/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bedste billige dæk
Fra : svendgiversen
Vist : 2178 gange
105 point
Dato : 16-05-11 19:17

Min snart 4 år gamle Peugeut 307 skal til syn, den har nedslidte dæk: Pirelli 205/55 R16 91V

Tidligere har jeg kørt Focus med Michelin Energy og jeg overvejer at skifte,
men de koster omkring 170 € i Flensborg, ikke helt billigt...

Så måske kan det ikke mere betale sig at "spare" syd for grænsen?
Hvem kan anvise tilsvarende dæk til under 1200 kr pr stk.?

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 115 point
Dato : 16-05-11 19:32

På daekonline.dk, koster Michelin Energy Saver i din størrelse, 725kr.
Hvis du ligger ca. 130kr. pr. dæk, er de monteret på et af deres monteringssteder.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-05-11 19:44

Lidt dyrere for 16":

195/55 R16 91V XL GRX: 1131 kr + montering, tæt ved de 170€

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-11 19:47
Kommentar
Fra : g_h

Dato : 16-05-11 19:50
Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-11 19:50
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-05-11 20:17

Godt, jeg vil bruge jeres prisfund til at presse mit Peugeut værksted i Flensborg,
der skal lave service inden syn, til også at levere billige dæk...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-05-11 20:53

svendgiversen

Før du køber, så læs test fra FDM

http://www.fdm.dk/emner/daektest

refi

Hvorfor synes du altid, at du er så

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-05-11 21:39

du kan købe billige dæk i kolding,.. han monterer mens du venter, :
http://www.seest-daekservice.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=22
pris ca. 3900- / Michelin 205/55-16

glem ikke at kontrollere at dækket er lavet til det danske / skandinaviske marked,
det er faktisk meget udbredt med "forkerte dæk",.. eller dæk der er for gamle,
http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=50#parallel

http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=50

http://presserum.michelin.dk/dk/front/affich.jsp?&codePage=20050321181730_02122005092630&lang=DK&codeRubrique=20050321181730

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 16-05-11 22:09

Til EA_HS

Det nederste link du henviser til.

Kan du ikke finde noget der er ældre det er kun 6 år gammelt

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-05-11 01:25

Citat
Kan du ikke finde noget der er ældre det er kun 6 år gammelt

... Nææ,.. ikke lige på 'stående'...
det er mest personlig erfaring,.. og jeg har desværre ikke taget fotos af episoderne,
fænomemet er dog velkendt blandt 'dækhandlere',.. selvom de ikke råber højt om det,..
der står dog mere i mit første link,.. (hvis du orker at læse det)
http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=50#parallel

om 'hemmeligheden' er 1,.. eller 10 år gammel, spiller iøvrigt ingen rolle i denne forbindelse,
selvom det har været kendt i mange år,.. sker det stadig, til stor ærgelse for dem der ikke ser sig for,.. eller vidste det i forvejen,.. !!
derfor advarslen,..

et dæk fremstillet til at køre under varme himmelstrøg,
opfører sig naturligt nok noget anderledes i det kolde skandinavien,
alligevel kan det have samme model/typebetegnelse,
til trods for at gummiblandingen er vidt forskellig,. (tilpasset temperaturforskellen)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-05-11 10:41

Jeg har nu bestilt dæk hos min tyske Peugeut forhandler,
Pirelli, lidt billigere end Michelin, til ca 360 € for 4 dæk,
tæt på 700 kr pr dæk monteret og afballanceret.

Jeg tror ikke jeg kunne have fået dem billigere i Danmark, og behøver nu kun at køre én gang,
med grundig tysk garanti, min Werkmeister taler dansk. Er der nogle der vil have adressen?

>Hvorfor synes du altid, at du er så ??
Sådan er jeg bare, jeg spørger ofte for sjov, eksempelvis om gamle udtryk/dialekter,
men her er det jo dyb alvor, kroner og €.

Og som min gamle dansk lærer sagde, man fortsætter indtil emnet er behandlet/udtømt...

Tak for gode pris indikationer,
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-05-11 11:03

Jeg glemte at oplyse, at fra vort andet hus i Egernsund,
kan vi næsten se over til mit Peugeut værksted i Flensborg,
så det med forskellig gummi hårdhed, shore, er vist ikke europæisk relevant?

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-05-11 09:06

Tak for svaret g_h.

Kommentar
Fra : g_h