/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Alkohol efter hjernerystelse?
Fra : Lassepg
Vist : 5644 gange
100 point
Dato : 15-05-11 21:02

Hej,

er der nogle der ved hvor længe der skal gå efter en hjernerystelse, før man må drikke alkohol? Altså hvor længe man skal have været "symptomfri" efter en hjernerystelse. Har prøvet at "google" det, men har ikke fundet noget rigtigt svar.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-05-11 21:11

Man må altid drikke det man vil

Hvis du der kommer symptomer som følge af hjernerystelsen som man bør i behandling for, kan disse være svære at adskille fra symptomer som følge af alkohol.

Men ofte kan man være super afklaret efter 24 timer, især hvis man har været uden hovedpine og uden smertestillende medicin i disse 24 timer..

Vh Ben

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-05-11 21:11

3 måneder

Kommentar
Fra : Lassepg

Dato : 15-05-11 21:14

Teil: Har du en kilde eller noget?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-11 21:23

I denne tråd, er der en der har været indlagt til observation for hjernerystelse, og der fået oplyst at der skal gå to mdr

http://www.netdoktor.dk/interactive/discussion/viewtopic.php?f=84&t=20007

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-05-11 21:28

Nordsted1

Nu er din link, skrevet af en missbeuty1

Citat
[B]missbeuty1[/B]
Tilmeldt: 17-02-2009 21:46 Den 29-05-2009 22:15
Re: Hjernerystelse hvornår må jeg indtage alkohol igen?
hej jeg har lige haft hjernerystelse hvor jeg var indlagt til observation og der fik jeg at vide at der skulle mindst gå 2 måneder før jeg måtte drikke alkohol igen

Hertil vil jeg tilføje, formentlig en blondine..., der har så lidt der kan tage skade, at det er særlig vigtigt at værne om....

God søndag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-11 22:04

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-05-11 22:50

Nu er der jo forskel på hvor voldsomme hjernerystelser er, ligesom der vil være forskel på hvor lang tid der går før eftervirkningen af skaden fortager sig.

Men der bør gå mindst en måned før alkoholindtagelse af en vis mængde (altså som drikke sig i hegnet)
Et enkelt glas vin eller øl sker der ikke noget ved et par uger efter

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 16-05-11 04:46

Der står lidt her under punkt 12, men pas nu pænt på resten af hjernen:
http://www.hjernerystelse.dk/vejledning.htm#Vejledning

hawaii7