweisshund, eller naboen for at få afklaret situationen.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-05-11 09:53

Ja, selvfølgelig kan en jysk "jæger" også lave sådan en bommert !! De er jo, trods alt, også en slags mennesker

Hvordan hændelsesforløbet er, kan man kun gisne om: 1) Jeg nægter at tro "jægeren" har været uvidende om at have ramt dyret, så har han jaget og skudt på fremmed grund ? 2) Har han skudt på eget jagtstykke og set dyret gå til naboen ? I hvert tilfælde har han undladt noget helt utilgiveligt, nemlig at iværksætte en eftersøgning med en egnet hund !!! Eller en krybskytte ??
Jeg mener ligeledes, hvis artiklen står til troende, at Falck undlader at henvise til en schweiss-hundefører, evt. selv at rekvirere en sådan (jeg tror Falck har en aftale med disse fornuftige og hjælpsomme FRIVILLIGE mennesker ??) Men et rigtig godt eksempel på, hvor galt det kan gå, og at folk uforvarende kan komme til at stå i en ubehagelig situation !! Så oplysning, oplysning og atter oplysning, hvis man som ikke-jæger skulle komme ud for sådan en situation !!
Nu går historien på mennesker, men hvad nu hvis ikke dyret var dødt, men tumlede omkring med et overskudt løb, bortskudt kæbe eller ???

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-05-11 17:26

Der er mange muligheder - og kendsgerninger. Muligvis har jægeren ikke været i besiddelse af en mobiltelefon - og er gået efter hjælp - muligvis ikke. Falck har en klokkeklar aftale med Schweisshunderegistret - så kvinden har nok misforstået et eller andet. Kommunen har intet at gøre med den slags.
Indtil sagen bliver opklaret, må vi håbe, at der er en naturlig og forståelig forklaring på episoden.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 27-05-11 06:42

Kære alle

Der er et eller andet galt men i dette link er det vist gået helt galt for http://tvmidtvest.dk/indhold/hest-fundet-skudt
Hvis det viser sig at være en bukkejæger, så har kuglefanget ikke været til stede.

The Real Deal

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-05-11 07:01

Her er der sgu' vist tale om et hekseskud - øhhhh hesteskud !!!

ØV4
Uden C og K

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-05-11 10:36

Uha.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-05-11 12:29

Atter den gamle......æh.....traver.... om igen. Det er sku' da beskæmmende, at man år efter år skal læse om bukkejægere der bare trykker på aftrækkeren - og uden omtanke for andre levende væsner liv og levned.

Nå, jeg iler videre i rask galop, jeg skal ha' meget fra hånden i dag.

Mvh.
HH
Gadagung gadagung gadagung.....Prrrrrrr

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 27-05-11 15:42

Så er der sku` gået argurketid i nyhedssprøjten
http://nordjyske.dk/artikel/10/5/144/3875465/3/bilist%20saver%20gevir%20af%20p%E5k%F8rt%20r%E5dyr gu`ved om den også er blevet tjekket for grandeler nu ved jeg sku´ også hvor Knudsens dænder stammer fra, det er fra et hesteslagteri

SHV, er i aften blevet inviteret på dinner, hos rengøringspigen

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-05-11 16:27

Gu' ved om Balledoof også har fået indopereret grandellerne fra den buk han skød under hegn fornylig eller har han nøjedes med de store fortænder fra krikken??
Det er faktisk urkomisk, da han ikke vidste hvad grandeller var for et stykke tid siden; samtidig viser det endnu engang hans løjnehistorier om, at han har fået nye dænder i Philipinien !!!
Den seneste nyhed går ligeledes på, at han har fået sin hoffotograf til at montere bisserne, mod at han lod sig fotografere til Bajut-tidende med billeder før og nu !!

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 27-05-11 16:42

Kære alle

Nu tror jeg vi har været hele vejen rundt.

Tak for svaret betterwisser.

The Real Deal

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-05-11 17:36

Tak for tilliden, mange tak. En snert af hændelsen kan måske forekomme omkring Løsning alligevel, men det er heller ikke rigtig " Jylland " .

Mvh
BW